Tv-spels- och datortävlingar

Medlem
Tv-spels- och datortävlingar

Hej!

Jag undrar om det är någon mer än mig som tycker att det borde anordnas fler tävlingar och visningar av spel för allmänheten?

När det var Nintendo SM förr så uppfattade jag att det var många som tyckte att det var ett trevligt event men också lika så när Sony och Microsoft visade upp några av sina spel i diverse köpcentrum m.m. Min fråga blir då därför varför de här företagen mer eller mindre har slutat med det här nu då jag tycker att det borde ett bra PR koncept för dem att ha det kvar.

Tror ni att de här företagen med flera nöjer sig med att möta konsumenterna på diverse "spelträffar/mässor" runt om i Sverige istället? Vi har som sagt Dreamhack, Gamex, Retrogathering och Retrospelmässan med flera skulle jag tro där de här företagen kommer till kritan, samt eventuellt möter konsumenterna på ett bra sätt.

Visserligen så bedrev Nintendo sitt SM för första gången på några år sin turnering på Gamex 2012 i Kista, Stockholm, men frågan är om de kommer att göra det i år igen. Jag skulle gärna vilja höra vad ni andra forum/forumläsare tycker om den här saken och gärna lämnar en kommentar om det här ämnet nedan.

Till sist så vill jag att det här ämnet och mina frågor ska nå ut till FZ redaktionen, samt att det här kan leda till att vi får reda på varför de här företagen har ändrat sin strategi m.m.

Filmklipp från NIntendo SM 2012:


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Hade velat se fler tävlingar i spel som Super Smash bros, Marvel VS Capcom, Street fighter, Mario Cart osv.


signatur

Everybody needs help.

phi
Medlem
Skrivet av Apministern:

Hade velat se fler tävlingar i spel som Super Smash bros, Marvel VS Capcom, Street fighter, Mario Cart osv.

Mer fightingspel åt folket!

Det är lätt att förstå och lätt att följa men det finns samtidigt ett oerhört djup för de som vill nörda ner sig i genren.

Medlem

Tänk att vara med på något sådant här liksom! 100 pers som sitter och stirrar in i en Tjock-TV! Hur häftigt är inte det?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Bästa omröstningen någonsin 'Ja eller nej'


signatur

Rwa?

Medlem
1
Skriv svar