Feedback önskas för snart nystartad supportsida

Inaktiv
Feedback önskas för snart nystartad supportsida

Hej alla!

Funderar på inom kort att lansera en support sida för datorer och tillhörande utrustning och behöver feedback på utformningen av hemsidan. Vad är bra, vad behöver förbättras och så vidare.

Den feedback som jag helst ser som kommer in är dels översikten över de tjänster jag erbjuder, hur tydlig beskrivningen är samt hur själva butiken fungerar och att den är överskådlig med vad man har valt. Men jag tar självklart emot all typ av feedback som design och övrig information på sidan om det skulle vara några frågetecken.

Sidan är följande: [http://www.pc-ekg.se]

Vissa delar kräver ett konto så antingen kan ni skapa ett själva eller använda fökljande testkonto att kolla runt med:
inlogg: test1@pc-ekg.se
lösenord: qwerty

Har även två frikoder som ni kan använda för att testa butiken:
TESTA-10 - Ger 10% rabatt
TESTA-50 - Ger 50kr rabatt

Så återkom gärna med så mycket feedback som möjligt.

Tack på förhand!

PS. Skulle någon vara intresserad av att hjälpa till på något sätt eller har själv datorkunskaper som de kan tänka sig att tjäna lite extra på så hör gärna av er!

Medlem

Skulle börja med att fixa till bannern, iom att den förmodligen är skapad i en annan upplösning så finns massa "resize artifakter".
Sen skulle jag se till att bilderna som visas inte stretchas, utan behåller sin aspect ratio.

Medlem

Dels som Ichabod säger så bör du se över bilderna på siten. De ser förskräckliga ut efter att ha krympts ihop för att passa i designen. Man ser även en tydlig skarv i loggan när den går från den vänstra delen till den högra med hjärtat.

Sen upplever jag att typsnittet är otroligt otydligt vilket gör det hela svårläst. Du har även en hel del problem med kontrasterna på texten, mörkgrå på "inte lika mörkgrå"-bakgrund är aldrig bra, särskilt för folk som har nedsatt syn.

Jag förstår heller inte riktigt vitsen med bildsnurran du har, vad ska bilderna symbolisera? En bild på ett minne på ett skrivbord? Någon som ger en nyckel till någon framför en dator? Nån sorts wifi-symbol? Jag misstänker att dina kunder inte kommer att kunna utläsa så mycket mening ur dom såvida du inte har några förklarande texter heller.

Sen som en sista detalj så verkar inte hela ditt tema vara översatt ("Published januari 7, 2013 - No Comments" står det på förstasidan vid bildsnurran) .

Tror för övrigt att den här tråden hamnar utanför FZs regler för forumet eftersom det är reklam för ditt företag så ta vara på responsen snabbt innan den försvinner.

/ LordDaimos

Inaktiv

Tack för er feedback!

Ja loggan och bilderna kommer att göras om en del och är just nu mer satt som placeholders tills att de blir klara. Bilderna i bildsnurran ska representera de tjänster jag erbjuder men som sagt så är de just nu endast placeholders så de kommer att bytas ut.

Jag ska kolla över typsnittet på sidan samt översättningen, har försökt leta fram det mesta som fortfarande är på engelska i temat men som sagt så syns det fortfarande på några ställen, självklart ska sidan vara helt på svenska.

Tack igen för att ni tog er tid att svara.

Medlem

Sådär ser förstasidan ut i Opera.
Edit - Kan det ha med upplösningen att göra?

Inaktiv
Skrivet av Siken:

http://www.ladda-upp.se/files/2013/b59829.png

Sådär ser förstasidan ut i Opera.
Edit - Kan det ha med upplösningen att göra?

Kan vara CSS som läses av på ett annat sätt i Opera, ska ta en titt på det, tack.

Medlem

Om man går på komplett prislista och trycker på nån av pris tabbarna så hoppar siden till vänster.
Sen känns det som att prislistan är på fel ställe, det är ingen tjänst.
Kanske går att klämma in under priser/kostnader.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Testa ha utbudet av tjänster till höger och tillgängliga utan att vara undermenyer. Jag tror det hade sett mycket bättre ut om eventuella kunder kan se utbudet direkt utan att leta upp knappen som visar det.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Om man går på komplett prislista och trycker på nån av pris tabbarna så hoppar siden till vänster.
Sen känns det som att prislistan är på fel ställe, det är ingen tjänst.
Kanske går att klämma in under priser/kostnader.

Att den hoppar åt sidan har att göra med att sidan expanderar som kräver att scrollern till webbläsaren behöver plockas fram, har inte hittat någon bra lösning på detta än.

Jag ska se om jag kan hitta en mer passande plats för den, tack för din feedback.

Skrivet av Naraccas:

Testa ha utbudet av tjänster till höger och tillgängliga utan att vara undermenyer. Jag tror det hade sett mycket bättre ut om eventuella kunder kan se utbudet direkt utan att leta upp knappen som visar det.

Det är där bildkarusellen ska komma in och visa lite av de mer populära tjänsterna är det tänkt, sedan kan man då gå in i menyn för alla tjänster och hitta det som erbjuds där. Men ska se om det går att göra det tydligare.

1
Skriv svar