Har du också problem med buffringen på youtube? (fix)(Updaterad med mer info 13 aug.)

Medlem
Har du också problem med buffringen på youtube? (fix)(Updaterad med mer info 13 aug.)

Tjo gott folk, det är ju såhär att Youtube (för många) inte spelar upp filmer korrekt, utan filmerna har börjat buffra och sedan stannat efter bara kanske 10-20 % och sedan vägrat att buffra förens man spolar tillbaka en bit eller byter upplösning, nu har jag hittat en plugin till Firefox (och chrome) som verkar fixa det, nu har jag inga som helst problem att spela upp 1080p videos utan att den stannar mitt i.

Pluginen i fråga heter Smartvideo. testa gärna o se om den hjälper dig

https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/smartvideo-for...

Ni chromisar får leta själva, jag hade länken i copypastabuffern för jag länkade den åt en polare

EDIT: Det verkar som om våra vänner borta på Sweclockers har hittat anledningen och ännu en potentiell fix för problemet som har visat sig vara ett i huvudsak telia-> google peeringdumheter.

Kolla in tråden i swec- forumet för eventuell fix, den fixen som jag postade här med smartvideo hjälper bara till viss del har jag märkt efter en tids användning

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Medlem
Skrivet av Exodus:

Tack för tipset!
Här är den för google:

https://chrome.google.com/webstore/detail/smartvideo-for-yout...

"accesses your data on all websites" Tack, men nej tack. Hade räckt om den bara hämtat infromation på youtubes sidor.

Tror jag fortsätter att ladda ner youtube klipp innan jag ser dem.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Exodus:

Tack för tipset!
Här är den för google:

https://chrome.google.com/webstore/detail/smartvideo-for-yout...

"accesses your data on all websites" Tack, men nej tack. Hade räckt om den bara hämtat infromation på youtubes sidor.

Tror jag fortsätter att ladda ner youtube klipp innan jag ser dem.

Uj... tack, missade det. Visar att man inte ska lägga in extensions när man är trött xD

Nu misstänker jag att det visserligen inte är någon fara (att dem behöver den rättigheten för att kunna köras på alla sidor), men bättre safe than sorry.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Exodus:

Tack för tipset!
Här är den för google:

https://chrome.google.com/webstore/detail/smartvideo-for-yout...

"accesses your data on all websites" Tack, men nej tack. Hade räckt om den bara hämtat infromation på youtubes sidor.

Tror jag fortsätter att ladda ner youtube klipp innan jag ser dem.

Var hittar du "accesses your data on all websites" nåstans?
Jag hittar nämligen inte den infon, skulle vara intressant att läsa hela stycket och inte ett lösryckt citat som är väääldigt luddigt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Var hittar du "accesses your data on all websites" nåstans?
Jag hittar nämligen inte den infon, skulle vara intressant att läsa hela stycket och inte ett lösryckt citat som är väääldigt luddigt.

Under Settings > Extensions > SmartVideo for YouTube > Permissions:

Det kommer också upp när man vill installera det.
Tyvärr står det inte vad det behövs till.

Däremot hittade jag denna efter en snabb sökning:
http://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/tqwFMlkb...

Citat:

Chrome extensions have a manifest file, that specifies which pages that you visit, that the extension can interact with. The extension you're trying to install, might need access to all pages you visit.

Some extensions might want to access any page you visit, for legit reasons. Most, in fact. If the extension does anything with your page (modify, extend or in any way behave because of the content you see), you'll get that warning when installing the extension.

Extensions cannot access the passwords you store in the password manager that is built into Chrome. It might, however, have access to the information that you submit to websites, including passwords and other personal details. But it would have to be built for that specific purpose.

It all boils down to wether you trust the source or not. The vendor cannot hide how the extension works, so a rouge extension would probably have a short life.

Och

Citat:

Depending on the extension you install, the extension might need legitimate access to various things to carry out its purpose. For example, if you see the message that the extension can have access to "your private data on all websites," this usually means that the extension is inserting content scripts into a page. Content scripts are used to make changes to what's being shown on a page. An extension for blocking ads is one such example since it needs to modify the execution of the page to not show ads. In this case, this ability to modify page content brings you a desired functionality. However, this same ability means the extension can have the ability to read information submitted on the page, which includes private data. This is not to say it's going to do this or do something malicious with it, but it *can* if the extension author is ill-intentioned and built his extension specifically for this purpose. This is why we always advise users to only download extensions from authors they know and trust (they have great reviews, have a lot of users, good reputation, etc).

Det sistnämnda från en Google anställd.

M.a.o är det troligtvis inte någon fara, och vi kan ta av oss foliehatten >_>

Medlem

jaha, ja, jag kör ju Firefoxvarianten och där så såg jag inget sånt, så det är säkerligen bara nån formalitet som chrome har så att den ska kunna fungera.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Fortfarande precis samma problem för mig. Buffrar upp ca en minut och slutar sen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Wohoo! Kan se videos i 1080P nu utan att behöva spamma F5 hela tiden!


signatur

Rwa?

Inaktiv

Tack för tipset!

Youtube har varit segt otroligt länge! Men antar att det är väääldigt många som använder det samtidigt!

Medlem
Skrivet av Stag:

Fortfarande precis samma problem för mig. Buffrar upp ca en minut och slutar sen.

har du confat den rätt?

Edit:

asså såhär har jag ställt in den


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Nej det hjälpte inte.. det vart bara sämre.

Medlem

Säger som showerguy, blev nog snarare sämre.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hade problem med youtube och buffring innan. Hjälpte att köra via ett proxy.

Tror att det ska funka att använda "feather" versionen av youtube. (googla bara youtube feather.)


signatur

They set us up the bomb.

Testpilot

Trevligt , ska testa pluginet på min sunkiga lina på jobbet och se om det blir skillnad!

Medlem

Fungerar helt briljant! fungerar säkert dåligt för människor med dåliga inställningar


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Proxidy:

Fungerar helt briljant! fungerar säkert dåligt för människor med dåliga inställningar

Precis, jag kan bara råda folk som det inte fungerar för att gå igenom options igen o kolla att den verkligen är påslagen och konfad rätt (min tidigare post med bild är som jag har ställt den och det funkar skitbra).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Ja, det är många som har problem med YouTube, jag hade gärna gått över till Vimeo eller något liknande, men det mesta vettigt finns tyvärr enbart på YT.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Använde chrome extension, funkade perfekt!

Tackar jättemycket för tipset helt underbart

Medlem

helt apropå Youtube...
Har deras app på iphone, men har helt lagt av. Står bara inläsningsfel. Nån mer som har det problemet?

Medlem

Äntligen en vettigt människa som hittat en bra lösning för detta problemet!
Har blivit så oerhört frustrerad på youtube på sistone men nu fungerar det "som på den gamla goda tiden" igen
Använder precis dom inställningar som TS visade, BIG LOVE <3

Medlem

Funkade grymt bra för mig på Chrome! Tack för tipset!

1
Skriv svar