Robot
Manhunt

Under den tid då Rockstar var under attack från den kristna högern, konservativa politiker och tabloiderna släpptes det mordiska Manhunt. Knappast en tillfällighet.

#doom, #rockstar-games, #canis-canem-edit, #take-2, #manhunt, #rockstar-north, #bioshock


Medlem
Manhunt

Hmm... kanske borde spela om igen


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Dax att kolla in syphion filter.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Tyckte spelet var tråkigt och det enda riktigt motbjudande var alla buggar som gjorde att spelet krashade på sli och cf.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Från det jag har sätt av Manhunt så är det ett av få spel som jag faktiskt tycker är på gränsen. Har alltid varit emot censurer och liknande men detta känns nästan på gränsen till perverst. Att spelet till största del är för att provocera det kan jag köpa men annars ser jag inget nöje i det.

Medlem

I retrospekt tycker jag ändå att våldet i Manhunt är ganska milt..eller inte milt, snarare censurerat genom den brusiga shaky-cam som tar över vid avrättningar. Det blir lite som motorsågsscenen i Scarface (1983).

Ser man till våldet så är den ocensurerade versionen av The Punisher betydligt värre, där fick man dessutom ett betydligt bättre spel på köpet.

Medlem
Skrivet av kebbe:

I retrospekt tycker jag ändå att våldet i Manhunt är ganska milt..eller inte milt, snarare censurerat genom den brusiga shaky-cam som tar över vid avrättningar. Det blir lite som motorsågsscenen i Scarface (1983).

Ser man till våldet så är den ocensurerade versionen av The Punisher betydligt värre, där fick man dessutom ett betydligt bättre spel på köpet.

Haha var tvungen att kolla upp Punisher och det har vi fan ultravåldsavrättningar


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Synd bara att spelet var tråkigt och ganska så dåligt, därtill så mådde man ju lite dåligt när man spelade det, mest för att våldet var så omotiverat. Visst är det omotiverat i GTA också men där finns liksom glimten i ögat på något sätt, ett "ROFL OMG".

Medlem

Jag ser då ingen skillnad mellan Manhunt och andra stealthisar (splinter cell, MGS etc) förutom att våldet är mer "ursäktat" iom den militära aspekten som i mina ögon är värre.


signatur

#PCMR

Medlem

Haha, Jack Thompson Man saknar ju honom nästan, fanns inget bättre än att vakna en morgon och läsa hans senaste dumma uttalande...ungefär som Bobby Kotick....exakt som Bobby Kotick!!

Personligen så gillade jag aldrig Manhunt, men gillade 2an riktigt mycket. Jag blev mest förvånad över att storyn faktiskt var bra och rörde mig mot slutet.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Manhunt var ett otroligt spel, med tanke på hur B det ändå var på flera plan.

Enormt värt en genom- och omspelning. Storyn är nästan lite kompetent ibland. Dessutom är spelet fullt med GTA-referenser (Carcer City, t.ex.).

Synd bara att Manhunt 2 blev nerdummat och censurerat. Pga detta är ettan den enda delen som är värd att spela.

Och våldet är ofattbart härligt brutalt. Rekommenderas. Finns på Steam!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Manhunt var ett otroligt spel, med tanke på hur B det ändå var på flera plan.

Enormt värt en genom- och omspelning. Storyn är nästan lite kompetent ibland. Dessutom är spelet fullt med GTA-referenser (Carcer City, t.ex.).

Synd bara att Manhunt 2 blev nerdummat och censurerat. Pga detta är ettan den enda delen som är värd att spela.

Och våldet är ofattbart härligt brutalt. Rekommenderas. Finns på Steam!

2an var inte censurerad om du spelade rätt version Nerdummad gameplay kanske det var, kommer inte ihåg riktigt hur 1an var. Men 2an hade bra mycket bättre story imo,


signatur

Game long and prosper

ZF
Medlem
Citat:

Under de kommande timmarna av tryckande mörker, groteska våldshandlingar och avskalade Cronenberg-synthar är regissören inneboende i mitt öra. Manhunt är ett av få spel som använder detta på ett smart vis.

säker på att du inte tänkte på Carpenter?

visserligen går det säkert att hitta avskalade syntar i Cronenbergs med, men det är långt från typiskt i motsats.

1
Skriv svar