Dynamisk ekonomi i Star Citizen

Robot
Medlem
Dynamisk ekonomi i Star Citizen

Fin morgon!


signatur

Niet.

Medlem
Medlem

Har börjat inse att detta är som Eve fast enklare.

Medlem

Fantastiskt, dynamisk ekonomi är perfekt och mycket mer intressant än statisk.
EVE - Online hade en semi-dynamisk ekonomi och den var riktigt bra, bästa jag sett i MMO-träsket.
Detta spel tror jag stenhårt på

Ish
Medlem
Skrivet av Thane:

Har börjat inse att detta är som Eve fast enklare.

Det jobbiga med EvE är att de som spelar längre alltid är "bättre". Det är liksom ingen idé att börja efter sju år som jag gjorde. Plus att här får man flyga skeppen själv istället för att sitta på en armbågen och klicka med musen.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Thane:

Har börjat inse att detta är som Eve fast enklare.

Det jobbiga med EvE är att de som spelar längre alltid är "bättre". Det är liksom ingen idé att börja efter sju år som jag gjorde. Plus att här får man flyga skeppen själv istället för att sitta på en armbågen och klicka med musen.

Det där stämmer faktiskt inte, alla kan bidra i EVE oavsett antal poäng i skills eller erfarenhet i strid.
Små enkla frigater kan vara avgörande för oss i capital-ships i stora strider i 0.0 rymd.
Alla kan i princip vara med från start vilket väldigt få MMOs kan erbjuda.

Däremot håller jag med om själva sättet att navigera är lite trist, jag gillar att flyga mina skepp själv som i Descent Freespace, Freelancer, Wing Commander eller Elite.
Just därför hoppas jag innerligt att Star Citizen levererar och inte blir ett dussin-spel i mängden av skit.

Medlem
Skrivet av Thane:

Har börjat inse att detta är som Eve fast enklare.

Hjärndöd kommentar. Ekonomin är eventuellt lite simplare, beror på hur man ser saker och ting, men det är ett HELT annorlunda spel, enda likheten är det mörka i rymden och defacto att man har ett rymdskepp..

Medlem

Textvägg i all ära, men det är i sin enkelhet en ekonomi som styrs av tillgång och efterfrågan, som det ska vara.

Ish
Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Thane:

Har börjat inse att detta är som Eve fast enklare.

Det jobbiga med EvE är att de som spelar längre alltid är "bättre". Det är liksom ingen idé att börja efter sju år som jag gjorde. Plus att här får man flyga skeppen själv istället för att sitta på en armbågen och klicka med musen.

Det där stämmer faktiskt inte, alla kan bidra i EVE oavsett antal poäng i skills eller erfarenhet i strid.
Små enkla frigater kan vara avgörande för oss i capital-ships i stora strider i 0.0 rymd.
Alla kan i princip vara med från start vilket väldigt få MMOs kan erbjuda.

Däremot håller jag med om själva sättet att navigera är lite trist, jag gillar att flyga mina skepp själv som i Descent Freespace, Freelancer, Wing Commander eller Elite.
Just därför hoppas jag innerligt att Star Citizen levererar och inte blir ett dussin-spel i mängden av skit.

Jo jag vet, men jag gilla inte det hur det systemet var. Att det var tidsbaserat.

Helt ärlig så har jag aldrig varit något flygsim fan, men detta verkar helt enkelt bli sjukt jävla bra. Det modulära spelskapandet öppnar även upp många möjligheter för utveckling över en lång tid, så det ser jag som ett stort plus.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Bra.. väldigt intressant system! det är ett väldigt bra sätt att få folk att inte ha 500 miljarder super dollar i spel.

Medlem

Handlar man med rikiga pengar för att få tag i materialen?

Medlem
Skrivet av Thane:

Har börjat inse att detta är som Eve fast enklare.

Har för mig att detta ska vara mer action combat, då EvE är mer strategy combat.

kan helt enkelt vara jag som är en smula borta, men är det någon som har helt klart hur själva spelmekaniken i sig kommer vara utformad? Är det "klicka på solsystemet Sol" så åker man dit, eller sker det som en del av spelet, med att lägga en kurs... typ ditåt och sen hoppas man att man inte flyger in i något. Har dålig koll på den här typen av rymdspel. Hur stor del är fps-flight och hur mycket är strategi.

phi
Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Thane:

Har börjat inse att detta är som Eve fast enklare.

