Sommarrea på Gamersgate!

Medlem
Sommarrea på Gamersgate!

kan någon förklarar hur det går till när man köper spel på GoG.. får man en kod eller något via epost sen kan man aktivera det via steam eller orgin ? och är det samma sak med gamersgate.. ?

Avstängd

Schysst!

Btw, någon här som vet om Steam kommer köra någon sommarrea?

Medlem
Skrivet av Zerofrosty:

kan någon förklarar hur det går till när man köper spel på GoG.. får man en kod eller något via epost sen kan man aktivera det via steam eller orgin ? och är det samma sak med gamersgate.. ?

Vet inte om hur de gör på gamersgate, men på GOG så laddar du ned spelets installer från deras hemsida.(går snabbast med deras egna nerladdare)
Kör den och voila så har du ett spel på din dator som inte är bundet till något steam eller origin account!

Medlem

Du reggar dig, köper, och sen ser du vilka spel du äger i vänsterspalten på deras hemsida, klicka då på spelet i fråga så dyker det upp på höger sida något i stil med
"Du har 1 oanvänd nyckel för detta spel, klicka här för att öppna"
Så får du den och kan aktivera i steam...
Oanvänlig sida till tusan, men det funkar...


signatur

Marcus / Nikedo

Medlem
Skrivet av Gordac:
Skrivet av Zerofrosty:

kan någon förklarar hur det går till när man köper spel på GoG.. får man en kod eller något via epost sen kan man aktivera det via steam eller orgin ? och är det samma sak med gamersgate.. ?

Vet inte om hur de gör på gamersgate, men på GOG så laddar du ned spelets installer från deras hemsida.(går snabbast med deras egna nerladdare)
Kör den och voila så har du ett spel på din dator som inte är bundet till något steam eller origin account!

haha det förstår jag väl.. men jag undrar om du kan lägga till spelet i steam eller orgin.. orkar inte ha spelet utspridda överallt i datorn :/ vill ha alla spel i samma mapp.

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Schysst!

Btw, någon här som vet om Steam kommer köra någon sommarrea?

Jag har viss info på att det drar igång 11e eller 12e Juli. Får se hur väl det stämmer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Zerofrosty:
Skrivet av Gordac:
Skrivet av Zerofrosty:

kan någon förklarar hur det går till när man köper spel på GoG.. får man en kod eller något via epost sen kan man aktivera det via steam eller orgin ? och är det samma sak med gamersgate.. ?

Vet inte om hur de gör på gamersgate, men på GOG så laddar du ned spelets installer från deras hemsida.(går snabbast med deras egna nerladdare)
Kör den och voila så har du ett spel på din dator som inte är bundet till något steam eller origin account!

haha det förstår jag väl.. men jag undrar om du kan lägga till spelet i steam eller orgin.. orkar inte ha spelet utspridda överallt i datorn :/ vill ha alla spel i samma mapp.

Är väl bara att installera på valfritt ställe och sedan länka till dom i steam via "add non-steam game to my library".

Så har du allt på samma ställe.

Medlem

När ska alla reor sluta? :'( Plånboken går just nu i terapi efter Greenman-rean.

Inaktiv

Mitt kontokort ber om nåd efter Greenmangamings rea, jag vågar ärligt talat inte klicka på länken.

Medlem

När börjar steamrean?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

När börjar steamrean?

De enda som vet det med säkerhet är Valve själva men antagligen kommer de dra igång den på torsdag.

Medlem

Grymt att ni tipsar om spelreor.

Det jag önskar mig är en klistrad artikel om den som ger den bästa dealen på one/ps4. Priset är väl ungefär detsamma överallt, men om någon är villig att skicka med lite billiga spel på köpet eller annan bonus så går ju givetvis beställningen till dom.

Tror vi är många som sitter med slanten i handen och försöker hitta någon som ger en bra deal.

1
Skriv svar