Man vs Sten

Flakmonkey
Man vs Sten

Har under gårdagen och idag fört en hård strid mot med min far mot ett gäng större stenar i som ligger nedborrade på platser i tomten där vi inte tycker det ska vara. Till vår hjälp har vi förutom de vanliga vapnen spett och spade även vara tvungna att använda oss av det tunga artilleriet som ni kan se mig använda här ovan - en borr som normalts används av militären. Den har gjort det möjligt för oss att klyva de största stenarna (snigeldynamit tar för lång tid) och utan det hade vi inte haft en chans att nå resultatet här nedan.

Verktygen till trots så har det varit ett rejält slitsamt jobb och jag kan förstå att de som står med den här typen av borrar dagarna i ända får rejäla slitskador till slut. Nu var det dock mest bara enormt kul att pröva på och jag ser fram emot att få fortsätta imorgon. Det är något löjligt tillfredsställande med att banka ner några kilar i en stor sten med en slägga för att se den skivas upp som en bit skogaholmslimpa....

#blogg

Medlem
Man vs Sten

Läste det först som en hård strid mot min far

OT: Du kommer ha galet ont (träningsvärk) i handlederna efter det där. Ingen rörelse man är van vid.

Flakmonkey

Känner inte av något i handledarna ännu, mer i överarmarna. Förmodligen för att jag spänner mig helt fel skulle jag tro, är knappast ett proffs

Medlem

Det där ser ut att vara en bilmaskin och inte en borr och är jättevanligt inom rivning för att förstöra betong och diverse annat. Jobbade i flera år med sånna. Ganska kul faktiskt.

1
Skriv svar