Du kan inte stänga av ljuspanelen på Dualshock 4

Robot
Du kan inte stänga av ljuspanelen på Dualshock 4

Sony avslöjar att spelarna inte kan stänga av ljuspanelen på Dualshock 4.

#sony, #killzone-shadow-fall


Medlem
Du kan inte stänga av ljuspanelen på Dualshock 4

Det kanske bara är jag, men jag sitter inte och kollar ner på handkontrollen när jag spelar. Så är det inte väldigt mörkt lär man väl inte se ljuset och då är det ganska poänglöst med att den visar ens hälsa.

Jag har dock inget mot funktionen, så länge batteriet håller länge ändå.

Medlem

Synd att man inte kan stänga av ljuset men det kanske kommer i någon framtida firmware. Det har ju hänt förr . Bla autoavstängningen av kontroll på ps3


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

men alltså what what in the butt? vad spelar det för roll om ljuset går att slå av? och speciellt batterikrävande är det ju knappast!

Medlem

Ser inga problem i att inte stänga av ljuset.

Medlem

Känns som att det kvittar helt så länge det inte är ett ljus som lyser upp och stör.

En sak jag undrar över mer är väl hur man vet vilken kontroll som är player 1,2,3,4 och så nu när den indikatorn är borta?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Ser inga problem i att inte stänga av ljuset.

Ljuset reflekteras tydligt i TV'n.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=AvpC...

Övre mitten av skärmen. Och det är i ett väldigt ljust rum, tänk att du spelar ett mörkt spel i ett mörkt rum.

Silvertejp ahoy!

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Känns som att det kvittar helt så länge det inte är ett ljus som lyser upp och stör.

Se inlägget före ditt.

Medlem

Blir nog inga problem, kan jag leva med :). Som andra säger "jag kollar ju inte på dosan utan på tven" =).

Medlem

Jahapp... om ljuset är för starkt ifrån dosan så måste man tejpa :/ . Men denna nyhet var iaf ingen dealbreaker, men dåligt om man inte kan ha den där strålkastaren avstängd, kan irritera riktigt mycket om man sitter på kvällen, helt nersläckt

Medlem

"Går det att stänga av?" trendar som fråga. Hade inte Kinect joxet hänt hade ingen ens tänkt på detta.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

"Går det att stänga av?" trendar som fråga. Hade inte Kinect joxet hänt hade ingen ens tänkt på detta.

Sant..

Går ju ju inte att stänga av ljuset på kontrollerna i den nuvarande generationen heller (är dock kanske inte lika kraftigt ljus som Ps4 kontrollen om man ska vara petig).

Medlem

Ser det som bra att allt visas innan släppet!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ljuspanelen sitter inte på toppen utan på den främre delen av kontrollen. Med andra ord kommer ljuset inte att störa spelandet. Och så mycket batteri kommer det inte heller att dra. Skriv riktiga nyheter i stället för sånt här trams, please!


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem

Man kan åstakomma mycket med en skruvmejsel och hammare:D

Medlem

Nooooooooooooooo! Ha ha nä har inte märkt att moven stör något när jag kört heavy rain och det är ett rätt så mörkt spel + moven lyser nog mer en vad ps4 handkontrollen gör....om det nu inte blir starkare för att det är mer riktat framåt. Oh Noooooooooooo!

Herr rygg

Säger som min gamle far: Finns INGET som silvertejp inte fixar!

Skämt åsido, jag tror inte detta kommer störa mig något väsentligt.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

kul att de flesta är så förlåtande. Men det är klart, det är ju inte Xbox. Hade det varit det så hade nog hatet flödat på nytt...

men angående ljuset så tror jag att om det verkligen visar sig störa så kommer de förmodligen patcha in en avstängningsmöjlighet


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Om det här varit en nyhet om xbox one's handkontroller:
"BUUUh Och BLÄÄääeääh!! Assåh nu har microsoft gjort bort sig nu igen! Att de inte tänker på att lampan kommer suga ur batteriet som en fet myrslok länsar en myrstack och man kommer inte kunna spela eftersom man kommer bli lika bländad av ljuset på kontrollern som av en flashbang på COD! SUCK! Nu tänker jag ABSOLUT inte skaffa ett xbox one!"

Medlem

Fy vad dåligt, nu tänker jag inte köpa PS4.. jag förstår inte hur dom kan hålla på såhär.. stenålder? behövs bara en liten knapp för att stänga av ju...

Medlem

Nu är måttet rågat!! Om jag tar med min Dualshock till sommarstugan där jag inte kan köpa nya batterier ska jag inte kunna spela spela då eller?! Jag köper Xbox One!!11!

Medlem

erOkKs - ska det va sarkasm eller menar du att du inte har någon förmåga att planera i förväg? Och LED (som förmodligen står för ljuset, inte så påläst på detta) drar ju inte speciellt mycket energi.

Medlem
Skrivet av erOkKs:

Nu är måttet rågat!! Om jag tar med min Dualshock till sommarstugan där jag inte kan köpa nya batterier ska jag inte kunna spela spela då eller?! Jag köper Xbox One!!11!

Du glömde att dualshocken har ett inbyggt batteri;-P

Medlem
Skrivet av Deli:

men alltså what what in the butt? vad spelar det för roll om ljuset går att slå av? och speciellt batterikrävande är det ju knappast!

Håller helt med! Sen att journalisten inte har hört talas om fördelarna med LED lampor är inte mycket vi kan göra åt.

Medlem
Skrivet av erOkKs:

Nu är måttet rågat!! Om jag tar med min Dualshock till sommarstugan där jag inte kan köpa nya batterier ska jag inte kunna spela spela då eller?! Jag köper Xbox One!!11!

Jag frågasätter inte om detta var sarkasm, men batterier?!


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem

Bara det är avstängt när konsolen är avstängd så är det inte något som stör mig.

Skrivet av joonsson:

Det kanske bara är jag, men jag sitter inte och kollar ner på handkontrollen när jag spelar. Så är det inte väldigt mörkt lär man väl inte se ljuset och då är det ganska poänglöst med att den visar ens hälsa.

Man får göra den lilla ansträngningen likt en wii u att vill man veta vad man har för hälsa, titta ner och tilta kontrollen några grader uppåt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

En icke nyhet

Medlem

Ah men då blir det inget köp! Fy faaaaan! Bojkotta PS4!

/sarkasm av


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Deli:

men alltså what what in the butt? vad spelar det för roll om ljuset går att slå av? och speciellt batterikrävande är det ju knappast!

Håller helt med! Sen att journalisten inte har hört talas om fördelarna med LED lampor är inte mycket vi kan göra åt.

Tror ni att LED-lampor fungerar utan ström? O.o

123
Skriv svar