"ZombiU var inte ens i närheten av lönsamt"

Robot
"ZombiU var inte ens i närheten av lönsamt"

Yves Guillemot ger en förklaring till varför Rayman Legends inte längre är Wii U-exklusivt.

#nintendo, #mario-kart-8, #zombiu, #ubisoft-entertainment, #rayman-legends


Skribent
"ZombiU var inte ens i närheten av lönsamt"

Ut och köp spelet för tusan, det förtjänar en uppföljare.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag hoppas det kommer en 2a iaf, gillade ZombieU.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Problemet bör vara förankrat i att det är exklusivt till just Wii U..
Men det kan Ubisoft ha, njuter var gång man läser skit om dem.

Medlem

Det är lätt att skylla på Nintendo för sina egna misslyckanden. Dom får helt enkelt skylla sig själva som inte la till coop. Med coop så hade det garanterat sålts fler spel och även fler Wii U's.

Jag gillade ZombiU, men det hade inte det där lilla extra för att locka fler köpare.

Undra varför, vem har lust att bli av med hela sin "stash" så snart man dör i spelet. Det är inte kul att börja om och om igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Undra varför, vem har lust att bli av med hela sin "stash" så snart man dör i spelet. Det är inte kul att börja om och om igen.

Fast det funkar ju för bl.a. DayZ, så den logiken känns inte riktigt som den håller.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Undra varför, vem har lust att bli av med hela sin "stash" så snart man dör i spelet. Det är inte kul att börja om och om igen.

Lyckan av att bli gankad i Tibia, fast värre och helt och hållet single player?

Medlem
Skrivet av ohem:

Jag hoppas det kommer en 2a iaf, gillade ZombieU.

Det kommer ingen 2'a just av denna anledningen

Medlem

Co-op som tidigare nämndes och versus med fler spelare, en commander mot fyra survivors, hade var muy bien!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Undra varför, vem har lust att bli av med hela sin "stash" så snart man dör i spelet. Det är inte kul att börja om och om igen.

Därför jag aldrig pallade med att spela igenom det. Spelade några timmar sen fick jag nog. OM de mot förmodan gör en tvåa i framtiden så måste de tar bort detta annars köper iaf inte jag det.

Medlem

Är väl allmänt känt att Nintendo-spelare endast köper Nintendos egna spel (läs: remakes).

Medlem

Kanske inte så oväntat, med tanke på vi redan vet konsolen inte sålde bra. En tvåa hade varit fett, gillar ZombieU.

Känns som diskussionen här snabbt sjönk till dagisnivå direkt.

Medlem

Kanske beror på att spelet fick värdiga 4.5/10 på Gamespot. Det var skit helt enkelt och det var Red Steel också!

Medlem

Portar dom spelet till andra konsoler (och gärna pc, mums) så lovar jag Ubi Soft att köpa det!

Tänker absolut inte köpa en konsol jag egentligen inte vill ha, bara för ett spel


signatur

Game long and prosper

Skribent
Skrivet av Corp!:

Kanske beror på att spelet fick värdiga 4.5/10 på Gamespot. Det var skit helt enkelt och det var Red Steel också!

Spelet fick överhängande positiva betyg av alla andra, även från de sidor man lugnt kan lita på.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Med tanke på hur många versioner spelet gick igenom innan det blev ZombiU (3st), inte kostigt att det inte har blivit lönsamt ännu om någonsin.

Vill mer veta hur deras portar som de redan sagt vad de kostade (~1Milj €) har sålt/tjänat, förlust eller jämt upp, vinst?


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Moderator | Testpilot

Om spelet inte sålde bra på WiiU, porta över det till andra konsoller eller gör en uppföljare som inte kommer till WiiU!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om spelet inte sålde bra på WiiU, porta över det till andra konsoller eller gör en uppföljare som inte kommer till WiiU!

Kändes ungefär som vad alla andra gör just nu...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luftman:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om spelet inte sålde bra på WiiU, porta över det till andra konsoller eller gör en uppföljare som inte kommer till WiiU!

Kändes ungefär som vad alla andra gör just nu...

Sanningen svider men då slipper dom gnälla i alla fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelet verkar ju riktigt tråkigt av det man sett. Repetivt skit som man gärna är utan. Sen handlar det väl också om att Wii U inte så särskillt bra och hur ska man kunna gå plus om det inte ens finns tillräckligt med konsoler sålda?

