Kickstarter räcker inte för American McGees Ozombie

Robot
Kickstarter räcker inte för American McGees Ozombie

Spicy Horse kommer behöva betydligt mer pengar för att färdigställa Ozombie.

#spicy-horse, #ozombie


Medlem
Kickstarter räcker inte för American McGees Ozombie

Han skrev också ett blogginlägg om det här, (där jag personligen tycker han är lite för aggressiv mot "the whiners", de är ju trots allt också kunder)

http://www.americanmcgee.com/2013/07/04/news-flash-things-cos...

Medlem

så 1 miljon dollar räcker inte trots att han sitter och utnyttjar kinesisk arbetskraft?

Medlem

Jag tvivlar på att han kommer lyckas bättre den här gången än den förra, jag tror inte majoriteten av de som donerar på Kickstarter är speciellt förtjusta i spel som är uppdelade i episoder.

Själv är jag betydligt mer intresserad av The History of Sierra On-Line through a Documentary Film som jag fick nys om tack vare Kotaku. Hoppas verkligen den blir av, Sierra On-Line är en av anledningarna till att jag idag spelar spel och de har varit en stor del av min barndom och många andras med.

Medlem
Skrivet av Cane:

så 1 miljon dollar räcker inte trots att han sitter och utnyttjar kinesisk arbetskraft?

...jag tvivlar på att de är underbetalda. Det är inget fabriksjobb precis.

Medlem

Han borde testa nigeriabrev istället.

Medlem

Tycker han har rätt tråkig attityd, frågan är ju hur länge han kan surfa på sitt one-hit wonder. Vet att han var med och utvecklade Quake, men det är ju inget direkt han skyltar med. Det är ju bara Alice Alice och Alice, resterande spel på hans meritlista är ju rätt meh.

Medlem

Om nu de ändå har tillräckligt för att leverera (förhoppningsvis) en större del av spelets kapitel kan de väl använda sig en del av sin inkomst från försäljningen till att färdigställa spelet med patcher i efterhand.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Cane:

så 1 miljon dollar räcker inte trots att han sitter och utnyttjar kinesisk arbetskraft?

...jag tvivlar på att de är underbetalda. Det är inget fabriksjobb precis.

Sen när har kineser samma löner som amerikanare eller européer?

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Cane:

så 1 miljon dollar räcker inte trots att han sitter och utnyttjar kinesisk arbetskraft?

...jag tvivlar på att de är underbetalda. Det är inget fabriksjobb precis.

Sen när har kineser samma löner som amerikanare eller européer?

Oftare när det gäller programmering och speldesign än när det gäller fabriksarbete. Du tror väl ändå inte att asiater som går en utbildning eller liknande vägar och får jobb som dessa kräver skulle arbeta utifrån de förutsättningar som de som nyttjas av storföretagen när det gäller fabriksarbetarna?

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Cane:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Cane:

så 1 miljon dollar räcker inte trots att han sitter och utnyttjar kinesisk arbetskraft?

...jag tvivlar på att de är underbetalda. Det är inget fabriksjobb precis.

Sen när har kineser samma löner som amerikanare eller européer?

Oftare när det gäller programmering och speldesign än när det gäller fabriksarbete. Du tror väl ändå inte att asiater som går en utbildning eller liknande vägar och får jobb som dessa kräver skulle arbeta utifrån de förutsättningar som de som nyttjas av storföretagen när det gäller fabriksarbetarna?

..... Är du på riktigt eller? Är väl allmänt känt att utvecklar och filmindustrin allt mer lägger ut arbete på asiatiska entreprenörer för att det är mycket billigare, speciellt när det kommer till CGI och spel modeller.

Medlem

Okej att ni tar upp kickstarter spel en gång, men två gånger så tätt inpå varandra? Finns det ingenting annat att skriva om? ... I am dissapoint.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Cane:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Cane:

så 1 miljon dollar räcker inte trots att han sitter och utnyttjar kinesisk arbetskraft?

...jag tvivlar på att de är underbetalda. Det är inget fabriksjobb precis.

Sen när har kineser samma löner som amerikanare eller européer?

Oftare när det gäller programmering och speldesign än när det gäller fabriksarbete. Du tror väl ändå inte att asiater som går en utbildning eller liknande vägar och får jobb som dessa kräver skulle arbeta utifrån de förutsättningar som de som nyttjas av storföretagen när det gäller fabriksarbetarna?

..... Är du på riktigt eller? Är väl allmänt känt att utvecklar och filmindustrin allt mer lägger ut arbete på asiatiska entreprenörer för att det är mycket billigare, speciellt när det kommer till CGI och spel modeller.

