The Last of Us i punktform

Skribent
The Last of Us i punktform

Jag upplevde verkligen The Last of Us i lugn och ro och klarade spelet först igår. Utan krusiduller kommer här några intryck i punktform, stora som små:

* Miljöerna! Så omsorgsfullt konstruerade, utan copy/paste i sikte.

* Lysande röstskådisar.

* Joel är en mall 1A-ofrivillig hjälte rakt från Hollywood. Kunde de inte gjort honom lite mer spännande?

* Ellie är däremot en mycket välskriven och bra karaktär som bär större delen av manuset på sina späda axlar.

* När världen går under är det bara män som blir banditer. Var kvinnorna befinner sig vet ingen.

* Mer pussel och mindre skjutande om det blir en uppföljare, tack så mycket.

* Seriöst, Naughty Dog: ni behöver inte förlita er på massmord för att berätta en bra historia.

* I apokalypsens Amerika finns det gott om midjehöga hinder.

* Jag vet inte om de blinda svampskallarna som dödar mig på ett slag är bra eller dålig speldesign. Arg blev jag i alla fall. Mest hela tiden.

* Enlig fru så eskalerade min kalmaritiska dialekt med hela 200% när jag spelade spelet. "SLÅ IHJÄL HAN DÅ" har aldrig låtit mer bonnigt.

* Jag gillade mötena med de olika överlevarna jag sprang på under resans gång. (De som inte sköt på mig, alltså)

BETYG:

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
The Last of Us i punktform

Gillar spelet ska starta survivor+ men ojoj vad kontrollerna i spelet går mig på nerverna. Hälften av ggr man dött beror det på just att man inte har full god kontroll.

Sen skulle jag hålla med om att Joel är en hjälte utan mer en person som gör allt för att överleva även om det innebär att gå över väldigt många lik. Imo är han inte ens en sån sympatisk människa men man förstår honom på något sett iaf.

1
Skriv svar