Det jobbiga med EvE är att de som spelar längre alltid är "bättre". Det är liksom ingen idé att börja efter sju år som jag gjorde. Plus att här får man flyga skeppen själv istället för att sitta på en armbågen och klicka med musen.

Det är ingen idé att leva. Det finns alltid någon som är bättre än en själv.

Medlem

Du får helt enkelt läsa lite, mycket är inte klart. Kommer förmodligen finnas olika jump-points som man hopper mellan system med. Vissa skepp klarar inte att färdas lika långt som andra etc etc.

Stor del är dogfight, förrutom i senare stadier då stora skepp kommer ta över lite mer, men det lär dröja långt tills det händer. Dogfight lär vara maindelen äveen om det inte är lika 100 % som innan. I övrigt sägs det att det kommer finnas nära till 0 laddningsscener i spelet, vilket är rätt grymt.

Jag tackar för informationen. Låter oerhört lovande, någon idé hur de är utformat när man blir dödad? Känns på något sätt som en svår detalj att få riktigt bra i ett sånt här spel. "Ditt skepp blev sprängt i småbitar MEN grattis, du, din besättning och tro det eller ej ditt skepp klarade sig till närmaste spawningpoint, dadaa.

Ish
Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Thane:

Har börjat inse att detta är som Eve fast enklare.

Det jobbiga med EvE är att de som spelar längre alltid är "bättre". Det är liksom ingen idé att börja efter sju år som jag gjorde. Plus att här får man flyga skeppen själv istället för att sitta på en armbågen och klicka med musen.

Det är ingen idé att leva. Det finns alltid någon som är bättre än en själv.

Practice what you preach then?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Phireman:

I övrigt sägs det att det kommer finnas nära till 0 laddningsscener i spelet, vilket är rätt grymt.

Innebär det att man själv kontrollerar landningen på planeter genom atmosfär osv? isåfall är det årets spel 10 gånger om för mig, hoppas du har rätt


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Phireman:

I övrigt sägs det att det kommer finnas nära till 0 laddningsscener i spelet, vilket är rätt grymt.

Innebär det att man själv kontrollerar landningen på planeter genom atmosfär osv? isåfall är det årets spel 10 gånger om för mig, hoppas du har rätt

Nära till 0 laddningsscener. Tanken är att det skall implementeras efter release, men att det blir någon typ av autopilot vid release för att landa på en planet. Som sagt, de har utryckligen sagt att de ska Försöka lägga in detta Efter release.

I övrigt för alla satackars satar som ska dra en massa ogrundade paraleller.. http://www.youtube.com/watch?v=l9XXn92nlxg

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Jag tackar för informationen. Låter oerhört lovande, någon idé hur de är utformat när man blir dödad? Känns på något sätt som en svår detalj att få riktigt bra i ett sånt här spel. "Ditt skepp blev sprängt i småbitar MEN grattis, du, din besättning och tro det eller ej ditt skepp klarade sig till närmaste spawningpoint, dadaa.

Som jag förstått det så har du chans att skjuta ut dig ur skeppet innan det sprängs. Nytt skepp och liknade tror jag sköts genom försäkringarna, de har också permadöd efter antal utskjutningar eller liknade olyckor (beroende på hur du skadas). Om detta sker så gör du en ny karaktär som tar över din gamla karaktärs saker, de är tänkta i form av släktingar.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Jag tackar för informationen. Låter oerhört lovande, någon idé hur de är utformat när man blir dödad? Känns på något sätt som en svår detalj att få riktigt bra i ett sånt här spel. "Ditt skepp blev sprängt i småbitar MEN grattis, du, din besättning och tro det eller ej ditt skepp klarade sig till närmaste spawningpoint, dadaa.

Om någon spränger, stjäl eller bordar ditt skepp och tar det genom att skjuta sig igenom det (om du har ett stort nog skepp). Så kommer du att få ett nytt skepp OM du har LTI "Life time Insurance" på skeppet. Men även med den så kommer du fortfarande att förlora all din last och alla uppgraderingar du gjort på skeppet.

Har man inte LTI så kommer ditt skepp att vara förstört, och har du inte pengar till ett nytt skepp så får du jobba på en annans spelares eller ett NPC skepp tills du tjänat ihop pengar till ett nytt.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Hoppas spelet får en bra singelspelskampanj och inte bara har en massa fokus på multiplayer.

Medlem

Detta spel är så löjligt ambitiöst att jag inte even...

Missförstå mig inte. Det är awesome på många fronter. Jag är själv backer för det. Men när man läser om allt de vill ska kunna hända osv, alla grandiösa planer de har för spelet, och sen ser vad de har hunnit göra färdigt i dagsläget... skulle tippa på minst 5 år utveckling till innan vi får se något av det. Antingen det eller så måste de skala bort allting tills det bara är ett world of tanks i rymden kvar.

Medlem

Ni som hängt med mer än jag, ska Star Citizen vara mmo-liknande när man spelar det online eller kommer det vara servrar med typ 50-100 spelare?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Ni som hängt med mer än jag, ska Star Citizen vara mmo-liknande när man spelar det online eller kommer det vara servrar med typ 50-100 spelare?

Det kommer att vara instanser, där varje instans är t.ex. omloppsbanan runt en planet. De har inte sagt hur många spelare det kommer att vara i varje instans än dock.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Javas:

Ni som hängt med mer än jag, ska Star Citizen vara mmo-liknande när man spelar det online eller kommer det vara servrar med typ 50-100 spelare?

Det kommer att vara instanser, där varje instans är t.ex. omloppsbanan runt en planet. De har inte sagt hur många spelare det kommer att vara i varje instans än dock.

Japp men still only one server

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Thane:

Har börjat inse att detta är som Eve fast enklare.

Det jobbiga med EvE är att de som spelar längre alltid är "bättre". Det är liksom ingen idé att börja efter sju år som jag gjorde. Plus att här får man flyga skeppen själv istället för att sitta på en armbågen och klicka med musen.

Det där stämmer faktiskt inte, alla kan bidra i EVE oavsett antal poäng i skills eller erfarenhet i strid.
Små enkla frigater kan vara avgörande för oss i capital-ships i stora strider i 0.0 rymd.
Alla kan i princip vara med från start vilket väldigt få MMOs kan erbjuda.

Däremot håller jag med om själva sättet att navigera är lite trist, jag gillar att flyga mina skepp själv som i Descent Freespace, Freelancer, Wing Commander eller Elite.
Just därför hoppas jag innerligt att Star Citizen levererar och inte blir ett dussin-spel i mängden av skit.

Har försökt börja eve några gånger men det har alltid fallit pga att tråkig navigation av ditt skepp.
Hade definitivt tjänat på att ha en mer direkt styrning som i t.ex. freelancer.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Busko:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Javas:

Ni som hängt med mer än jag, ska Star Citizen vara mmo-liknande när man spelar det online eller kommer det vara servrar med typ 50-100 spelare?

Det kommer att vara instanser, där varje instans är t.ex. omloppsbanan runt en planet. De har inte sagt hur många spelare det kommer att vara i varje instans än dock.

Japp men still only one server

Åh, låter toppen! Blir The Elder Scrolls bra det med så kommer det dröja tills man behöver en ps4


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Acriax:

Detta spel är så löjligt ambitiöst att jag inte even...

Missförstå mig inte. Det är awesome på många fronter. Jag är själv backer för det. Men när man läser om allt de vill ska kunna hända osv, alla grandiösa planer de har för spelet, och sen ser vad de har hunnit göra färdigt i dagsläget... skulle tippa på minst 5 år utveckling till innan vi får se något av det. Antingen det eller så måste de skala bort allting tills det bara är ett world of tanks i rymden kvar.

Spelet har redan utvecklats i mycket, inte alls klart men det kommer släppas varefter de blir klara. Nu först, hangar mode, sedan Alpha för dogfight. Etcetc. De har dragit in 14 miljoner dollar i nuläget utan att ta in någon sponsor.. Det är helt ok.

12
Skriv svar