ska jag införskaffa Wii U?

Medlem
ska jag införskaffa Wii U?

Hej, efter att ha läst om ZombiU och Monster hunter 3 blev jag sugen på att införskaffa ett Wii U, men är ändå lite osäker så därför har jag några frågor.

Hur bra är ZombiU respektive Monster hunter 3?

Finns det några några fler intressanta Action,rollspel eller äventyrsspel redan nu?

Finns det några kommande spel som verkar intressanta(inom genren rollspel, action och/eller äventyr)?

Spel som Zelda och Mario är inte spel som gör att jag blir sugen på Wii U(även om jag troligen kommer införskaffa både Mario och Zelda spel ifall jag skaffar Wii U), så när det gäller intressanta titlar helst inte några av dessa två IP:n.

Överlag så är jag främst intresserad av spel som endast kommer till Nintendo konsoller, eftersom att spel som kommer på PS3(4), Xbox360(One), Wii U och PC kommer troligen spelas på PC.

Tack på förhand, MVH Dude.

Jag skulle vänta lite till. ZombiU är väll bra och så, men WiiU lider verkligen av spelbrist nu, förhoppningsvis kommer det fler spel snart och även ett större utbud i dess retro avdelning.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

ZombiU tyckte jag var kul ett tag, men sen blev det för upprepande för min smak. Tyckte jag såg det för 250kr på eShop tidigare i veckan, och för det priset så tycker jag att det är värt det, men inget jag skulle betala 5-600kr för idag. MH3 är däremot riktigt skoj och är ett spel som håller länge. Jag spelar det än idag, och då hade jag spelat det en hel del sen tidigare på Wii.

Andra spel som jag kan rekommendera är Lego City Undercover och Sonic All-Stars Racing Transformed, om du gillar dessa typer av spel dvs. Lego City Undercover är sjukt roligt med underbar humor. Gillar du tidigare Lego-spel så kommer du att älska det här. Och Sonic All-Stars Racing Transformed håller hög klass för den som gillar kart racing i stil med Mario Kart.

Två spel som är värt att kika närmare på nu i sommar är Pikmin 3 och The Wonderful 101, och ännu fler kommer till hösten och i vinter.

Sen tycker jag att man inte ska underskatta Nintendo Land som följer med premium-versionen. Det finns en hel del roliga mini games i det spelet. Av alla jag vet som har testat det så har ingen tyckt att det var ett dåligt spel, men så gott som alla var negativt inställda till det innan dom testade det

Medlem

Bojkott

Lego city undercover tror jag faktiskt skulle kunna vara riktigt intressant så även det är ju något som talar för Wii U, egentligen gillar jag väl inte Racing men just Mario kart är ju väldigt kul att spela med en kompis.

Förövrigt väldigt synd att det inte finns coop i ZombiU är det något spel som jag känner att det borde finnas i (efter att ha läst lite om det) så är ZombiU.

Traveller in time

Vet du om det är några intressanta titlar på gång, eller är det dött på den fronten?

Skribent

Jag skulle vänta ett slag. Personlgen ångrar jag inte konsolen, men det är verkligen dött på spelfronten. Detta verkar dock ändra sig framöver. Tycker Zombi U var riktigt trevligt och Monster Hunter var förträffligt. Vilket påminner mig om att plugga in konsolen och köra en sväng


signatur

I am the black wizards.

Avstängd

Annars finns det ju trevliga mariospelen m.m som alltid är värd att köpa till konsollen

Medlem

Vänta tills de fixar ett nytt Zelda spel Kommer säkert finnas begagnade konsoler att köpa vid det laget!

Medlem

Wii U har potential, men vänta tills bra spel börjar dyka upp. Min står mest och samlar damm.

Medlem

Ja, som sagt det råder en ganska så stort spelbrist av Wii U titlar på marknaden då tredjepartstillverkare av spel inte har velat göra så många spel till Wii U och det här kan bero på konsolens prestanda i sig.

Om du vill köpa en Wii U konsol så kan jag direkt säga att det är en konsol som är byggd för sina egna spel som Zelda och Mario. Tycker man inte om de här spelen och hellre vill ha en konsol med fler mediefunktioner, samt en bättre grafisk prestanda så rekommenderar jag att istället köpa en Xbox eller Playstation.

Våldsamma spel med bra grafik och som är grafikkrävande är ett signum inom Microsoft och Playstation men inte inom Nintendo.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

WiiU börjar närma sig slutet av sitt första år och tredjepartsstödet finns fortfarande inte. Gapet mellan WiiU och PS4/One lär vara enormt prestandamässigt så chansen är dessutom liten att det börjar trilla in portningar under det kommande året. Inte värt ett köp enligt mig.

