The Walking Dead: 400 Days

Robot
The Walking Dead: 400 Days

Fjolårets bästa och mest känslosamma spelupplevelse är tillbaka. Och lämnar – sin nya komprimerade form till trots – ingen oberörd.

#the-walking-dead-a-telltale-games-series, #telltale-games, #the-walking-dead-400-days


Moderator | Testpilot
The Walking Dead: 400 Days

Spammade F5 på steam igår och var klart värt det Enda problemet är precis vad Rikard satt som minus, det är kort (vilket man får ta när det är DLC) och man vill bara ha MEEEEEER!

Fast är det ett minus egentligen? O.o


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vill spela det. Men man måste av någon anledning ha the walking dead på Steam för att köpa 400 days. Har spelat season 1 men har det inte på Steam.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tyckte det var kanoners sett till priset. Riktigt taggad på säs 2.

Azlano: Du kan väl köpa via Telltales hemsida också?

Då "Vill ha mer" ligger på minus hade "vill aldrig köra det igen" gått som plus då?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Azlano:

Vill spela det. Men man måste av någon anledning ha the walking dead på Steam för att köpa 400 days. Har spelat season 1 men har det inte på Steam.

Anledningen till det är att 400 Days är DLC.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur kan "vill ha mer" vara ett minus?

Medlem

Verkar grymt! Garanterat köp.

Men det visste jag redan baserat på vad jag själv tyckte om säsong 1.

Medlem

Väldigt bra användning av den tid de hade.

Medlem

Detta skall jag köpa.... Snart..... Upptagen med annat.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Azlano:

Vill spela det. Men man måste av någon anledning ha the walking dead på Steam för att köpa 400 days. Har spelat season 1 men har det inte på Steam.

Anledningen till det är att 400 Days är DLC.

Har du det på telltale shoppen? för då är det gratis

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Hur kan "vill ha mer" vara ett minus?

För man får mindre en man vill ha?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Oj oj, satt hela onsdagen och väntade på spelet, men på kvällen så kom det äntligen och det var värt varenda sekund jag väntade.

Ser fram emot säsong 2


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Azlano:

Vill spela det. Men man måste av någon anledning ha the walking dead på Steam för att köpa 400 days. Har spelat season 1 men har det inte på Steam.

Anledningen till det är att 400 Days är DLC.

Har du det på telltale shoppen? för då är det gratis

Nej jag köpte spelet via steam så fick betala för den men det gör mig inget Mer pengar åt bra företag!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skitbra DLC som verkligen gav mersmak. Jag hoppas personerna som man interagerar med och valen man gjorde kommer påverka det kommande spelet


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Varför matar folk zombierna när zombies i TWD varken behöver mat eller vatten för att överleva (iallafall inte med mindre än 3 månaders mellanrum)?

Medlem
Skrivet av Tokimba:

Varför matar folk zombierna när zombies i TWD varken behöver mat eller vatten för att överleva (iallafall inte med mindre än 3 månaders mellanrum)?

Undrade det också. Vi funderade på om det kanske var att personerna helt enkelt inte var medvetna om att zombierna inte behöver äta för att överlva. Det är ju trots allt ett rimligt antagande med tanke på att det är det enda de gör.

Någon som läst serien kanske kan verifiera.

Medlem

Alltså, gameplaymässigt är TWD urkasst, men storymässigt är det guld. Trist bara att 400 days var så kort. Frågan är om 400 days kommer att påverka Season 2.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Azlano:

Vill spela det. Men man måste av någon anledning ha the walking dead på Steam för att köpa 400 days. Har spelat season 1 men har det inte på Steam.

Anledningen till det är att 400 Days är DLC.

Har du det på telltale shoppen? för då är det gratis

Nej jag köpte spelet via steam så fick betala för den men det gör mig inget Mer pengar åt bra företag!

Misstag av mig att citera fel person XD

EDIT: Fixade dubbelpost i posten!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Hur kan "vill ha mer" vara ett minus?

Skrivet av eddie the eagle:

Då "Vill ha mer" ligger på minus hade "vill aldrig köra det igen" gått som plus då?

"Vill ha mer, nu"
Som jag tolkar det och vet eftersom jag spelat spelet, så tycker man att det är på tok för kort.

Det roliga är också att folk är besvikna för dom tror att det här tillhör säsong 2 av spelet

Medlem

Jag spelade igenom spelet igår, jag och tjejen älskade Season 1 och blev jätteglada när detta släpptes.

Det är välgjort och bra, absolut, däremot lite tråkigt att man ser typ 5 zombies i hela spelet... Det är ju WALKING DEAD, men för övrigt, coolt!

Medlem

Spelat klart nu, faen va kort det var men kul. Skönaste var ju dudsen i bilen haha

Medlem

Tack Rikard! Har inte hunnit spela än men ska det.

Medlem
Skrivet av saru:

Skitbra DLC som verkligen gav mersmak. Jag hoppas personerna som man interagerar med och valen man gjorde kommer påverka det kommande spelet

Själv tror jag att karaktärerna som följer med i slutet kommer vara med i nästa spel.

1
Skriv svar