Supergulliga Cube World finns nu att köpa

Robot
Supergulliga Cube World finns nu att köpa

Minecraft + RPG + 3D Dot Game Heroes i en mixer blir Cube World, ett spel du nu kan köpa.

#nyhetstips, #cube-world, #minecraft


Medlem
Supergulliga Cube World finns nu att köpa

Spelet släppted egentligen för 2 dagar sen, men för många försökte köpa spelet samtidigt vilket sabbade servrarna så dom blev tvugna att disabla shoppen tills dom fixat allt. shoppen var uppe i ca 3-5 min och jag antar att runt 100 pers hann köpa det. Dom fick spelet medans alla andra fick sitta och vänta 3 extra dagar.. lååååååååååååånga dagar.. Men men, nu har jag spelet och det var helt klart varenda sekund av väntan! Fyfan va kul! Känns riktigt proffsigt gjort, och trots det så är det bara 2 personer som jobbat på spelet

Skribent
Skrivet av jimsam100234:

Spelet släppted egentligen för 2 dagar sen, men för många försökte köpa spelet samtidigt vilket sabbade servrarna så dom blev tvugna att disabla shoppen tills dom fixat allt. shoppen var uppe i ca 3-5 min och jag antar att runt 100 pers hann köpa det. Dom fick spelet medans alla andra fick sitta och vänta 3 extra dagar.. lååååååååååååånga dagar.. Men men, nu har jag spelet och det var helt klart varenda sekund av väntan! Fyfan va kul!

Woho! Då ska jag inhandla.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Registrering för nya användare är nere dock och har varit det nu i ca 2-3 timmar :/

Medlem
Skrivet av Amacron:

Registrering för nya användare är nere dock och har varit det nu i ca 2-3 timmar :/

Attans vilken otur, dom har verkligen haft strul med allt sen launch... Men dom gör ett förbannat bra jobb för att vara 2 personer som jobbat på spelet

Medlem

Om någon med ett picroma account känner att dom inte tänker köpa spelet och kan tänka sig att skänka det skulle det uppskattas väldigt mycket :>


signatur

"I'm about to blow up" - Rebecca Black

Medlem

Köpte mitt ex tidigare idag vid typ 12.30 lätt värt varenda krona! 14.99 euro

Medlem

Känns som det är mycket konkurrens på gång till minecraft, vilket är en trevligt utveckling då jag personligen tycker minecraft stått mestadels still och efter flera år fortfarande inte har ordentligt mod stöd. För att inte tala om att java är sämst.

Betyder inte att jag ogillar minecraft, men hade hoppats på så mycket mer vid det här laget.

Medlem

Snacka om att man blir trött på Minecraft-efterrapare, skriker verkligen "Hej, jag kan inte hitta på något själv".

Nej Tack

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Känns som det är mycket konkurrens på gång till minecraft, vilket är en trevligt utveckling då jag personligen tycker minecraft stått mestadels still och efter flera år fortfarande inte har ordentligt mod stöd. För att inte tala om att java är sämst.

Betyder inte att jag ogillar minecraft, men hade hoppats på så mycket mer vid det här laget.

Du borde kika på Feed The Beast feed-the-beast.com

Medlem
Skrivet av blohm:

Snacka om att man blir trött på Minecraft-efterrapare, skriker verkligen "Hej, jag kan inte hitta på något själv".

Nej Tack

Hur har detta att göra med minecraft?

Medlem

Skulle testa det i någon minut, fast det blev 2 timmar


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av blohm:

Snacka om att man blir trött på Minecraft-efterrapare, skriker verkligen "Hej, jag kan inte hitta på något själv".

Nej Tack

Nu vill jag egentligen inte vara den som är sådan, men Minecraft är ju själv baserat på InfiniMiner.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av blohm:

Snacka om att man blir trött på Minecraft-efterrapare, skriker verkligen "Hej, jag kan inte hitta på något själv".

Nej Tack

Nu vill jag egentligen inte vara den som är sådan, men Minecraft är ju själv baserat på InfiniMiner.

Men det har gjorts dussintals med Minecraft immitationer. Alla "kopiorna" kom efter Minecrafts succé, inte efter InfiniMiner. Det är därför man säger så.

Medlem

Är det ett mmo ?

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Är det ett mmo ?

Nej ett vanligt rpg.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av blohm:

Snacka om att man blir trött på Minecraft-efterrapare, skriker verkligen "Hej, jag kan inte hitta på något själv".

Nej Tack

Var lite realistisk, liknelsen är ju att det är "fyrkantig" grafik.

Cube world är ett rollspel. (Fokus ligger alltså på att bygga karaktär, göra quest osv)
Minecraft är en sandlåda. (Fokus ligger på att bygga grejer)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Nomz:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av blohm:

Snacka om att man blir trött på Minecraft-efterrapare, skriker verkligen "Hej, jag kan inte hitta på något själv".

Nej Tack

Nu vill jag egentligen inte vara den som är sådan, men Minecraft är ju själv baserat på InfiniMiner.

Men det har gjorts dussintals med Minecraft immitationer. Alla "kopiorna" kom efter Minecrafts succé, inte efter InfiniMiner. Det är därför man säger så.

Jo de är ju sant. Men tyckte ändå att det var värt att nämna att Minecraft inte var först ute när man ändå klagar på efterapande. Har själv sett samma spel (en så att säga Minecraft kopia då) på androidbutiken men av 2 olika personer och på 2 olika språk i beskrivningen av spelet :P.

