Vilka fick, trots garanti, ej LE vid förbokning?

Medlem
Vilka fick, trots garanti, ej LE vid förbokning?

Nån mer än jag som känner sig snuvad på LE? Jag förbokade hos Gamestop, där deras egen reklam säger att om man förbokar, är man garanterad LE.

När jag kom hem med min utgåva igår upptäckte jag att det inte fanns nån LE-kod i den, endast VIP. Jag ringde då upp Gamestop, Eskilstuna, som påstod att det endast är EN kod, även LE, men som han sa: "det är helt sjukt, men det syns ingen skillnad på vanliga VIP-lappen och den som följer med LE, de ser likadana ut"

Jag frågade klart och tydligt om det alltså räcker med EN kod för att låsa upp både VIP och LE varpå han svarade att så är fallet.

Jag knappade då in koden och presto!! Nothing! Surprise! Så klart var det bara VIP-banorna som låstes upp... Jag kollade på boxen och såg då att det ju faktiskt inte står LE på den... Kände mig som en liten sucker...

Ok jag kan förstå om de gav mig fel box, de är ju rätt lika, men varför säga att det räcker med en kod, när LE innehåller två??? Gravt missinformerad anställd eller en ljugande retard???

Nån mer som haft liknande erfarenhet? Har Gamestop slut på LE, redan efter några timmar???

Om de tog slut, så måste de väl vetat att det var två olika boxar med olika innehåll??? Och då borde man som kund bli informerad? Jag har ju bokat och betalt för "garanterat LE" så då är det ju den produkten jag skall ha, eller hur?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Jag beställde från webhallen, då fick jag med en kod i fodralet till spelet som låser upp dom där 6 extragrejerna som man fick med till LE. Sen fick jag ett mail från webhallen med en annan kod som man låser upp AKn med.

Medlem

Ok, tydligen är det bara en kod till både VIP och LE? Mitt problem var tydligen att jag fick med mig fel version av expediten och att jag i min iver inte kollade så noga på boxen... Nu har jag ju redan knappat in VIP-koden som inte låser upp de 6 extragrejorna. Fick erbjudande att få byta till LE, men det är ju osäkert om jag kan knappa in ännu en VIP-kod för att även få LE-förtur. Orkade inte åka å byta om det ändå kanske inte funkar... Det är ju inte så att jag kommer spela mer eller mindre för det. Tydligen hade inte Gamestop fått lika många LE som de hade fått bokningar vilket är lite absurt. Gör man reklam och säger att "alla får..." och sedan inte håller det finns ju lite risk för falsk marknadsföring...
Lite märklig LE i över huvud taget... Enda speciella är förtur på saker som ändå finns i spelet? Och VIP-DLC-banor? De fanns ju redan på skivan? Eller är tekniken så bra att när jag knappade in koden, så brändes de in på DVD av en för mig helt okänd DVD-brännare gömt i xboxen..?
Kul spel annars!


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

du borde kunna få enbart en kod o knappa in den.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Av principskäl så handlar jag inte av Gamestop, mest för att dom e så jävla dyra och säljer begangnade spel till hutlösa priser.
Ofta hittar man en ny kopia billigare på t.ex webhallen billigare än deras begagnatpris.

Det ENDA jag använder dom till är att plocka upp senaste Gamereaktor.

VIP innehållet är det som ingår i EA:s nya $10 DLC strategi, just för att få bukt med parasiter som Gamestop.
Köper du nytt så får du mer godis.
Men ja, det låg nog på skivan denna gången.

Med det sagt.

Skrivet av sirdavva:

Jag beställde från webhallen, då fick jag med en kod i fodralet till spelet som låser upp dom där 6 extragrejerna som man fick med till LE. Sen fick jag ett mail från webhallen med en annan kod som man låser upp AKn med.

^^Precis så för mig med.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

^^Så det är samma kod till VIP som till LE i LE-utgåvan... Alltså inte en separat kod?
Enda anledningen till att jag handlade på Gamestop är att jag hade lite gamla spel liggandes som jag inte kör och hade inte råd att köpa spelet annars... Så 1:- var alldeles lagom pris för en fattiglapp som jag. Annars är deras "sälja beg-spel dyrt till ovetandes föräldrar som inte vet att det finns billigare eller samma pris för nya spel på andra ställen"-taktik inte särskilt kul...

De erbjöd sig att byta mitt ex till ett LE med rätt kod men jag orkar inte åka och byta.. Låser ju ändå upp allt snart, the hard way.. LE-sissyboys... (bitter å avundsjuk.. neee inte jag inte.. )


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Jag förhandsbokade mitt från game för att få LE. Men det visade sig att dom bara hade fått in ett viss antal som rök direkt klockan 7 på torsdagsmorgonen :/

Medlem

Hej skicka ett mejl till kundsupport@ea.se och förklara hur det ligger till så får du en upplåsningskod med mejl det är jag säker på och dom är snabba oxå

Skrivet av lagu:

Hej skicka ett mejl till kundsupport@ea.se och förklara hur det ligger till så får du en upplåsningskod med mejl det är jag säker på och dom är snabba oxå

Ifall dom är snabba så har något hänt. Senast jag mailade dom så tog det 1 vecka för att få reda på att jag behövde ominstallera spelet, vilket jag redan gjort innan...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Skickade ett mejl 23:45 för jag hade inte fått nån kod fråm ea-shop ca. 10:00 dagen efter hade jag ett mejl från dom ...det tycker jag är snabbt för dom måste ha haft en hel del att göra då

1
Skriv svar