Half-Life 3 finns i Steams databas*

Robot
Half-Life 3 finns i Steams databas*

Söker du på "Half-Life 3 on Steam" kommer du mycket riktigt hitta Half-Life 3 på Steam.

#nyhetstips, #half-life-3, #surgeon-simulator-2013, #valve


Medlem
Half-Life 3 finns i Steams databas*

gött

edit: inte gött! :<

Medlem
VHN
Medlem

Valve måste ha nånting i görningen!


signatur

VHN

Medlem

Ja, inte är det då dåliga nyheter i alla fall!

Medlem

Skön musik i bakgrunden i alla fall

Medlem

Håller tummarna, har blivit riktigt taggad på HL3 efter den sköna PR kuppen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Märkte precis att url:en till siten inte är store.steampowered.com
det är store.stearnpowered.com
STEARN inte STEAM
Kanske är någon som försöker fiska steamkonton?

Medlem

Känns lite fejk med tanke på att adressen som ni länkar http://store.stearnpowered.com/app/246720/ innehåller ett r och n (rn) istället för m i steam...

Medlem

Half-Life 3 är old news. Det här är vad vi egentligen ska vänta på: http://www.fz.se/spel/half-life-4

Medlem

Det där är nog fejk ja!

Redaktör
Ponny

Tack för vaksamma blickar. Har uppdaterat nyheten!


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Smart använt av r och n.

Medlem

alla länkar på länkar vidare till steam och inte starn även inlognigen.
klickar man på spelets hemsida länkas man bara till valvs. klickar man på half-life 3 i "historia" länken så kommer man till contagion vilket är ett spel jag ser som likt half-life (inte spelat bara titta på bilderna) etc så länken kan säkert vara äkta.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Alltså vem gör något sådant?! Vad är behållningen i att lura folk? Fjanteri!

Medlem

Trycker man på den lilla thumbnailen av HL3 bilden på sidan så får man upp denna screenshot:

http://cdn2.steampowered.com/v/gfx/apps/238430/ss_b9f5d9c3823...

Vilket spel är det ifrån?

Medlem
Skrivet av Arizato:

Trycker man på den lilla thumbnailen av HL3 bilden på sidan så får man upp denna screenshot:

http://cdn2.steampowered.com/v/gfx/apps/238430/ss_b9f5d9c3823...

Vilket spel är det ifrån?

Contagion

Medlem

Man kan ju alltid hoppas

Avstängd
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Arizato:

Trycker man på den lilla thumbnailen av HL3 bilden på sidan så får man upp denna screenshot:

http://cdn2.steampowered.com/v/gfx/apps/238430/ss_b9f5d9c3823...

Vilket spel är det ifrån?

Contagion

som ett ett zombie spel likt något taget från left 4 dead

Medlem

att folk orkar lägga ner tid på att göra en sån där sida ens

Medlem

efter lite research så.
DNS namnet är registrerat i Turkiet.
Ip adressen i fråga är registrerad i Turkiet samt den fysiska servern finns där med.

descr: Aktif Bilisim Internet Hizmetleri
descr: Adres : Pamukkale Universitesi Teknoloji Gelistirme

Ägaren av ip adressen. Hostingbolag i turkiet tror jag.

observera att det inte går att söka efter half-life 3 i steam och få ett resultat.

dmn
Medlem

Härligt att FZ hjälper till vid phishing.

Medlem
Inaktiv

Den där sidan registreras som fejk på mitt virusskydd.

Det är nog okej att besöka sidan men folk kan tro att sidan är riktig för att sedan kanske logga in på sitt konto m.m.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Den där sidan registreras som fejk på mitt virusskydd.

Det är nog okej att besöka sidan men folk kan tro att sidan är riktig för att sedan kanske logga in på sitt konto m.m.

Alla länkar på sidan leder till den riktiga steampowered så hemsidan är nog mest för att retas bara.
Någon som vet namnet på låten förresten? Den är ju riktigt bra men kommer inte på namnet.

Medlem

Jag skulle nog ta bort länken om jag vore FZ, den där sidan litar jag inte på

Medlem
Skrivet av Enorus:
Skrivet av showerguy:

Den där sidan registreras som fejk på mitt virusskydd.

Det är nog okej att besöka sidan men folk kan tro att sidan är riktig för att sedan kanske logga in på sitt konto m.m.

Alla länkar på sidan leder till den riktiga steampowered så hemsidan är nog mest för att retas bara.
Någon som vet namnet på låten förresten? Den är ju riktigt bra men kommer inte på namnet.


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Medlem
Skrivet av Enorus:

Alla länkar på sidan leder till den riktiga steampowered så hemsidan är nog mest för att retas bara.
Någon som vet namnet på låten förresten? Den är ju riktigt bra men kommer inte på namnet.

Skrivet av showerguy:

Den där sidan registreras som fejk på mitt virusskydd.

Det är nog okej att besöka sidan men folk kan tro att sidan är riktig för att sedan kanske logga in på sitt konto m.m.

Skrivet av morfin91:

alla länkar på länkar vidare till steam och inte starn även inlognigen.
klickar man på spelets hemsida länkas man bara till valvs.
klickar man på half-life 3 i "historia" länken så kommer man till contagion vilket är ett spel jag ser som likt half-life (inte spelat bara titta på bilderna) etc så länken kan säkert vara äkta.

Jag har en lång bakgrund inom IT-säkerhet och hackerkultur.

Att sploita webbläsaren är den vanligaste formen av attack idag. 84% av alla skydd som penetreras av en angripare gör det via XSS (dvs, när alla länkar leder vidare till den riktiga sidan - be afraid). Och vanligen försöker de inte phisa (även om det är illa nog) utan kör malign maskinkod på er dator redan i bakgrunden. Även om sidan kan vara harmlös så kan ni naturligtvis inte avgöra om ni redan är rootade.

Gå inte in på sidan. FZ, ta ner nyheten/länken! Det räcker gott och väl med ett screenshot för fan, ni behöver inte hjälpa till att sprida en potentiell mask?

Dags att gnugga bort ögongruset? URL:en hade för fasen två hela bokstäver fel. Loggar ni in på Norbea.se eller Swebdank.se också utan att märka?

Edit: Jag är också taggad på HL3. Men det dröjer nog, tyvärr.

Medlem

Haha vilka mesar ni är som säger att det är phisting. Det är ju bara någon som trollar och inget annat. Haha så jävla lättlurade och mesiga ni är här asså.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Haha vilka mesar ni är som säger att det är phisting. Det är ju bara någon som trollar och inget annat. Haha så jävla lättlurade och mesiga ni är här asså.

Tror iofs inte att någon misstänkt att det handlat om phisting, utan om phising.

Men visst är jag mesig när det kommer till att bli phistad.

12
Skriv svar