3,4 miljoner sålda The Last of Us – rekordsiffror för Sony

Robot
3,4 miljoner sålda The Last of Us – rekordsiffror för Sony

The Last of Us är det snabbast säljande nya varumärket någonsin på Playstation 3.

#the-last-of-us-remastered, #naughty-dog, #sony


Medlem
3,4 miljoner sålda The Last of Us – rekordsiffror för Sony

Märker ju att det säljer bra när det är slutsålt hos varenda återförsäljare, i alla fall i gbg.

Medlem

Jag spelade aldrig spelet (Har inte ps3) Men såg playthrough på spelet.
Det var som en film för mig, storyn drog med än på ett sätt som jag aldrig upplevt i något annat spel. För mig är de ett mästerverk, även om jag inte spelade igenom de själv. Hoppas verkligen vi ser mer spel i The Last of Us andan!

Inaktiv

Den får en 4:a av mig pga den bristfälliga AI'n vid vissa tillfällen. Annars måste jag nog säga att det är ett av de bästa spelen som släppts till PS3. Ett bra avslut (tillsammans med att GTA V kommer i september) på en döende konsol kanske man kan säga?


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Berättelsen och röstskådespeleriet var fantastiskt, men spelmomenten hade brister. 3,5/5.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ett av de bästa spel jag spelat i mitt 28-åriga liv

Medlem

Sony måste må riktigt bra just nu

Medlem

Fantastiskt spel. Ni som inte har en PS3a. Ni missar något kan man säga!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bra spel säljer, det här förtjänar att sälja bra.

Dock tycker jag inte 3,5miljoner låter mycket om man talar om "bäst säljande spel någonsin".

Ja menar sålde inte THQ eller om det va EA runt 4,5miljoner av något spel men vi fick läsa om att det inte gick plus ändå...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Bra spel säljer, det här förtjänar att sälja bra.

Dock tycker jag inte 3,5miljoner låter mycket om man talar om "bäst säljande spel någonsin".

Ja menar sålde inte THQ eller om det va EA runt 4,5miljoner av något spel men vi fick läsa om att det inte gick plus ändå...

Detta är alltså på 3 veckor och det snabbast säljande NYA varumärket GT 5 tror jag sålt mer än 10 miljoner t ex.

Medlem

Är inte det spelet bara en rippoff av the walking dead?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Är inte det spelet bara en rippoff av the walking dead?

Ser mer ut som de hämtat inspiration från The Road som var det första jag tänkte på när jag såg tidiga bilder från spelet samt andra filmer som Book Of Eli. Ser hur som helst inte ut att vara en "ripoff" då spelet inte lever på någon form av licens eller säljer tack vare något annat spel som det försöker efterlikna.

Spelet har varit under utveckling en ganska lång tid och jag vill minnas att jag såg bilder från det långt innan Telltale släppte sitt spel (om det nu var spelet du menade, inte läste serietidningarna och jag antar att du inte pratar om Tv-serien).

Edit : Den här trailern är från 2011, det vill säga ett år innan Walking Dead släpptes

Medlem

köpt det och spelar det på PS3 , tycker dock det är SÅÅÅ synd att det inte kommer till xbox samt PC, tänk er på PC vad snyggt det skulle vara! shit alltså

Då skulle de ju sälja mera också. Får hoppas på en remake till PS4 eller nått med fetare grafik!

Medlem

Skaffar det på ngn rea senare när det blir riktigt billigt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Bra spel säljer, det här förtjänar att sälja bra.

Dock tycker jag inte 3,5miljoner låter mycket om man talar om "bäst säljande spel någonsin".

Ja menar sålde inte THQ eller om det va EA runt 4,5miljoner av något spel men vi fick läsa om att det inte gick plus ändå...

Det är helt otroligt hur 3,5 miljoner inte anses som bra, för inte så länge sedan hade vilken utgivare som helst gladligen sålt så många ex, idag fnyser de nästan åt dessa siffror. Spelindustrin har fått storhetsvansinne och det kommer inte hålla, förr eller senare kommer det brista och då kan vi nog få se ännu en spelkrasch som kommer få den som skedde 1983 att blekna.

Du tänker nog på Square Enix och Tomb Raider (har jag för mig att det var) som sålde i nästan lika många ex och de ansåg att det var dåligt. Så går det när man har orealistiska förväntningar och som sagt detta kommer även andra utgivare snart att börja förstå om de inte redan nu börjat inse det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av IceMan:

Är inte det spelet bara en rippoff av the walking dead?

Tror inte man kan vara mer fel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelet är inte The Walking Dead eller ngn annan Zombie-titel.

*spoiler alert*

Spelet bygger mycket på teorin att inte ens i
en kris där man är är få och utsatta kan vi människor
hålla ihop... ska inte spoilera mer men så är det.

Medlem

Underbart spel, senast jag satt så klistrad vid min playstation var när Uncharted 2 släpptes

Medlem
Skrivet av IceMan:

Är inte det spelet bara en rippoff av the walking dead?

Jag trodde också det. Eller det hållet.
Vad är det egentligen som är SÅ speciellt med spelet?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gaara:

Bra spel säljer, det här förtjänar att sälja bra.

Dock tycker jag inte 3,5miljoner låter mycket om man talar om "bäst säljande spel någonsin".

Ja menar sålde inte THQ eller om det va EA runt 4,5miljoner av något spel men vi fick läsa om att det inte gick plus ändå...

Det är helt otroligt hur 3,5 miljoner inte anses som bra, för inte så länge sedan hade vilken utgivare som helst gladligen sålt så många ex, idag fnyser de nästan åt dessa siffror. Spelindustrin har fått storhetsvansinne och det kommer inte hålla, förr eller senare kommer det brista och då kan vi nog få se ännu en spelkrasch som kommer få den som skedde 1983 att blekna.

Du tänker nog på Square Enix och Tomb Raider (har jag för mig att det var) som sålde i nästan lika många ex och de ansåg att det var dåligt. Så går det när man har orealistiska förväntningar och som sagt detta kommer även andra utgivare snart att börja förstå om de inte redan nu börjat inse det.

Sen är The Last of Us exklusivt vilket gör siffrorna ännu större.

Jag har bara kollat när en amerikanare spelade igenom spelet på twitch men bara av att kolla på det så blev jag hooked. Fantastiskt spel och jag älskade storyn. Och då har jag själv inte spelat det ännu.

Så jag har nu fixat en Ps3 o beställt spelet.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Är inte det spelet bara en rippoff av the walking dead?

Och är inte Walking dead en rippoff på Dawn of the dead? Osv.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det är helt otroligt hur 3,5 miljoner inte anses som bra, för inte så länge sedan hade vilken utgivare som helst gladligen sålt så många ex, idag fnyser de nästan åt dessa siffror. Spelindustrin har fått storhetsvansinne och det kommer inte hålla, förr eller senare kommer det brista och då kan vi nog få se ännu en spelkrasch som kommer få den som skedde 1983 att blekna.

Du tänker nog på Square Enix och Tomb Raider (har jag för mig att det var) som sålde i nästan lika många ex och de ansåg att det var dåligt. Så går det när man har orealistiska förväntningar och som sagt detta kommer även andra utgivare snart att börja förstå om de inte redan nu börjat inse det.

Skillnaden är att detta är exklusivt till PS3. Hade man gjort en uppskattning med lika många sålda exemplar till 360 och någon miljon på PC så hade Last of Us redan varit uppe i ca 8 miljoner sålda exemplar.

Kul i alla fall att något som inte är en uppföljare kan gå riktigt bra.

Medlem

Ville ge det en 5:a, storyn var så jävla bra och fängslande.
Kunde inte glömma bort hur "sega" kontrollerna kändes dock. Kändes inte helt rätt när man gick runt, kontrollen kändes typ 0.5s efter eller något.

Bara jag som hade det så?

Medlem
Skrivet av sanktas:

Ville ge det en 5:a, storyn var så jävla bra och fängslande.
Kunde inte glömma bort hur "sega" kontrollerna kändes dock. Kändes inte helt rätt när man gick runt, kontrollen kändes typ 0.5s efter eller något.

Bara jag som hade det så?

Kan ju vara Input Lag annars.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av PcGamer:

Det är helt otroligt hur 3,5 miljoner inte anses som bra, för inte så länge sedan hade vilken utgivare som helst gladligen sålt så många ex, idag fnyser de nästan åt dessa siffror. Spelindustrin har fått storhetsvansinne och det kommer inte hålla, förr eller senare kommer det brista och då kan vi nog få se ännu en spelkrasch som kommer få den som skedde 1983 att blekna.

Du tänker nog på Square Enix och Tomb Raider (har jag för mig att det var) som sålde i nästan lika många ex och de ansåg att det var dåligt. Så går det när man har orealistiska förväntningar och som sagt detta kommer även andra utgivare snart att börja förstå om de inte redan nu börjat inse det.

Skillnaden är att detta är exklusivt till PS3. Hade man gjort en uppskattning med lika många sålda exemplar till 360 och någon miljon på PC så hade Last of Us redan varit uppe i ca 8 miljoner sålda exemplar.

Kul i alla fall att något som inte är en uppföljare kan gå riktigt bra.

Nja nu avsåg jag spel som var rätt så exklusiva på den tiden, PC kom att totalt dominera på dator fronten så mer och mer spel gjordes endast för den plattformen medan mindre och mindre spel utvecklades för Amiga eller Atari. Och det var inte så väldigt länge sedan som PC var så stort och det var detta jag avsåg i mitt inlägg ovan. Har man en realistisk budget så tjänar man också stora pengar. De stora utgivarna verkar tro att grafik och marknadsföring är allt, de tror att ju mer de lägger på spelen ju mer kommer de tjäna på dessa men folk börjar antingen tröttna eller så har de inte längre råd att köpa spel i samma utsträckning som innan. Själv har jag inte köpt ett AAA spel på ett bra tag, jag har istället lagt pengar på Kickstarter då spelen jag sett där är bra mycket mer intressanta än spelen jag sett från från till exempel EA.

The Last Of Us är dock ett spel jag är väldigt sugen på att spela och har så varit sedan jag först hörde talas om det. ND är i min mening mästerliga på att kombinera film med spel, något Rockstar borde ta lärdom av (tänker på senaste MP och balanseringen mellan sekvenser och faktiskt spelande).

Medlem

Hehe jag köpte en PS3 (bundle med Last of us) enkom för detta spel, på grund av de makalösa recensionerna. Dyrt blev det, men värt var det! Ruggigt bra spel. Animationerna, rösterna och sporerna - rätt in i hjärta å hjärna.


signatur

http://open.spotify.com/track/7qbGBzILcodQUth8tqZkLj - norra Europas bästa rock 'n roll!

Medlem

ja, det är ett bra spel helt enkelt och värt sina försäljningssiffror.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

En mer blodig version av " the mushroom kingdom"

Medlem

Kan det tänkas komma till PS4 också tror ni?

12
Skriv svar