Medlem

Köpte mitt WiiU, plöjde igenom AC3 och sen började med LegoCity.... nu står den o dammar

vill ha nytt zelda och väntar på watch dogs sen Projekt X (?) från monolith (minns jag del där)

sen kommer de ju massa balla spel, här är en lista med många titlar: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wii_U_games

den kanske inte innehåller allt som kommer men den är bra ändå...

Medlem

Samma här, köpte det framåt jul året det släpptes. Spelade genom New Super Mario Bros U och sedan dess har det inte släppts några intressant Wii U spel (enligt mig).

Dock kan du ju alltid spela Wii spel som man har missat, fast det finns inte direkt så många nämnvärda sådana heller. Silent Hill - Shattered Memories, Zelda, m.m..

Sedan hade jag hoppats på att få spela gamla SNES klassiker på paddan, men inte gick det heller. Hörde prat om att det skulle ändras på, någon som vet om det har hänt något på den fronten? Isf. borde man kanske damma av sitt svarta Wii U som numera är grå av allt damm..


signatur

Constants and variables

Medlem

Jo jag vet, har en massa Wii spel som jag inte har klarat än, Red Steel 2 är ju sjukt bra för den gamla hårdvaran och MadWorld.

Sen har jag ju en mssa rock band o guitar heroes som jag älskar som musik fantast (riktig musik är roligare, men en distad gitarr och trummor passar inte i min lägenhet )

Senaste Zelda har ju också (WindWaker), Conduit 1/2 är bra spel de med (äger dem också).

Men att införskaffa Wii spel nu känns dumt, men har iaf bokat Watch Dogs och nya AC:Black Flag så dem ska ju bli spännande att spela.

Medlem

Dessutom så kommer en prissänkning att ske inom kort i samband med Zelda Wind Waker HD, som släpps den 8 okt. Det är kanske värt att vänta en stund.


signatur

Constants and variables

Medlem

Definitivt att du ska skaffa Wii U.
Utöver de spel du nämnde, så kommer ju det nya Xenoblade-spelet som verkar både otroligt snyggt och riktigt coolt. Nintendo har även sagt att de ska visa upp nästa Zelda redan innan årets slut.


signatur

Spana in mitt fräcka racingspel, Velocity Stream:
www.cavelight.se

Tänkte bara fylla ut med lite frågor, då jag är sugen själv.

Har hört att man inte kan använda Wii u Paddan som en "vanlig" kontroll i coop i super mario bros u, nä då behöver man 2 st wii motes. Sant eller falskt?

Man kan inte stänga av skärmen på paddan även om den bara speglar spelet man kör på tv:n. Sant eller falskt?

Man kan inte använda Wii u pro kontrollen i stället för wii motes i new mario u? Sant eller falskt? (är det ingen motion sensor i pro kontrollen?)

Verkar väldigt muppigt. Känns som man måste ha olika kontroller till alla spel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Wii Un verkar inte kunna användas som normal kontroller i Coop är jag rädd. Jag lyckades inte iaf.

Inte heller Wii u pro. Fick den inte heller att funka.

Det är tämligen muppigt. Värre är det i Nintendoland kan jag känna också.


signatur

Videomupp

Medlem

Denna konsol har dessvärre inte tilltalat mig från Nintendo alls. Det känns lite tråkigt på något vis då Nintendo varit med mig så länge i mitt liv. Men jag vet att jag kommer ha mycket mycket svårt att hålla mig ifrån att köpa en Wii U den dagen jag vet att det är ett Mario Galaxy på väg till den
Men då du inte var något jätte mario fan så jadu.. svår fråga.
Men du har ju iaf några titlar där som du är sugen på, så jo köp en vettja


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Älskar mitt Wii U. Helt klart är att det inte kommit så många spel till den ännu, men har man 4 kontroller på sitt gamla Wii, så kan man ha jävligt roligt med medföljande Nintendo Land.

Pikmin 3 är grymt, har även nyligen införskaffat mig Zelda och Wonderful 101.
Dessutom är listan på på uppkommande titlar från Nintendo extremt tung, med ett nytt Donkey Kong, Mario 3D world, Wii Party U (älskade första) och Mario Kart nästa år. Har alltid gillat Nintendo sedan barnsben, underhållningsvärdet på spelen är första klas.

Wii U kommer att bli en snöboll, jag är nöjd med min, och den blir bara bättre.
Gillar du "hardcore" och blodiga actionspel så kanske du ska se dig efter nån annan maskin.

Jag kommer nog skaffa en som en "Sambo" maskin. Spela Mario 3D World, Donkey Kong, Mario u på med tjejen

Tycker bara att allt verkar krångligt med kontroller. Känns som man måste ha 2 wii motes+ (som vi redan äger förvisso) sen en pro kontroll, och till sist plattan, alla spel verkar ha sin egen setup


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar