Robot
Broken Age

I början av 2012 inleddes Kickstarter-eran för spelmediet. FZ träffar pionjären Tim Schafer för en exklusiv intervju om spelet som förändrade allt.

#double-fine-productions, #ea, #brutal-legend, #broken-age-2


Broken Age

Mycket snack och skuldbelagd verkstad?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Broken age, men synnerligen Tim Schafer, är ett skämt och hån mot Kickstarter. Det är trist gentemot de som backat projektet, men det passar inte in i Kickstarter. Första meningen från kickstarter; "Kickstarter is a new way to fund creative projects"; Detta är inget kreativt projekt, det är bara slöseri med pengar.

Medlem

lol, bestämda svar på extremt objektiva frågor. blohm, har du nån telefontjänst man kan ringa till så man får veta hur man ska tycka i en specifik situation? du verkar ju sitta inne med alla svaren!
(sarkasm)

jag älskar kickstarter, jag håller tummarna för tim, fortsätter backa allt jag tycker verkar kul på kickstarter. personligen tycker jag hela broken age-grejen är värd allt bara för dokumentärserien, spelet blir bonus.

Medlem
Medlem

All förtjänst går alltså in i nästa spelprojekt? Ingen vidare support efter släppet med andra ord.

Medlem
Skrivet av blohm:

Broken age, men synnerligen Tim Schafer, är ett skämt och hån mot Kickstarter. Det är trist gentemot de som backat projektet, men det passar inte in i Kickstarter. Första meningen från kickstarter; "Kickstarter is a new way to fund creative projects"; Detta är inget kreativt projekt, det är bara slöseri med pengar.

Om utvecklingen utav ett spel (speciellt en genre som varit näst intill död i flera år) inte räknas som ett kreativt projekt vet jag inte vad som är.

1
Skriv svar