Göra spel? Se hit!

Medlem
Göra spel? Se hit!

Jag har tänkt på det mycket och nu är det äntligen officiellt, jag planerar och har smått påbörjat med ett indie spel i stil med Diablo/Torchlight med en touch av ett unikt pusselsystem som jag kan gå in i detalj vid senare skede.

Jag jobbar just nu ensam i motorn Unity3D, och jag söker frivilliga människor som är intresserade och har iallafall en nybörjarkunskap av programmet eller eventuellt andra program, jag är inte rädd att prova bättre motorer.

Jag söker just nu

3D Modellers
Programmerare (C# eller Java, helst C# då jag själv håller på att lära mig språket)
Level Designer

Musik kan jag självklart stå för då jag har över 10 års erfarenhet av musik produktion.

Jag är bosatt i Stockholm, det spelar ingen roll vart ni befinner er, men skype och en fungerande mikrofon är ett måste!

Så är du intresserad?
Hör av dig här på fz


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Låter väldigt intressant! Och skulle gärna varit med men jag vet inte hur mitt schema i höst kommer att se ut. Kan ställa till en del problem.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Låter väldigt intressant! Och skulle gärna varit med men jag vet inte hur mitt schema i höst kommer att se ut. Kan ställa till en del problem.

Kul att du har intresset uppe, vilket område skulle du vara intresserad av? och hör gärna av dig här på fz privat längre fram om hur schemat ser ut!

//
Shaun


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Fan vad häftigt jag vill på! jag vill på! Jag kan göra musi....

Skrivet av jackpac:

Musik kan jag självklart stå för då jag har över 10 års erfarenhet av musik produktion.

Aw....;(


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Fan vad häftigt jag vill på! jag vill på! Jag kan göra musi....

Skrivet av jackpac:

Musik kan jag självklart stå för då jag har över 10 års erfarenhet av musik produktion.

Aw....;(

Det finns fortfarande plats för musiker! all musik behövs inte komma från en person
Jag vet inte hur pass du är med att göra egna ljudeffekter?

och som sagt, musiken kan vi båda jobba på om intresset finns det är bara att vi väljer vilken låt som är bäst för just scenerna så att säga Hör av dig om du fortfarande är intresserad!

//
Shaun


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av jackpac:
Skrivet av joffjoff:

Låter väldigt intressant! Och skulle gärna varit med men jag vet inte hur mitt schema i höst kommer att se ut. Kan ställa till en del problem.

Kul att du har intresset uppe, vilket område skulle du vara intresserad av? och hör gärna av dig här på fz privat längre fram om hur schemat ser ut!

//
Shaun

Jag är intresserad av programmering vilket jag samt också håller på att studera.

Jag kan även göra lite 3D modeller men att göra texturer är min svagare sida på det.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av jackpac:
Skrivet av joffjoff:

Låter väldigt intressant! Och skulle gärna varit med men jag vet inte hur mitt schema i höst kommer att se ut. Kan ställa till en del problem.

Kul att du har intresset uppe, vilket område skulle du vara intresserad av? och hör gärna av dig här på fz privat längre fram om hur schemat ser ut!

//
Shaun

Jag är intresserad av programmering vilket jag samt också håller på att studera.

Jag kan även göra lite 3D modeller men att göra texturer är min svagare sida på det.

Texturer är inga större bekymmer i början, 3D Modelling och programmering är mer användbart just nu! Skriv gärna ett privat meddelande till mig med erfarenheter (om du har några) eller vilket/vilka språk du kan (programmering) och gärna en skype där också!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Hur fungerar programmeringen i motorn? Har du kikat på CryEngine 3 eller UDK? Varför Diablo/Torchlight-liknande spel istället för något unikt?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Hur fungerar programmeringen i motorn? Har du kikat på CryEngine 3 eller UDK? Varför Diablo/Torchlight-liknande spel istället för något unikt?

Jag har kikat på båda motorerna, men jag har inte använt dem så mycket, dem såg lite krångligare ut att köra på. jag är dock alltid öppen till förslag.

Spelet i sig kommer inte vara som Diablo eller Torchligt, styrningen kommer vara i princip samma, men med mer äventyrspussel fokus där vi har ett poängsystem så att säga för att klura ut pusslen, väldigt svårt att förklara gameplay. Men styrningen på movement kommer vara diabloliknande (dock inte combat)

Edit: Motorn använder sig av javascript och C#, vet dock inte om man kan använda andra, men det lär fungera, är inte helt säkert


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av jackpac:

väldigt svårt att förklara gameplay.

Det låter lite olycksbådande inför lanseringen..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av jackpac:

väldigt svårt att förklara gameplay.

Det låter lite olycksbådande inför lanseringen..

Jag vet, men hela idén är inte helt fastställd än, det är därför jag måste ha ett team...


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Vill bara saga lycka till! Jag har inget eget att bidra med till ditt projekt men jag hoppas att det går bra, och håll fast vid drömmen om det så tar flera år att fullfölja!

(Edit: Jag kan skriva lore kom jag på, jag har en livlig fantasi

Medlem

Vad har du tänkt ha för stämning i spelet? Knasig? Lågmäld?

Medlem
Skrivet av Gnask84:

Vill bara saga lycka till! Jag har inget eget att bidra med till ditt projekt men jag hoppas att det går bra, och håll fast vid drömmen om det så tar flera år att fullfölja!

(Edit: Jag kan skriva lore kom jag på, jag har en livlig fantasi

Lore är viktigt då det blir ett story-driven äventyr med pussel hör av dig i pm om intresset fortfarande finns.

Skrivet av Havocado:

Vad har du tänkt ha för stämning i spelet? Knasig? Lågmäld?

stämningen är just nu lite dark-fantasy, men inget är fastställt!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

En till och jag håller ju på att göra just detta, ett indiehack and slash, men med målet att senare kunna göra ett större RPG om det går bra.

Du borde kolla på tigsource forumet, där finns det mycket att läsa och lära om att skapa indiespel, på vilken nivå du än anser dig vilja göra det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Det är nog vettigt att göra ett "GDD" innan ni sätter igång, annars blir det svårt att veta vad spelet och projektet handlar om:

http://en.wikipedia.org/wiki/Game_design_document


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar