Medlem
Nerdrage

Jag har alltid sen jag började spela, spelat onlinespel. Började med WOW och sedan vidare till Guild wars, star wars med mera. Men på senare tid så har jag verkligen tröttnat på attityden bland spelararna i dessa spel. Trodde jag hittat rätt i #Neverwinter, men icke. Trivdes riktigt bra i spelet tills det helt plötsligt dök upp ett gäng #World of warcraft spelare som tror att dom äger stället. Vad är det med folk som måste vara så förbannat otrevliga? Har helt lagt dessa online spel på hyllan just nu. Är det så illa så att man måste sitta och skrika (skriva) en massa obskyra saker till en random spelare? Jag vet att detta inte är nått nytt och det låter kanske som att jag är känslig, men jag kände bara att jag ledsnade. Det känns så larvigt. Finns det nått MMO där folk är trevliga?
Spelade för några veckor sedan klart #The last of us, ett riktigt bra spel. Dock påverkade det inte lika mycket som Mass effect gjorde. Men jag antar att om det kommer uppföljare till The last of us så kanske det blir annorlunda. Eftersom jag är tjej och blödig så grinade jag mig igenom Mass effect men det kom väldigt få tårar i The last of us.
Ska göra en operation i morgon så till det har jag sparat The walking dead, har spelat första episoden, men har sparat resten nu eftersom jag inte kommer kunna göra så mycket annat under två veckor. Kommer även att spela om #Journey, som jag tycker är ett helt genialiskt spel.

#blogg

Medlem
Nerdrage

Lösningen blir väl att försöka hitta en guild med vuxna människor, men då kanske att det skulle uppstå andra problem. Då det kommer fram att man är en tjej på internet *gasp*.

Medlem

Jag brukar försöka tänka på att de som sitter där och skriker troligtvis har det tråkigare än mig. Jag kan fortfarande ignorera dem och fortsätta spela medan den andra personen kommer sitta och klaga tyst i sin ensamhet.

Journey spelar jag igenom då och då, varje gång är en ny upplevelse trots att det på pappret är densamma

Medlem

Om inte spelarbasen i Lord of the rings Online förändrats drastiskt sedan det blev free-to-play så är spelarna där överlag väldigt trevliga och hjälpsamma.
Ja de första två kapitlen i Mass Effect är verkligen gripande och det tredje är väl i alla fall intressant även om det inte lever upp till mysteriet och djupet från de första två.

Testpilot

Ooh .. avundas dig som har The Walking dead + 400 Days kvar att lira .. klart grymt!

Annars tycker jag du ska lira Witcher 2 som har en bra och grym story och som tål att spelas flera ggr då storyn är olika varje gång.

Medlem

Det där med respekt och att helt enkelt inte vara otrevlig mot andra spelare verkar vara rätt utdött. Det märks verkligen om man spelar online


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Ja, det är trist med spelare med tråkig attityd, förhoppningsvis finns det spel där det är lite mindre av den sorten. Jag tycker Star Wars är relativt fritt från sådant beteende.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Om inte spelarbasen i Lord of the rings Online förändrats drastiskt sedan det blev free-to-play så är spelarna där överlag väldigt trevliga och hjälpsamma.
Ja de första två kapitlen i Mass Effect är verkligen gripande och det tredje är väl i alla fall intressant även om det inte lever upp till mysteriet och djupet från de första två.

Skogsvilden är helt på rätt spår. Har spelat Lord of the Rings Online från och till i sex år och har aldrig råkat ut för att någon skriker eller är direkt otrevlig. Inte ens i den globala chatten. Fortfarande ett aktivt community och en hyffsad spelarbas. Tyvärr börjar spelet bli ganska förlegat nu, var ett tag sen jag loggade in.

Medlem

Själv gillar jag Neverwinter. Kanske inte lika mycket som jag gjorde första gången jag lirade EverQuest och WoW men det är nåt som får mig att vilja fortsätta även om communityt är fyllt med snorungar som utökar min ignore-lista dagligen.

1
Skriv svar