BC2 multiplayer problem..

Medlem
BC2 multiplayer problem..

Hej kan spela spelet i singelplayer utan problem och det funkar fint att logga in på ea kontot men när jag sedan söker servrar hittar den helt enkelt inga någon som har en aning av vad som kan vara galet kör ex mw2 utan problem.:(

Medlem

jag tycker det funkar allmänt dåligt för mig med.. blir utloggad från EA hela tiden och tar hur lång tid som helst å få fram servrar i listan, sen kan man inte joina speciellt många, händer inget när man trycker på dom

Medlem

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Det verkar som att dom har lite problem just nu, men dom jobbar på en lösning.

Medlem

Spelade min första muliplayer precis och det är exakt samma syndrom som med BC1. Demot är underbart och välbalanserat, sedan kommer det riktiga spelet och allt är skit och så inni helvete obalanserat att det blir tråkigt att spela... suck... hoppas det bättrar sig.

Medlem

vad är obalanserat tycker retailen rullar mycket bättre en betan


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

"Even the BETA didn't put the servers under this much load. Unfortunately this is one of those issues you don't see until it happens and it only happens with sheer numbers of players." -Bazajaytee DICE

Medlem

Avinstallera betan det hjälpte för mig


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

ha, betan flöt bättre för mig än retail..


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

alla dessa connection-problem gör en verkligen frustrerad, går fan inte att komma in på någon server.. sitta och testa på 50 stycken innan man kanske har turen att komma in....fff

hoppas dom jobbar hårt på att fixa detta. känner folk som redan gett upp spelet. inte bra start.

Medlem
Skrivet av Efraim:

känner folk som redan gett upp spelet. inte bra start.

Oj vad efterblivet.


signatur

B lup

Medlem

Hittar inga servrar heller. Varken på play now eller i serverbrowsern.

Betan är avinstallerad. Windowsbrandväggen avstängd.
Kan tillägga att multiplayer fungerade fint i betan och att single player fungerar alldeles utmärkt i fullversionen.

Är väl DICE-fail som vanligt. Känns som de aldrig lyckats med en release riktigt bra. Någon som minns när BF2 kom ut? Nästan lika illa då. BF Vietnam var ospelbart på många datorer.

"Even the BETA didn't put the servers under this much load. Unfortunately this is one of those issues you don't see until it happens and it only happens with sheer numbers of players." -Bazajaytee DICE

Vad är detta för citat egentligen? Nog för att snubben jobbar på DICE, men det känns inte särskilt förvånande. Klart inte betan ger lika mycket load som när spelet går retail och alla vill spela precis samtidigt.

Skrivet av Efraim:

alla dessa connection-problem gör en verkligen frustrerad, går fan inte att komma in på någon server.. sitta och testa på 50 stycken innan man kanske har turen att komma in....fff

hoppas dom jobbar hårt på att fixa detta. känner folk som redan gett upp spelet. inte bra start.

Var glad att du ser några servrar alls. Det har inte jag gjort på hela dagen.

Hade tur o fick igång det på en HC server, jäklar va kul det va... Tycker precis tvärtom att hela spelet rullar 5 ggr bättre än betan gjorde:)

De borde fixa en sökfunktion för hardcore (när nu server browsern behagar funka)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Efraim:

känner folk som redan gett upp spelet. inte bra start.

Oj vad efterblivet.

Ja, visst är det.:down:

Medlem

Spelet är underbart! Synd bara att de har problem med servrarna. Förhoppningsvis kommer de att fixas inom snar framtid!

Edit: Spelade ganska många matcher (samma server) för några timmar sen. Nu när jag tänkte hoppa in och lira så kommer jag inte in på en enda. Först fick jag "The server is full"-meddelande och sen kom jag in men blev kickad, och sen så funkade det inte alls. Stog att jag inte kunde connecta till EAs servrar. >_<

Oh well, spelet har ju nyss släppts ändå. Får väl helt enkelt vänta

Medlem

jag minns när BF2 kom ut, fy fan vilka problem med någon patch jag hade:(


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Hade tänkt lira igenom singleplayer det första jag gjorde, men efter 30-40 minuter gav jag upp - inget vidare alls. :/

Men multiplayer däremot, mumma! Hur kul som helst.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Hade jätte problem med MP när jag först installerade BFBC2 och så här gjorde jag för att få igång det.

