Inget cross-play till Planetside 2

Robot
Medlem
Inget cross-play till Planetside 2

Låter bra det.

Medlem

Mus- och tangentbordsspelare hade naturligtvis totalförintat controller-spelarna.

Medlem

Undra om det blir bättre stöd för mus och tangentbord till PS4. Unreal Tournament är nog det enda spelet till PS3 med fullt stöd vad jag vet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

[quote=KatOne]Mus- och tangentbordsspelare hade naturligtvis totalförintat controller-spelarna./quote]
Såvida inte Sony gjort som ms gjorde i shadowrun, ge konsolspelarna som assist ETC i vanlig ordning och se sen hur de dominerar, vilket retar gallfeber på PC spelarna. Hur du än gör kommer en sida dominera, den andra klaga och ingen blir nöjd. Sen kommer även problem med hittar, fusk och liknande som i högre grad florerar på pc-sidan.

Separata servrar är enklaste och bästa lösningen för alla

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Separata servrar är enklaste och bästa lösningen för alla

Troligen... vore ju synd om de stackars aimbottande konsollspelarna skulle riskera att få pisk av gammal god och hederlig reaktionsförmåga och precision.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Grumbledock:

Separata servrar är enklaste och bästa lösningen för alla

Troligen... vore ju synd om de stackars aimbottande konsollspelarna skulle riskera att få pisk av gammal god och hederlig reaktionsförmåga och precision.

http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/black-woman-atti...

Eller om PC spelarna skulle gå sitt ego smiskat lite, spela på en plattform där hårdvara inte är avgörande och dpi och liknande inte avgör, utan alla spelar på ytterst lika förutsättningar
Men såklart, då blir ju utmaningen större också, pay 2 win är ju tidens melodi tycks det ^^

Medlem

Synd att inte Sony ger möjligheten till konsol-spelarna att valfritt spela med PC-spelarna. Jag förstår tanken bakom att ha olika server:ar p.g.a. kontroller-skillnader.
Men att tvinga och helt utesluta valfriheten finns inget argument för som jag kan förstå, men det är kanske bara jag som tänker annorlunda q=c /
Så mycket (bra) snack om att PS4 ska vara revolutionerande inom de sociala biten av spelandet... men... jag anser att detta är ett misstag i deras mantra om "share your game experience"

phi
Medlem
Skrivet av KatOne:

Mus- och tangentbordsspelare hade naturligtvis totalförintat controller-spelarna.

Ja, för det är helt omöjligt att spela FPS-spel med handkontroll.

"Wait, what?! Det måste vara fake?!"

Naturligtvis är det legit. Här är beviset.

Nu är inte den killen på något sätt en toppspelare i QuakeLive med sina ca 1500 Elo men han totalförintar genomsnittsspelare som spelar med mus och tangentbord. Så man kan väl dra slutsatsen att en PC-spelare är inte per automatik bättre än konsolspelare bara för att han spelar med mus och tangentbord.

Medlem

Det har väl redan testas förut, som jag minns det, att låta konsol spelare och pc spelare spela FPS på samma server, och det gick ingen vidare för konsol folket...

Medlem

Klart det finns de med handkontroll som är bättre än genomsnittet bland PC-spelare, även utan aimbot. Men det ger inte speciellt mycket att jämföra en enskild spelares prestation mot genomsnittet (eller kanske tom mot nybörjare).

Inte heller en chans att den bästa spelaren från XBOX ens är inte närheten mot motsvarande elit på PC-sidan i de vanliga FPS-spelen.

Jag skulle dessutom påstå att genomsnittet av PC-spelare inte bara siktar snabbare och skjuter mer precist utan även har mer skills överlag. Sök ex youtube efter hur man gör en multikill i BF3 och de flesta videos visar totalt paralyserade konsollspelare. Utför samma trick på PC-versionen så skrattar motståndarna för de free frags som erbjuds. Osv.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av KatOne:

Mus- och tangentbordsspelare hade naturligtvis totalförintat controller-spelarna.

Ja, för det är helt omöjligt att spela FPS-spel med handkontroll.

"Wait, what?! Det måste vara fake?!"

Naturligtvis är det legit. Här är beviset.

Nu är inte den killen på något sätt en toppspelare i QuakeLive med sina ca 1500 Elo men han totalförintar genomsnittsspelare som spelar med mus och tangentbord. Så man kan väl dra slutsatsen att en PC-spelare är inte per automatik bättre än konsolspelare bara för att han spelar med mus och tangentbord.

En genomsnitts mus/tgb spelare är alltid bättre än en genomsnitts kontroll spelare, men självklart finns det undantag åt båda håll.

Men hur kul blir det för de 3-5 riktigt duktiga kontrollspelarna när de endå blir totalt våldtagna för att de övriga 2000 lagkamraterna är helt värdelösa. Planetside är inte quake.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ultimata hade varit navigation controller tillsammans med mus. Då slipper man min max och smoothing med tangentbord och får bättre styrning samtidigt som man får snabbheten av musen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

phi
Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av phi:
Skrivet av KatOne:

Mus- och tangentbordsspelare hade naturligtvis totalförintat controller-spelarna.

Ja, för det är helt omöjligt att spela FPS-spel med handkontroll.

"Wait, what?! Det måste vara fake?!"

Naturligtvis är det legit. Här är beviset.

Nu är inte den killen på något sätt en toppspelare i QuakeLive med sina ca 1500 Elo men han totalförintar genomsnittsspelare som spelar med mus och tangentbord. Så man kan väl dra slutsatsen att en PC-spelare är inte per automatik bättre än konsolspelare bara för att han spelar med mus och tangentbord.

En genomsnitts mus/tgb spelare är alltid bättre än en genomsnitts kontroll spelare, men självklart finns det undantag åt båda håll.

Det är inte riktigt så svart och vitt som folk verkar tro.

Ta en genomsnittsspelare med mus och tangentbord mot en genomsnittsspelare med handkontroll. Säg då att PC-spelaren har bättre aim av förklarliga skäl men saknar positionering, timing och situationsmedvetenhet medan konsolspelaren saknar aimen men har de andra egenskaperna. Vem är då egentligen den bättre spelaren överlag?

Självklart så kommer PC-spelaren vinna om båda är exakt lika bra på samtliga saker tack vare överlägsen aim men gör verkligen aimen att spelaren är bättre eller är det bara så att PC-spelare är bättre tack vare ett bättre "verktyg"?

För att ta en något extrem liknelse så är det som att säga att du är en bättre tennisspelare än Rafael Nadal eftersom att du skulle vinna mot honom varenda gång om han spelar med en håv istället.

Min poäng är i alla fall att man kan inte säga att en PC-spelare alltid är en bättre spelare överlag än konsolspelare bara för att dom sitter med mus och tangentbord. Samtidigt så går det inte heller att slänga in en PC-spelare och konsolspelare i samma spel på en server för att bevisa vem som faktiskt är bäst eftersom att det förutsätter att båda spelarna kör med samma kontroller och ligger på samma nivå.

Det förmodligen bästa och enda sättet att avgöra huruvida PC-spelare eller konsolspelare är bättre är att spela samma spel på både PC och konsol med dess respektive kontroller samt ge spelarna en begränsad tid att lära sig kontrollerna.

Fast då är jag ganska övertygad om att konsolspelarna skulle vinna eftersom att det är en betydligt högre inlärningskurva i att lära sig hantera en handkontroll trots aim assist osv än mus och tangentbord.

Vad säger ni, ska FZ fixa en officiell PC vs konsol-tävling och bevisa för världen en gång för alla vem som är bäst?

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av phi:
Skrivet av KatOne:

Mus- och tangentbordsspelare hade naturligtvis totalförintat controller-spelarna.

Ja, för det är helt omöjligt att spela FPS-spel med handkontroll.