Om du läste de tidigare inläggen av det jag svarade om så är det en bra mycket mindre skillnad på vad en spelprogrammerare tjänar här i Europa och vad en i Asien tjänar, jämnt emot vad fabriksarbetare här och i Asien tjänar, inget annat.

Vad gällande det andra så ja, de är billigare. Men de visar också att de kan göra saker av kvalitet i spelmodeller och CGI. Men det är ju lite som de säger "Experterna är de som tar mest betalt och tar längre tid för att i slutänden ändå inte visa upp ett bättre resultat".
Se bara hur det gick med Tim Shafer. De bad om $400.000 och fick $3,300,000 och dessa $2,9miljonerna extra räcker inte för att färdigställa produkten.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Okej att ni tar upp kickstarter spel en gång, men två gånger så tätt inpå varandra? Finns det ingenting annat att skriva om? ... I am dissapoint.

Jag skulle säga att detta är rätt relevant information med tanke på att det är vi gamers som investerar i dessa spel.
Och även de som inte lyckas att genomföra sina projekt trots att deras pengamål har blivit mött ger oss en uppfattning om vilka man kanske borde undvika att stödja nästa gång eller om man faktiskt skall stödja något.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Cane:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Cane:

så 1 miljon dollar räcker inte trots att han sitter och utnyttjar kinesisk arbetskraft?

...jag tvivlar på att de är underbetalda. Det är inget fabriksjobb precis.

Sen när har kineser samma löner som amerikanare eller européer?

Oftare när det gäller programmering och speldesign än när det gäller fabriksarbete. Du tror väl ändå inte att asiater som går en utbildning eller liknande vägar och får jobb som dessa kräver skulle arbeta utifrån de förutsättningar som de som nyttjas av storföretagen när det gäller fabriksarbetarna?

Otroligt svenskt naivt tänkande. I offshoreländerna är det inte du som ställer krav. Passar inte vanten så står det 1000 gubbar utanför grinden som accepterar situationen.

Edit: Jag arbetar med folk i bl a Indien dagligen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tycker att Chris Roberts (Star Citizen) skött det här med "så mycket pengar behöver vi" bättre, han sa ju från dag 1 att -hela- utvecklingen utav spelet skulle ligga på drygt 20-Miljoner $.

Och att Crowd-funding + Kickstarter= Visa privata investerare att det faktiskt fanns intresse.

Nu går det ju dock mycket bättre än förväntat och det rullar fortfarande in pengar, och de har börjat att kunna tacka nej till investerare.

Hoppas att Tim Schafer's samt detta lyckas lösa det på något vettigt vis.

Men som sagt de borde planerat bättre /varit ärliga från start.

Medlem

Fattar fortfarande inte varför man söker pengar för spelet + ytligare kapitel då det finns en stor chans att folk inte ens gillar spelet. Frågar han efter en mindre summa kan dem få pengar "mycket lättare" för att skapa första utgåvan av spelet och sen ta dem pengarna dem tjänat på s för att skapa extra DLC.

Kan ha missförstått det hela isf kan ni ignorera denna kommentar.

Och klassas 35+ personer verkligen som ett indie team?

Medlem
Skrivet av Droppz:

Fattar fortfarande inte varför man söker pengar för spelet + ytligare kapitel då det finns en stor chans att folk inte ens gillar spelet. Frågar han efter en mindre summa kan dem få pengar "mycket lättare" för att skapa första utgåvan av spelet och sen ta dem pengarna dem tjänat på s för att skapa extra DLC.

Och klassas 35+ personer verkligen som ett indie team?

Det är fortfarande indie ja. I filmvärlden finns det "independent" bolag som har över 100 anställda, men då dem inte är en av de 10 största i branschen så klassas dem som indie.

Sen håller jag med dig om att denna kickstarter hypen håller på att gå överstyr. Jag tänker då inte slänga pengar på någon som inte kan pitcha sin idée och backa upp den med en affärsplan. Varför kan de inte bifoga den på sin kickstarter?!

Finns en överhängande risk att alla dessa "visionärer" förverkar ens pengar utan något resultat. Det finns en anledning till att förläggare är strikta med Tid och Pengar. Kickstarter har påvisat vikten av att ha en bra förläggare då av de viktigaste grundpelarna i en affärsidé är just ekonomisk hållbarhet.

OBS: Pratar endast om Spel sidan på kickstarter nu, vet att det finns många andra projekt som har lyckats oerhört väl!

1
Skriv svar