Ibland kan man tycka att detta med plagiarism och ren kopia går lite för långt. Speciellt när det gäller dessa spel.
Dock tycker jag även själv att detta spel har lite av en egen charm i jämförelse med Minecraft, men jag kan liksom inte riktigt sätt fingret på vad det är som ger det den där charmen.

Medlem
Skrivet av blohm:

Snacka om att man blir trött på Minecraft-efterrapare, skriker verkligen "Hej, jag kan inte hitta på något själv".

Nej Tack

Detta är inte en minecraft kopia... herregud... Bara för att det är voxel betyder det inte att det är en minecraft kopia...... det fanns voxel grafik långt före minecraft.... det är som att säga att varje spel som försöker se verkligt ut är en kopia på Crysis...

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av blohm:

Snacka om att man blir trött på Minecraft-efterrapare, skriker verkligen "Hej, jag kan inte hitta på något själv".

Nej Tack

Detta är inte en minecraft kopia... herregud... Bara för att det är voxel betyder det inte att det är en minecraft kopia...... det fanns voxel grafik långt före minecraft.... det är som att säga att varje spel som försöker se verkligt ut är en kopia på Crysis...

Så sant, dock förstår jag hur folk kan få den uppfattningen om man bara tittar lite snabbt på en video lr liknande.
Tråkiga är ju bara att folk är för snabba på att döma.


signatur

Rwa?

Medlem

Det här kommer bli större än world of warcraft(var), kom ihåg att jag sa det.

Medlem

Värst va detta vart ett "touchy subject", att det är en minecraft ripoff.

Medlem

Tråkigt att regestreringen e nere men annars så xD

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av blohm:

Snacka om att man blir trött på Minecraft-efterrapare, skriker verkligen "Hej, jag kan inte hitta på något själv".

Nej Tack

Var lite realistisk, liknelsen är ju att det är "fyrkantig" grafik.

Cube world är ett rollspel. (Fokus ligger alltså på att bygga karaktär, göra quest osv)
Minecraft är en sandlåda. (Fokus ligger på att bygga grejer)

Nog för att Minecraft är tugnt inspirerat av Infiniminer så är många spel (som Cube World) mer baserat på Minecraft än Infiniminer just på utseendet och spelmekaniken.

Medlem

På 90-talet kallade man spel som Dark Forces, Heretic, System Shock och Duke Nukem 3D för "Doom kloner". Men den frångår ju det faktum att dem spelen är en av dem absolut bästa i hela genren och själva kom med massor nya idéer och innovationer till genren och skapade helt nya subgenres, fps-rpg etc.

Spel som Deus Ex och Half life hade nog aldrig funnits om inte tack vara dessa "Doom kloner", så yeah.,,

Och nu var ju inte Minecraft ens först med hela det är brickcraftingy thingy men åh andra sidan vem minns Catacomb 3D så vem bryr sig.

Det jag säger är väl att sluta låtsas om som att Mincraft är the be all end all i den genren som den nu skapat och istället gläds över att nu vi får se lite nytt istället för det gamla, gamla vanliga

..... eller kan ni ju gå tillbaks och lira BF3 och MW3.

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av blohm:

Snacka om att man blir trött på Minecraft-efterrapare, skriker verkligen "Hej, jag kan inte hitta på något själv".

Nej Tack

Detta är inte en minecraft kopia... herregud... Bara för att det är voxel betyder det inte att det är en minecraft kopia...... det fanns voxel grafik långt före minecraft.... det är som att säga att varje spel som försöker se verkligt ut är en kopia på Crysis...

Nu är väl inte Minecraft riktig voxel-grafik heller.

Medlem
Skrivet av blohm:

Värst va detta vart ett "touchy subject", att det är en minecraft ripoff.

Handlar väll mer om att man är trött på "Arma är en ripoff på cod pga man spelar i första person och skjuter folk" (pga att man sätt 2 minuter av arma, och under dem två minuterna såg man en spelare skjuta andra spelare) även ifall spelen är så långt borta från varandra som fps kan komma.

men just minecraft och Cube world är ju inte ens i samma genre. Så hur det är en ripoff förstår jag inte.
Båda har fyrkantig grafik, annars är det väldigt separata spel. Som sagt, det ena är ett rollspel, det andra är en sandlåda.

Wow är en ripoff på Wind waker därför att wow har färglad grafik. (Ungefär så logiskt är jämförelsen Minecraft - Cubeworld)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av blohm:

Snacka om att man blir trött på Minecraft-efterrapare, skriker verkligen "Hej, jag kan inte hitta på något själv".

Nej Tack

Du bör inte dömma det efter grafiken. Spelet är inte alls likt Minecraft. Ska vi vara sånna är det många spel jag kan tänka mig är kloner av varandra, om vi bara tänker grafik alltså...

Medlem

D: svårt att skapa ett konto
Verkar som de begränsar belastningen på servern men jag hinner inte skriva in informationen innan de "stänger" registreringen igen.

Använder denna sida för att se när man kan skapa ett konto/köpa spelet:
http://direct.cyberkitsune.net/canibuycubeworld/

EDIT: Gick med lite om och men. Tack vare att Firefox kan spara lösenordet så var nästan alla uppgifter ifyllda.
Charmigt spel i alla fall. Men jag hoppas att man kommer kunna vid någon tidpunkt ha lite mer frihet med förstörelse och byggande. Bygga egna byggnader efter egen fantasi skulle inte vara dumt, men det enda jag hört än så länge (inte följt spelet så noga) är att det är specifika ritningar för byggnader.

Moderator | Testpilot

Lyckades göra ett konto men då är shoppen nere T__T Suck!

Men spelet verkar vettigt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar