Halo 4 Champions Bundle – Spela boll i Halo 4

Robot
Halo 4 Champions Bundle – Spela boll i Halo 4
Inaktiv
Halo 4 Champions Bundle – Spela boll i Halo 4

För er som inte får igång videoklippet! Riktigt segt på deras hemsida också.

Medlem

Jag slutade spela Halo 4 när jag till sist tröttnade på lagget. Varannan mp map laggade när det var som värst (flera dagar i veckan).

Inför dedikerat or gtfo


signatur

Game long and prosper

Njae, ser framemot nästa Halo istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag slutade spela Halo 4 när jag insåg att det var den största slakten av en franchise jag någonsin varit med om.

Medlem

Confession bear: Jag har aldrig spelat Halo 4 då jag hatar FPS med handkontroll.

ELF
Medlem

Confession bear 2: Jag har aldrig spelat Halo 4 då det ännu inte har släpps till PC.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Halo 4 var ett trevligt spel, men jag håller mig till Halo 5 istället nu. Lite saker jag vill att de ska fixa till dess + next gen. Kanske kan återupprätta de fantastiska Halo 3 upplevelserna man hade 2007-2009. Ah, det var goda tider.

Medlem

Tråkigaste med Halo 4 var för mig fps lagget. Försökte man köra flera personer med split screen så var det näst intill ospelbart på de största kartorna =/

Medlem
Skrivet av Roudolf:

Tråkigaste med Halo 4 var för mig fps lagget. Försökte man köra flera personer med split screen så var det näst intill ospelbart på de största kartorna =/

Ellerhur, när jag och min brosa skulle lira splitscreen... Fyfan, gick inte att spela.

Medlem

Jag slutade spela Halo4 när jag insåg att det inte var Halo4 jag spelade.. Xboxen var inte inkopplad och jag satt inte ens framför tvn. Det läskigaste var att det inte ens var mig det handlade om..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Fyran var helt okej. Men det är väldigt tråkigt att de höll kvar så mycket på det gamla....på fel sätt.

Inga nya innovativa vapen. Nästan bara samma armor-abilities från Reach. (Borde egentligen tas bort helt och hållet) Och ett nytt fordon som inte hade någon särskild "egenskap" vilket gjorde den förbaskat tråkig att ha att göra med. Mindre intelligent AI. Jämför hur exempelvis Elites agerar och beter sig med dem i Reach / Halo 1 / Halo 2 / Halo 3.

Egentligen gillar jag idèn med "weapon drops" Men tyvärr så funkar det inte. Det blir lätt obalanserat och en ickejämn match. Det lag som börjar få mest kills är de som först får ordinances vilket ger dem ett övertag = fler kills = mer ordinances. Det är som att sparka på någon som redan ligger ner. Motståndarlaget får en tuff tid att försöka ta igen då fiendelaget hela tiden får bättre vapen då de fick bättre vapen sedan tidigare. Och inte tala om hur randomiserat spelet har blivit nu mycket pågrund av ordinances....

Det enda som gör enligt mig Halo 4 till en bra spelupplevelse är Campaignen. Det var en relativt bra story och mycket känslor.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Bästa hade varit om det stod "And all this for free" i slutet.. Men det är väl lite att ta i med önsketänkandet.


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Inaktiv
Skrivet av Methodzlim:

Bästa hade varit om det stod "And all this for free" i slutet.. Men det är väl lite att ta i med önsketänkandet.

Så du har inget emot att gå till jobbet och jobba gratis antar jag?

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Methodzlim:

Bästa hade varit om det stod "And all this for free" i slutet.. Men det är väl lite att ta i med önsketänkandet.

Så du har inget emot att gå till jobbet och jobba gratis antar jag?

Flesta människor här är idioter, du är inte en av dom ThreeZool

+1

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Methodzlim:

Bästa hade varit om det stod "And all this for free" i slutet.. Men det är väl lite att ta i med önsketänkandet.

Så du har inget emot att gå till jobbet och jobba gratis antar jag?

Nej då antar du fel. Jag sa heller inget i den stilen. 343 får projekt pengar från MIcrosoft, Microsoft får in pengar från spelen/konsollerna/xboxlive m.m. Och du har väl redan betalat för spelet? konsolen? Xbox live?

Det jag "Önskade" var att mina hårt ihop arbeta pengar inte ska behöva spenderas ett flertal gånger på samma sak för att få ut den fulla upplevelsen då spelen redan är skit dyra. Men notera "Önskade" Det är väl inget fel med det? Alla önskar väl det bästa åt sig själv? Jag sa aldrig att det var dåligt av dem att det inte är gratis eller något i den stilen. Så snälla tänk efter innan du skriver spydiga kommentarer som den innan igen.


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Methodzlim:

Bästa hade varit om det stod "And all this for free" i slutet.. Men det är väl lite att ta i med önsketänkandet.

Så du har inget emot att gå till jobbet och jobba gratis antar jag?

Flesta människor här är idioter, du är inte en av dom ThreeZool

+1

läs mitt svar idiot


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Inaktiv
Skrivet av Methodzlim:

läs mitt svar idiot

Hur ska han ha kunnat läst det när du inte hade svarat när han skrev det?

Skrivet av Methodzlim:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Methodzlim:

Bästa hade varit om det stod "And all this for free" i slutet.. Men det är väl lite att ta i med önsketänkandet.

Så du har inget emot att gå till jobbet och jobba gratis antar jag?

Nej då antar du fel. Jag sa heller inget i den stilen. 343 får projekt pengar från MIcrosoft, Microsoft får in pengar från spelen/konsollerna/xboxlive m.m. Och du har väl redan betalat för spelet? konsolen? Xbox live?