Medlem

I min åsikt så är Wii U en jävligt cool konsol och Zombi U är ett jävligt bra spel så det är lite av en besvikelse att höra detta nu. Har ett Wii U men kommer nog tyvärr sälja det (Behöver pengarna just nu dessutom) och möjligtvis köpa ett nytt nästa år istället när de bättre spelen har kommit ut.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Synd att det gick som det gick med ZombieU, men jag tror ärligt inte att speciellt många brydde sig att Rayman Legends inte blev Wii U exklusivt jämfört med dem som avbokade det p.g.a. att de sköt upp släppet 6 månader 1½ vecka innan release.

Jag är rätt säker på att det spelet kommer ge liknande resultat som Zombie U när det gäller hur mycket de tjänade på det (WiiU versionen endast).

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Corp!:

Kanske beror på att spelet fick värdiga 4.5/10 på Gamespot. Det var skit helt enkelt och det var Red Steel också!

Spelet fick överhängande positiva betyg av alla andra, även från de sidor man lugnt kan lita på.

Men nu är ju spelet i sig inte vidare bra. Många buggar, irriterande fightingsystem, klumpiga kontroller, en dålig AI och spelet i sig ser inte vidare bra ut. Bara för att vara lite objektiv. Det var ändå ett helt okej spel att spela igenom en gång.

Medlem

Var inte spelet jättebuggigt då? Skulle kunna tänka mig att skaffa't annars.

Medlem

State of Decay äger Zombie-U i mitt tycke. Inte samma spel-konsol iofs. Men, men...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

köpte faktist en wii u för detta spel, jag tyckte det var en bra spelupplevelse skulle gärna se en uppföljare att det inte sålde så bra skulle jag vilja ge ansvaret att det är konsolen i sig och inte spelet som gjorde att det vart dålig försäljning.

Medlem

Problemet var nog som många redan sagt, att konsolen inte sålde tillräckligt bra för att spelet skulle ha någon att säljas till. Däremot tror jag det är mycket på grund av inställningen hos 3:e-partsföretagen som gör att konsolen inte har sålt så mycket också. Jag vet många som väntade på exempelvis Rayman med att köpa konsolen, men tappade helt lusten när det väl sköts fram. Hade dom släppt det som planerat hade nog många av dom köpt ZombieU också.

Hade andra 3:e-partsföretag inte varit så fega och väntat på att se hur det hela utspelade sig innan dom själva ville göra något hade det aldrig blivit denna smörja. Det är lätt för dom nu i efterhand säga "åh, det var tur vi inte satsade på WiiU, vi hade bara gått back på det", när det kanske inte alls hade varit så om fler utvecklare hade släppt något bra till release.

Sedan är det såklart inte bara 3:e-partsutvecklarnas fel heller, Nintendo var lika klantiga som inte hade en tillräckligt stark lineup själva. Tyvärr är det bara Nintendo som verkar kunna göra rysligt bra spel till sina egna konsoler, men att bara ha en lista på spel som "kommer" hjälper inte så mycket för försäljningen.

Svårt att säga exakt hur det hade utspelat sig om förhållandena var annorlunda, men jag tror faktiskt att det hade kunnat bli en riktig succé om det bara fanns tillräckligt många lockande titlar. Själv är jag supernöjd att jag köpte konsolen och tycker den är bättre än jag förväntade mig, men för tillfället är den undanlagd då jag saknar nya spel att spela. Blev väldigt ledsen när Rayman rycktes bort framför nosen på mig :'(


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

hade inga problem alls med buggar eller dåliga kontroller under hela spelet, å det faktum att man kunde jaga sin förra karaktär för att få tillbaka sin utrustning var riktigt kul ^^


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av walter_iego:

Undra varför, vem har lust att bli av med hela sin "stash" så snart man dör i spelet. Det är inte kul att börja om och om igen.

Fast det funkar ju för bl.a. DayZ, så den logiken känns inte riktigt som den håller.

Ja, fast det kanske inte är samma människor som spelar DayZ och Wii U...

Samt att DayZ är det sämsta skiten jag någonsin spelat.

Då är fan LoL bättre och det är sämre än Dawngate, HoN och Dota 2.

12
Skriv svar