1. fick köra BFBC2 update manuellt för den funkade inte.
2. se till att mappen i mina dokument som heter BFBC2 BETA slängs (och töm papperskorgen)
3. Ta bort BFBC 2 BETA ur windows brandväggen. krävde omstart för en av polarna för att det skulle slå igenom.

4. om du kör x64 system använd PBsetup (där du nu kan lägga till BFBC2) för att uppdatera punkbuster.

hoppas det var till någon hjälp.

mvh

//blekis

Medlem

buggig ala BF Dice!!!
Grymt besviken på multiplayer delen som har så buggug server browser och det är grymt svårt att komma in och spela på någon server.
Visar att det är 10 platser ledigt tex ändå säger den att det är fullt!! ingen ping!!! Segar ihop ibland så man får resetta hela datorn. och ibland när man klickar på joina händer absolut ingenting!!
Fattar inte hur detta spel kan få så höga betyg så länge det är så här buggigt. Påminner starkt Om BF 2 när det var nytt.
Känns som multiplayer delen är i alpha stadium ännu!!!


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1: Det är inte DICE som har hand om servrarna, det är Electronic Arts (EA).

2: Dom arbetar på det.

3: Det är EA, varför lär sig inte folk?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Allt kul som helst...nu går det inte att logga in. Jag ser att andra har samma problem...tog bort Beta mappen. Nogon som vet när det kan funka?

Medlem

Allt kul som helst...nu går det inte att logga in. Jag ser att andra har samma problem...tog bort Beta mappen. Nogon som vet när det kan funka?

Medlem

Detta var det sämsta någonsin!
Släpper ett spel men det är ju fan inte färdigställt än!?!?
Betan var tillochmed bättre!

Medlem

Fungerade perfekt igår och idag fram tills för ett par timmar sedan...KAN INTE LOGGA IN! men så helt plötsligt kom jag in men då fick jag "check your connection" blablablabla varje gång jag försökte joina server

Medlem

Servrarna är nere (PS3)


signatur

"High life on low budget"

Skrivet av bent toe:

Servrarna är nere (PS3)

Och EA Master Server håller på och patchas. Vissa har inga som helst problem men majoriteten kommer inte ens förbi "Login".


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Vad ska man säga? De tog gladeligen emot våra pengar, som vanligt, men fick vi vad vi betalade för? Nej, som vanligt...

Jag börjar bli sjukt trött på spel där man har centrala servrar som ska hålla koll på profiler och annat tjafs. I teorin är det jättetrevligt att kunna låsa upp nya prylar och skaffa medaljer men när man inte kan spela alls känns det mindre roligt.

Imorgon vid den här tiden när noobs fångar mina granater kommer jag säkert vara hur lycklig som helst men just nu känner jag mig förbannat bitter.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

ea ska jämt ha såna här cepe problem ^^

Medlem

Tycker att FZ ihop med DICE skall posta på sidan vad som orsakat problemen. Att endast recensera ett spel och sedan sitta i spelutvecklarens knä är skitdåligt. FZ har bidragit till hypen som blivit och borde därmed hålla oss läsare med uppdaterad info.

Calle fick nog både svälja och köra lotion efter denna recension. ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Problemet är väl enkelt tycker jag, viktigast är att dom jobbar på det och försöker lösa det så snabbt som möjligt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Tycker att FZ ihop med DICE skall posta på sidan vad som orsakat problemen. Att endast recensera ett spel och sedan sitta i spelutvecklarens knä är skitdåligt. FZ har bidragit till hypen som blivit och borde därmed hålla oss läsare med uppdaterad info.

Calle fick nog både svälja och köra lotion efter denna recension. ^^

haha din sjuke fan

Skriv svar