"ZombiU var inte ens i närheten av lönsamt"
Yves Guillemot ger en förklaring till varför Rayman Legends inte längre är Wii U-exklusivt.
#nintendo, #mario-kart-8, #zombiu, #ubisoft-entertainment, #rayman-legends
Jag hoppas det kommer en 2a iaf, gillade ZombieU.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Det är lätt att skylla på Nintendo för sina egna misslyckanden. Dom får helt enkelt skylla sig själva som inte la till coop. Med coop så hade det garanterat sålts fler spel och även fler Wii U's.
Jag gillade ZombiU, men det hade inte det där lilla extra för att locka fler köpare.
Undra varför, vem har lust att bli av med hela sin "stash" så snart man dör i spelet. Det är inte kul att börja om och om igen.
Undra varför, vem har lust att bli av med hela sin "stash" så snart man dör i spelet. Det är inte kul att börja om och om igen.
Fast det funkar ju för bl.a. DayZ, så den logiken känns inte riktigt som den håller.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Undra varför, vem har lust att bli av med hela sin "stash" så snart man dör i spelet. Det är inte kul att börja om och om igen.
Därför jag aldrig pallade med att spela igenom det. Spelade några timmar sen fick jag nog. OM de mot förmodan gör en tvåa i framtiden så måste de tar bort detta annars köper iaf inte jag det.
Med tanke på hur många versioner spelet gick igenom innan det blev ZombiU (3st), inte kostigt att det inte har blivit lönsamt ännu om någonsin.
Vill mer veta hur deras portar som de redan sagt vad de kostade (~1Milj €) har sålt/tjänat, förlust eller jämt upp, vinst?
| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Om spelet inte sålde bra på WiiU, porta över det till andra konsoller eller gör en uppföljare som inte kommer till WiiU!
Om spelet inte sålde bra på WiiU, porta över det till andra konsoller eller gör en uppföljare som inte kommer till WiiU!
Kändes ungefär som vad alla andra gör just nu...
Sanningen svider men då slipper dom gnälla i alla fall.
I min åsikt så är Wii U en jävligt cool konsol och Zombi U är ett jävligt bra spel så det är lite av en besvikelse att höra detta nu. Har ett Wii U men kommer nog tyvärr sälja det (Behöver pengarna just nu dessutom) och möjligtvis köpa ett nytt nästa år istället när de bättre spelen har kommit ut.
//Nothing worth doing in life is easy.
Synd att det gick som det gick med ZombieU, men jag tror ärligt inte att speciellt många brydde sig att Rayman Legends inte blev Wii U exklusivt jämfört med dem som avbokade det p.g.a. att de sköt upp släppet 6 månader 1½ vecka innan release.
Jag är rätt säker på att det spelet kommer ge liknande resultat som Zombie U när det gäller hur mycket de tjänade på det (WiiU versionen endast).
Kanske beror på att spelet fick värdiga 4.5/10 på Gamespot. Det var skit helt enkelt och det var Red Steel också!
Spelet fick överhängande positiva betyg av alla andra, även från de sidor man lugnt kan lita på.
Men nu är ju spelet i sig inte vidare bra. Många buggar, irriterande fightingsystem, klumpiga kontroller, en dålig AI och spelet i sig ser inte vidare bra ut. Bara för att vara lite objektiv. Det var ändå ett helt okej spel att spela igenom en gång.
State of Decay äger Zombie-U i mitt tycke. Inte samma spel-konsol iofs. Men, men...
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Problemet var nog som många redan sagt, att konsolen inte sålde tillräckligt bra för att spelet skulle ha någon att säljas till. Däremot tror jag det är mycket på grund av inställningen hos 3:e-partsföretagen som gör att konsolen inte har sålt så mycket också. Jag vet många som väntade på exempelvis Rayman med att köpa konsolen, men tappade helt lusten när det väl sköts fram. Hade dom släppt det som planerat hade nog många av dom köpt ZombieU också.
Hade andra 3:e-partsföretag inte varit så fega och väntat på att se hur det hela utspelade sig innan dom själva ville göra något hade det aldrig blivit denna smörja. Det är lätt för dom nu i efterhand säga "åh, det var tur vi inte satsade på WiiU, vi hade bara gått back på det", när det kanske inte alls hade varit så om fler utvecklare hade släppt något bra till release.
Sedan är det såklart inte bara 3:e-partsutvecklarnas fel heller, Nintendo var lika klantiga som inte hade en tillräckligt stark lineup själva. Tyvärr är det bara Nintendo som verkar kunna göra rysligt bra spel till sina egna konsoler, men att bara ha en lista på spel som "kommer" hjälper inte så mycket för försäljningen.
Svårt att säga exakt hur det hade utspelat sig om förhållandena var annorlunda, men jag tror faktiskt att det hade kunnat bli en riktig succé om det bara fanns tillräckligt många lockande titlar. Själv är jag supernöjd att jag köpte konsolen och tycker den är bättre än jag förväntade mig, men för tillfället är den undanlagd då jag saknar nya spel att spela. Blev väldigt ledsen när Rayman rycktes bort framför nosen på mig :'(
Undra varför, vem har lust att bli av med hela sin "stash" så snart man dör i spelet. Det är inte kul att börja om och om igen.
Fast det funkar ju för bl.a. DayZ, så den logiken känns inte riktigt som den håller.
Ja, fast det kanske inte är samma människor som spelar DayZ och Wii U...
Samt att DayZ är det sämsta skiten jag någonsin spelat.
Då är fan LoL bättre och det är sämre än Dawngate, HoN och Dota 2.