Det jag "Önskade" var att mina hårt ihop arbeta pengar inte ska behöva spenderas ett flertal gånger på samma sak för att få ut den fulla upplevelsen då spelen redan är skit dyra. Men notera "Önskade" Det är väl inget fel med det? Alla önskar väl det bästa åt sig själv? Jag sa aldrig att det var dåligt av dem att det inte är gratis eller något i den stilen. Så snälla tänk efter innan du skriver spydiga kommentarer som den innan igen.

De pengar du betalade för spelet går till originalspelet så som det släpptes. Sedan kan företag välja att utöka det genom expansioner eller DLC som dels är valfria och dels ger mervärde till befintliga spel med nytt material. Självklart vill då företag ta betalt för detta när resurser och arbetstimmar på att a fram materialet.

Sedan så får inte några av företagen pengar från Xbox Live utan endast från spel/DLC och de får inga heller från Microsoft. Vad jag har hört så behöver till och med utvecklare köpa en licens för att få släppa spel på deras eller Sonys konsol.

Det som sker nu är egentligen samma sak som det var tidigare med expansioner. Skillnaden är att man inte kan installera en expansion ovanpå en befintlig skiva och därav krävs det att man använder DLC istället. Mindre expansioner till en mindre kostnad.

Att du betalar för samma sak ser jag inte hur det kan vara då du betalar för nytt innehåll och därav för att få mervärde av det spel du redan har köpt. Du har även valet att inte köpa det om du inte vill och de pengar du lägger på spelet i sig ger dig det spel som dom släppte, om de nu inte lovar att det ska ingå något mer i framtiden såklart.

Sedan vart i kommentaren du tyckte var spydigt vet jag inte utan var nyfiken på vad du tyckte om att utvecklare som lägger resurser på att ge mervärde till ett spel då ska släppa det gratis för.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Methodzlim:

läs mitt svar idiot

Hur ska han ha kunnat läst det när du inte hade svarat när han skrev det?

Jag sa inte att han skulle ha läst det innan jag bad honom läsa det nu. Sen kallade jag honom idiot.

Skrivet av Methodzlim:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Methodzlim:

Bästa hade varit om det stod "And all this for free" i slutet.. Men det är väl lite att ta i med önsketänkandet.

Så du har inget emot att gå till jobbet och jobba gratis antar jag?

Nej då antar du fel. Jag sa heller inget i den stilen. 343 får projekt pengar från MIcrosoft, Microsoft får in pengar från spelen/konsollerna/xboxlive m.m. Och du har väl redan betalat för spelet? konsolen? Xbox live?

Det jag "Önskade" var att mina hårt ihop arbeta pengar inte ska behöva spenderas ett flertal gånger på samma sak för att få ut den fulla upplevelsen då spelen redan är skit dyra. Men notera "Önskade" Det är väl inget fel med det? Alla önskar väl det bästa åt sig själv? Jag sa aldrig att det var dåligt av dem att det inte är gratis eller något i den stilen. Så snälla tänk efter innan du skriver spydiga kommentarer som den innan igen.

De pengar du betalade för spelet går till originalspelet så som det släpptes. Sedan kan företag välja att utöka det genom expansioner eller DLC som dels är valfria och dels ger mervärde till befintliga spel med nytt material. Självklart vill då företag ta betalt för detta när resurser och arbetstimmar på att a fram materialet.

Sedan så får inte några av företagen pengar från Xbox Live utan endast från spel/DLC och de får inga heller från Microsoft. Vad jag har hört så behöver till och med utvecklare köpa en licens för att få släppa spel på deras eller Sonys konsol.

Det som sker nu är egentligen samma sak som det var tidigare med expansioner. Skillnaden är att man inte kan installera en expansion ovanpå en befintlig skiva och därav krävs det att man använder DLC istället. Mindre expansioner till en mindre kostnad.

Att du betalar för samma sak ser jag inte hur det kan vara då du betalar för nytt innehåll och därav för att få mervärde av det spel du redan har köpt. Du har även valet att inte köpa det om du inte vill och de pengar du lägger på spelet i sig ger dig det spel som dom släppte, om de nu inte lovar att det ska ingå något mer i framtiden såklart.

Sedan vart i kommentaren du tyckte var spydigt vet jag inte utan var nyfiken på vad du tyckte om att utvecklare som lägger resurser på att ge mervärde till ett spel då ska släppa det gratis för.

Microsoft ger 343 pengar, precis som alla andra publishers ger sina utvecklare en viss summa pengar och tid att skapa ett spel. 343 skulle inte ha en chans att skapa ett spel som Halo utan Microsofts pengar. Ett till exempel på det är nya Wolfenstein spelet som utvecklas av ett nytt företag i Uppsala som aldrig skulle ha råd att utveckla ett AAA spel utan Bethesdas pengar. Och med det sagt så skulle dem till exempel kunnat släppt 1 DLC gratis för att visa uppskattning till sina konsumenter som VÄLDIGT många andra publishers/utvecklare gör. Med att göra det så stärker man sin fan base och har mer återkommande kunder i alternativt nästa DLC eller spel.

Men du förstår fortfarande inte poängen även fast jag förklarade den i ovanstående inlägg.
Detta är ett önsketänkande, jag förstår hur verkligheten fungerar, att saker inte ges ut hejvilt gratis till alla. Men du kan knappast förneka att gratis oftast sitter fint. Och eftersom det är Microsoft som står som publisher så kommer dem förmodligen aldrig tänka som jag nämnt ovan, då dem är väldigt giriga.

Jag tycker hela din kommentar/inlägg var spydig. Du påstår nu att du la fram den som ren nyfikenhet men det framgick inte någonstans. Därav såg det ut som att du försökte ge mig ett hån vilket jag klassar som en spydig kommentar.


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

1
Skriv svar