"Wait, what?! Det måste vara fake?!"

Naturligtvis är det legit. Här är beviset.

Nu är inte den killen på något sätt en toppspelare i QuakeLive med sina ca 1500 Elo men han totalförintar genomsnittsspelare som spelar med mus och tangentbord. Så man kan väl dra slutsatsen att en PC-spelare är inte per automatik bättre än konsolspelare bara för att han spelar med mus och tangentbord.

En genomsnitts mus/tgb spelare är alltid bättre än en genomsnitts kontroll spelare, men självklart finns det undantag åt båda håll.

Det är inte riktigt så svart och vitt som folk verkar tro.

Ta en genomsnittsspelare med mus och tangentbord mot en genomsnittsspelare med handkontroll. Säg då att PC-spelaren har bättre aim av förklarliga skäl men saknar positionering, timing och situationsmedvetenhet medan konsolspelaren saknar aimen men har de andra egenskaperna. Vem är då egentligen den bättre spelaren överlag?

Självklart så kommer PC-spelaren vinna om båda är exakt lika bra på samtliga saker tack vare överlägsen aim men gör verkligen aimen att spelaren är bättre eller är det bara så att PC-spelare är bättre tack vare ett bättre "verktyg"?

För att ta en något extrem liknelse så är det som att säga att du är en bättre tennisspelare än Rafael Nadal eftersom att du skulle vinna mot honom varenda gång om han spelar med en håv istället.

Min poäng är i alla fall att man kan inte säga att en PC-spelare alltid är en bättre spelare överlag än konsolspelare bara för att dom sitter med mus och tangentbord. Samtidigt så går det inte heller att slänga in en PC-spelare och konsolspelare i samma spel på en server för att bevisa vem som faktiskt är bäst eftersom att det förutsätter att båda spelarna kör med samma kontroller och ligger på samma nivå.

Det förmodligen bästa och enda sättet att avgöra huruvida PC-spelare eller konsolspelare är bättre är att spela samma spel på både PC och konsol med dess respektive kontroller samt ge spelarna en begränsad tid att lära sig kontrollerna.

Fast då är jag ganska övertygad om att konsolspelarna skulle vinna eftersom att det är en betydligt högre inlärningskurva i att lära sig hantera en handkontroll trots aim assist osv än mus och tangentbord.

Vad säger ni, ska FZ fixa en officiell PC vs konsol-tävling och bevisa för världen en gång för alla vem som är bäst?

Du missförstod mig (och jag ser även att jag var ganska otydlig i min post, ber om ursäkt)

Jag menade inte att pc-spelaren av natur är den "bättre gamern".
Men i ett FPS som Planetside2 har en spelare med mus/tgb definitivt en fördel över en spelare med handkontroll.
Mus/TGB är helt enkelt det bättre verktyget för den typen av spel, mest pga sin enkelhet och snabba inlärningskurva.
Jämfört med en handkontroll går det relativt snabbt att bli "hyfsad" med mus/tgb.
Detta betyder ju såklart att om två mediokra (genomsnittliga) spelare möter varandra så har den med mus/tgb en fördel, och kommer att prestera bättre än den andra.

Det jag också ville påpeka var att även om det finns vissa spelare som blir riktigt duktiga med handkontroll (till den grad att de presterar bättre än en medioker mus/tgb spelare) så kommer majoriteten av konsollspelarna endå inte att ha uppnått denna nivå.

Nu fick jag det att låta som om alla konsollspelare skulle spela på samma sida i PS2, och MÖTA pc-spelare. Så är ju såklart inte fallet, och jag tänkte inte riktigt innan jag skrev, så förmodligen skulle det sprida ut sig och samtliga nationer skulle ha ungefär lika många konsollspelare som PC-spelare.
Men PS2 har ju ännu inga problem med spelarantal så det finns ingen praktiskt anledning att slå samman servrarna/spelarna.

Nåväl, tror vi är inne på samma spår bara att man skriver otydligt ibland


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar