Xbox One och reklamen – så fungerar det

Robot
Xbox One och reklamen – så fungerar det
Medlem
Xbox One och reklamen – så fungerar det

Hmm... finns det ord?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kommer sluta med att de har t.ex. "Would you like us to order you a pizza?" eller "We've listened in on your girlfriends conversation with her friends, we've taken notes here".

Medlem

Återigen visar Microsoft att vi är i framtiden, 2013, och inte i det förflutna som Sony är.
Själv har jag redan förbokat Xbox One, det är en betydligt mer kompetent och trevligare maskin än PS4 som är samma sak som förr, fast med bättre grafik...kul.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Återigen visar Microsoft att vi är i framtiden, 2013, och inte i det förflutna som Sony är.
Själv har jag redan förbokat Xbox One, det är en betydligt mer kompetent och trevligare maskin än PS4 som är samma sak som förr, fast med bättre grafik...kul.

Jag hoppas för din egen skull att du är sarkastisk.

Medlem

Reklam? Varför?

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Ronzem:

Återigen visar Microsoft att vi är i framtiden, 2013, och inte i det förflutna som Sony är.
Själv har jag redan förbokat Xbox One, det är en betydligt mer kompetent och trevligare maskin än PS4 som är samma sak som förr, fast med bättre grafik...kul.

Jag hoppas för din egen skull att du är sarkastisk.

Vadårå? Jag ser inget nytt intressant med PS4 förutom att det har bättre hårdvara för att visa bättre grafik jämfört med det äldre konsollerna. Och eftersom jag inte bryr mig i grafiken så kan jag lika gärna stanna kvar med nuvarande konsoller....
Eller så kan jag köpa Xbox One som erbjuder lite mera saker, synd bara att det tog bort möjligheten att dela sitt spelbibliotek...

Medlem

Jah har alltid längtat efter skräddarsydd reklam när jag sitter och spela Det är framtiden.... JIPPI

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Återigen visar Microsoft att vi är i framtiden, 2013, och inte i det förflutna som Sony är.
Själv har jag redan förbokat Xbox One, det är en betydligt mer kompetent och trevligare maskin än PS4 som är samma sak som förr, fast med bättre grafik...kul.

Du e allt rolig du en riktig skojare

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Ronzem:

Återigen visar Microsoft att vi är i framtiden, 2013, och inte i det förflutna som Sony är.
Själv har jag redan förbokat Xbox One, det är en betydligt mer kompetent och trevligare maskin än PS4 som är samma sak som förr, fast med bättre grafik...kul.

Jag hoppas för din egen skull att du är sarkastisk.

Vadårå? Jag ser inget nytt intressant med PS4 förutom att det har bättre hårdvara för att visa bättre grafik jämfört med det äldre konsollerna. Och eftersom jag inte bryr mig i grafiken så kan jag lika gärna stanna kvar med nuvarande konsoller....
Eller så kan jag köpa Xbox One som erbjuder lite mera saker, synd bara att det tog bort möjligheten att dela sitt spelbibliotek...

De sade innan att de inte bara kunde ta bort hela DRM delen eftersom hela konsolen är byggd med "molnet" i åtanke. Jag är ganska säker på att de kommer återinföra allting som de pratat om men det kommer dröja tills de har lyckats "fånga" de som är emot allt vad DRM heter. De kommer säkerligen utveckla spel där "molnet" kommer göra upplevelsen så mycket bättre och det kommer även stå på spelen man köper i butik. Något i stil med "Works better with the cloud".

k3m
Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Ronzem:

Återigen visar Microsoft att vi är i framtiden, 2013, och inte i det förflutna som Sony är.
Själv har jag redan förbokat Xbox One, det är en betydligt mer kompetent och trevligare maskin än PS4 som är samma sak som förr, fast med bättre grafik...kul.

Jag hoppas för din egen skull att du är sarkastisk.

Vadårå? Jag ser inget nytt intressant med PS4 förutom att det har bättre hårdvara för att visa bättre grafik jämfört med det äldre konsollerna. Och eftersom jag inte bryr mig i grafiken så kan jag lika gärna stanna kvar med nuvarande konsoller....
Eller så kan jag köpa Xbox One som erbjuder lite mera saker, synd bara att det tog bort möjligheten att dela sitt spelbibliotek...

Kraftigare hårdvara har inte bara med grafiken att göra.

På vilket sätt gör fler onödiga funktioner och ännu värre skräddarsydd grafik framtiden? Eller så har du bara en väldigt trist framtidsyn. I min framtid så finns där ingen oönskad reklam, ingen "dela" knapp. Bara störtsköna spel som jag lirar tillsammans med kompisarna i soffan

Medlem

Man blir ju inte precis mer sugen på en Xbox One.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Återigen visar Microsoft att vi är i framtiden, 2013, och inte i det förflutna som Sony är.
Själv har jag redan förbokat Xbox One, det är en betydligt mer kompetent och trevligare maskin än PS4 som är samma sak som förr, fast med bättre grafik...kul.

Med den logiken så kan du lika gärna stannat vid NES eller SNES, för du bryr dig inte om grafik.

Eller bättre, Text-RPGs


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Så Microsoft menar alltså att man ska vilja betala ett högre pris jämfört med PS4, betala månadskostnad OCH ändå få stå ut med reklam? Nu är det något som är fel här nånstans....

Medlem

Vänta nu när ska denna reklam komma? Mitt i ett spel, som avbryter spelandet? FUCK THAT!!! Säger jag bara isf!

Eller när fan ska den komma?

Reklam som jag inte har något emot är om det sitter en poster på en vägg i spelet så det känns naturligt.

Medlem

Men smartskaften här tror att reklamen kommer vara banners med "you're the 10000000 visitor to this website, click here to claim your prize"..... Om ni läser artikeln som länkas i nyheten ser ni att det inte är nå farligt alls.......

Medlem
Skrivet av Siken:

Reklam? Varför?

pengar...

Medlem

Hatar reklam.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är ganska tydligt att MS inte tänkte alls på kunderna när de designade Xbox One - varenda del och policy verkar/verkade först och främst vara uttänkt för att maximera vinsten för sig själva och andra företag.

Problemet för dem är att de inte verkar räknat med att kunderna kanske inte vill ha en Xbox One efter allt de gjort.

Medlem

Skönt att Microsoft gör valet enkelt igen, det började ju bli lite oklart vilken konsol man skulle köpa när de tog bort always-online etc.

Medlem

Så man betalar mer för en tjänst som ger mindre än rivalens tjänst, trots att reklam kommer visas överallt. Glöm inte att själva konsolen kostar mer.

Jag undrar om det finns någon med en fungerande hjärna som fortfarande tänker köpa en Xbone

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Men smartskaften här tror att reklamen kommer vara banners med "you're the 10000000 visitor to this website, click here to claim your prize"..... Om ni läser artikeln som länkas i nyheten ser ni att det inte är nå farligt alls.......

Vilket värdelöst argument, varför ska jag ens från början få reklam på min konsol? Jag betalar för TV'n, betalar för spelen, betalar för konsolen, betalar för kanalerna, varför slipper jag inte den förbannade jävla reklamen när jag sitter framför min konsol?! Och varför skulle jag vilja ha interaktiv reklam? varför skulle jag vilja ha reklam som dyker upp mitt i synfältet mitt i det jag håller på att läsa eller titta på, istället för runtom på kanterna där jag kan ignorera det för att jag håller på att läsa eller titta på något!? varför ska en kamera samla upp information från mitt vardagsrum?

Nej det här är en fantastisk låda för dumma, tjocka och efterblivna amerikanare som accepterar vilket ofredande som helst i sitt hem.
Förut var X1 bara ett stort skämt, nu har den blivit ett ställningstagande, under inga omständigheter alls skulle jag någonsin tillåta någon att ta med sig en X1 in i mitt hem, jag kommer aldrig äga en och jag skulle hellre amputera några tår än att offra min integritet för en sådan dum underhållning som Xbox One är!

Medlem

Vafan, ska det komma upp adds när man spelar? Det kommer ju bryta hela illusionen

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Återigen visar Microsoft att vi är i framtiden, 2013, och inte i det förflutna som Sony är.
Själv har jag redan förbokat Xbox One, det är en betydligt mer kompetent och trevligare maskin än PS4 som är samma sak som förr, fast med bättre grafik...kul.

Anser man att detta är framtiden och dessutom ser detta som något positivt så bör man man överväga att söka hjälp.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av pingkonk:

Vafan, ska det komma upp adds när man spelar? Det kommer ju bryta hela illusionen

MEN LÄSER NI BARA RUBRIKEN ELLER?!?!?!?!??!?!?

Ojdå.. är det capslock krig på G? Neutral verkar du inte vara då du vill verkligen få folk att inse att detta är något bra.. I min värld så är all reklam dålig reklam vare sig det kommer igenom brevinkastet eller på TV! Jag ska iaf köpa en konsol för att spela spel och inte kolla på reklam!

Och ja jag har läst artikeln och fattar att den inte avbryter spelen mitt i!

Medlem

Vad är det första som kommer upp när jag slår på min PS3:A, jo en del reklam för att jag ska skaffa ps3+, köpa spel eller använda vidzone eller liknande. Det här artikeln säger är att microsoft har haft riktad reklam i åtanke när dom designat dashborden(dvs inte spel eller andra tjänster) och att dom ska kunna använda kinecten till det.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Ronzem:

Återigen visar Microsoft att vi är i framtiden, 2013, och inte i det förflutna som Sony är.
Själv har jag redan förbokat Xbox One, det är en betydligt mer kompetent och trevligare maskin än PS4 som är samma sak som förr, fast med bättre grafik...kul.

Anser man att detta är framtiden och dessutom ser detta som något positivt så bör man man överväga att söka hjälp.

tyvärr kan det nog vara en framtiden... vilken av konsollerna kommer gynnas mest av andra företag som vill få ut sitt budskap? den som kan erbjuda individinriktad till sina kunder, eller den som kör utan reklam (jag har iaf inte hört om nåt reklamprogram för de andra konsollerna, men jag kan ha fel). oftast är det pengarna som styr...

Sen om det är positivt eller inte, det låter jag vara osagt! Nu ska jag iväg o käka doritos o dricka mountain dew

Medlem

Så jag får inte ens leva i tron att jag konsumerar vad jag vill när jag vill ens när man startar upp sin kryss-låda.
Tragiskt.
Tjänar man inte pengar så att det räcker på konsolen och svindyra spel?
Blir inget för mig.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Så man betalar mer för en tjänst som ger mindre än rivalens tjänst, trots att reklam kommer visas överallt. Glöm inte att själva konsolen kostar mer.

Jag undrar om det finns någon med en fungerande hjärna som fortfarande tänker köpa en Xbone

Har förbokat ett och tänker låta det vara så.. men om hjärnan fungerar det lämnar jag osagt...

Medlem

Jag tycker alla ni foliehattar som är rädda för kinect ska kasta bort era kameramobiler och sluta använda internet innan ni gnäller på Xbox för något ni borde ha gnällt på Google för länge sedan.

Jag kommer absolut köpa Xbox One. Ni kan idiotförklara och mobba hur mycket ni vill. Jag vill inte ha en lite kraftigare PS3 utan en konsol för den nya generationen med nya idéer och lösningar.

Sony är också PR, Sony är också affärer, Sony är också beroende av vad spelutvecklarna vill ha tillbaka från begagnatmarknaden i avkastning. Framtiden kommer visa hur det blir och hur ert idiotförklarande av en mer mångsidig konsol med en enorm onlinearkitektur kommer bita er i rumpan.

Skriv svar