Homofobi, rasism och sexism – snart ett minne blott på Xbox Live

Robot
Homofobi, rasism och sexism – snart ett minne blott på Xbox Live
Medlem
Homofobi, rasism och sexism – snart ett minne blott på Xbox Live

Vad är det för skumma människor som skickar nakenbilder på sig själv till random nissar på Xbox Live?

Medlem
Skrivet av Khorney:

Vad är det för skumma människor som skickar nakenbilder på sig själv till random nissar på Xbox Live?

http://www.youtube.com/watch?v=-k1qPaDJHOs

Im naked so im the boss!

Ärligt talat så idk lol Folk är folk ^^ whatever floats your boat typ

Medlem

Första vettiga från mikromjuk på länge.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skribent
Skrivet av Khorney:

Vad är det för skumma människor som skickar nakenbilder på sig själv till random nissar på Xbox Live?

Jag undrar om det är ett vanligt problem.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Sockerpaj:
Skrivet av Khorney:

Vad är det för skumma människor som skickar nakenbilder på sig själv till random nissar på Xbox Live?

http://www.youtube.com/watch?v=-k1qPaDJHOs

Im naked so im the boss!

Ärligt talat så idk lol Folk är folk ^^ whatever floats your boat typ

Oj vad det kändes bizarrt :S

Inaktiv

Dags för FZ att införa detsamma? *ohh snap*

Medlem

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

Till skillnad mot resten av internet menar du?
Och förresten. Det kommer en nyhet om att de försöker sortera bort alla p12or åsså säger du att de inte försöker göra det? Vad är det för fel på dig? Så tråkig fanboyism att jag blir gråhårig när jag läser det....

Avstängd

Första vettiga sak jag läst om som Microsoft ska se till, bort med dom otrevliga jäklarna som måste ge sig på folk hela tiden när dom spelar m.m.

Medlem
Skrivet av Khorney:

Vad är det för skumma människor som skickar nakenbilder på sig själv till random nissar på Xbox Live?

Det känns för övrigt som att det borde kunna räknas som sexuellt ofredande och därmed vara olagligt, ännu värre om det är ett barn man skickar det till. Skickar man nakenbilder på sig själv utan att personen bett om det tycker jag att man borde bli bannad omedelbart.

Medlem

Om detta funkar för MS blir det intressant att se vad som händer i spel från andra utvecklare.

Om Dice inför detta i BF3 skulle halva community;n flyttas till "slödder"-gruppen

Medlem

Kommer företag som gör reklam att hamna i gruppen "slödder"?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bara idiotiska tonåringar som kallar varande för idiotiska saker.
Tvivlar på att riktiga homofober och rasister sprider sina åsikter i alla spel de kommer in i.

Vet bara att det kommer bli väldigt tomt bland de "högt rankade"

Inaktiv

Problemet kan ju bli att bittert folk kommer ge en dålig karma (eller vad de nu kallar det) bara för att man vinner på vissa spel. Men i övrigt tycker jag det är ett mycket bra initiativ av MS att göra så.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

P12ornas paradis?

LOL?
WOW?
Dreamhack?

Medlem

Men detta blir ju jätte bra nu kan man ju skratta åt dom kompisar som kommer I en udda kategori!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.

Känner precis som du.
Jag hoppas dom hittar ett "smartare" sätt att sålla ut nötter. Lyckas dom med det vore det underbart!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Jag blev bannad från LIVE för att några snorungar "ogillar" mig för att jag är för bra osv. Mitt nuvarande acc blir också snart bannat tack vare snorungar.

Medlem

"Vanligt folk - snart ett minne blott på Xbox Live"

Medlem

Låt inte 12-åringar spela CoD så är problemet löst

Medlem

"Systemet kommer placera folk i olika grupper baserat på ryktespoängen. Om du sköter dig hamnar du alltså i en högt rankad grupp med likasinnade – beter du dig som en gris hamnar du i en lågt rankad grupp med resten av slöddret."
_______________________________________________

Kom precis att tänka på Slaveri i usa när jag läste detta... Skumt va?

Medlem

Antar att alla msgs och sånt som skickas ligger lagrade så MS kan ju bara gå in och kolla om du gjort det de säger du gjort? Blir väl antagligen knepigare med VOIP. Dock så borde man ju helt klart få minus poäng om man spammar falska anklagelser.

Inaktiv

Ähhh, Homofobi, rasism och sexism är ju det absolut bästa med xbox <3

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

"Systemet kommer placera folk i olika grupper baserat på ryktespoängen. Om du sköter dig hamnar du alltså i en högt rankad grupp med likasinnade – beter du dig som en gris hamnar du i en lågt rankad grupp med resten av slöddret."
_______________________________________________

Kom precis att tänka på Slaveri i usa när jag läste detta... Skumt va?

Så enligt dig är svarta slödder och beter sig som grisar?

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

"Systemet kommer placera folk i olika grupper baserat på ryktespoängen. Om du sköter dig hamnar du alltså i en högt rankad grupp med likasinnade – beter du dig som en gris hamnar du i en lågt rankad grupp med resten av slöddret."
_______________________________________________

Kom precis att tänka på Slaveri i usa när jag läste detta... Skumt va?

Håller helt med dig i att det är MYCKET skumt att du fick den tanken -_-

OT: Är bara att som man gör på 360:n; mute:a alla som man inte har på sin friend list och va glad.

Inaktiv

"Om vi kan se att folk inte gillar att spela med dig, att du ständigt blir blockad och rapporterad för att du skickar nakenbilder på dig själv till folk, så ska det snabbt kunna reducera dina ryktespoäng, sa Lavin. "

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

Bra ide, ge det en chans!

Blir så trött på er vänstermänniskor ibland, ni måste lära er att saker och ting kommer inte gratis, vinstdrivande företag är inte av naturen onda.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Dags för FZ att införa detsamma? *ohh snap*

Att skicka nakenbilder till varandra?

Medlem

Totalt värdelös idé. Precis som Grumbledock skrev så kommer en massa skitungar utnyttja detta bara.

123
Skriv svar