Deus Ex: The Fall till Ios på torsdag
Så jäkla extremt onödigt att göra ett mobilspel när hur många fans som helst vill ha en "riktig" uppföljare till Human Revolution
jag skulle nog hellre vilja ha en "riktig" uppföljare till Deus Ex
Ohohohooo, I see what you did there
Game long and prosper
Tills dess får vi "njuta" av Human Revolution Director's Cut på PC inom kort.
Alltså, jag kan verkligen inte begripa varför detta inte släpps till PC också. Hade gärna betalat fyra gånger priset för att få det till PC. Alla vet att pengarna är motivationen bakom spel överlag; hade inte ett PC-släpp varit värt det ur rent finansiellt perspektiv då utvecklingskostnaden är rätt "låg" i korrelation till hur många som antagligen skulle köpa det ifall det fanns till platformar som inte fullständigt suger.
Så jäkla extremt onödigt att göra ett mobilspel när hur många fans som helst vill ha en "riktig" uppföljare till Human Revolution
Ja, jäklar så onödigt det är att ha folk i arbete mellan de olika produktionsfaserna för de större projekten/spelen och samtidigt tjäna några extra hundra mille samtidigt. Hur fan tänker spelutvecklare som väljer att utveckla till iOS och Android?! Helt sinnes.
Alltså, jag kan verkligen inte begripa varför detta inte släpps till PC också. Hade gärna betalat fyra gånger priset för att få det till PC. Alla vet att pengarna är motivationen bakom spel överlag; hade inte ett PC-släpp varit värt det ur rent finansiellt perspektiv då utvecklingskostnaden är rätt "låg" i korrelation till hur många som antagligen skulle köpa det ifall det fanns till platformar som inte fullständigt suger.
Alla bör väl också känna till att utvecklingskostnaden för ett spel till iOS/Android är skrattretande låg i förhållande till de potentiella intäkterna.
Ta Infinity Blade som ett exempel. Det är Epic Games mest lönsamma spel någonsin där intäkterna i förhållande till arbetstimmar är högre än t.ex Gears of War, vilket ändå såldes i över 5 miljoner ex.
Det säger en hel del om varför utvecklare väljer att utveckla till smartphones och tablets. Det är mer lönsam än PC/konsol förutsatt att spelet är bra och säljer.
Alltså, jag kan verkligen inte begripa varför detta inte släpps till PC också. Hade gärna betalat fyra gånger priset för att få det till PC. Alla vet att pengarna är motivationen bakom spel överlag; hade inte ett PC-släpp varit värt det ur rent finansiellt perspektiv då utvecklingskostnaden är rätt "låg" i korrelation till hur många som antagligen skulle köpa det ifall det fanns till platformar som inte fullständigt suger.
Alla bör väl också känna till att utvecklingskostnaden för ett spel till iOS/Android är skrattretande låg i förhållande till de potentiella intäkterna.
Ta Infinity Blade som ett exempel. Det är Epic Games mest lönsamma spel någonsin där intäkterna i förhållande till arbetstimmar är högre än t.ex Gears of War, vilket ändå såldes i över 5 miljoner ex.
Det säger en hel del om varför utvecklare väljer att utveckla till smartphones och tablets. Det är mer lönsam än PC/konsol förutsatt att spelet är bra och säljer.
Jo det förstår jag överlag. Men det som de lovat med det här Deus Ex spelet är ett maffigare spel än så, ett spel som ska hålla PC-standard i både story och gameplay. Det jag vill komma till är att jag har svårt att se hur det mest optimala för flest sålda ex med minst budget är uteslutet iOS/Android i det här fallet, då jag naivt tänker mig att det inte borde vara jättesvårt att porta spelet till PC också, och är det ett spel som är i närheten av lika hög kvalitet som de gått ut med tidigare, så borde det vara VÄRT att porta det till PC, eftersom det är många som hade velat köpa det.
Men men, det är ju så klart bara spekulationer i slutet av dagen. Synd att en aldrig kommer få spelat det (om det nu ens blir värt att spela), men finns väl inte så mycket att göra åt saken förutom att vänta på nästa "stora" Deus Ex.