Du kan inte stänga av ljuspanelen på Dualshock 4

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av joonsson:

Det kanske bara är jag, men jag sitter inte och kollar ner på handkontrollen när jag spelar. Så är det inte väldigt mörkt lär man väl inte se ljuset och då är det ganska poänglöst med att den visar ens hälsa.

Man får göra den lilla ansträngningen likt en wii u att vill man veta vad man har för hälsa, titta ner och tilta kontrollen några grader uppåt

Jo, det kan man såklart. Men förhoppningsvis har de hälsan på skärmen med, ganska skönt att ha den tillgänglig i ögonvrån under eldstrider. Börjar man titta ner på kontrollen då och då lär man riskera att bli överraskad. Hoppas att den inte blänker i TV:n som någon sa ovan, men det lär de väl ha tänkt på när de gjorde den? Tvivlar på att de aldrig testat den till ett spel som är mörkt på vissa ställen, som till exempel Killzone.

Medlem
Skrivet av Bjork:

Ljuspanelen sitter inte på toppen utan på den främre delen av kontrollen. Med andra ord kommer ljuset inte att störa spelandet. Och så mycket batteri kommer det inte heller att dra. Skriv riktiga nyheter i stället för sånt här trams, please!

Om en spelsida skrev om "riktiga" nyheter så skulle den snabbt vara död.

Medlem

Det är ju en rätt rejäl "lampa" trots allt... det kommer märkas och antagligen (små)störa i mörka situationer/rum för en stor del av användarna.

Men som sagt.. tills de ev. gjort om gjort rätt.. tejp.

Sen lär man ju modda share-knappen också.. typ superlim eller så.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det första jag gjorde när jag kopplade in min nya steelseries Sensei-mus var att stänga av det (för mig) irriterande ljuset.

Helt sjukt på videon som postades att man kan se den blåa lampan reflekteras på skärmen.

PS. Kan inget annat än att leka med tanken att reaktionerna om detta hade kommit för Xbox One hade varit annorlunda.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Såg det som en självklarhet så för min del spelar det ingen större roll. Reflektionen av min kontroller hamnar dock under tv-skärmens nedre kant snarare än mitt i.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Bjork:

Ljuspanelen sitter inte på toppen utan på den främre delen av kontrollen. Med andra ord kommer ljuset inte att störa spelandet. Och så mycket batteri kommer det inte heller att dra. Skriv riktiga nyheter i stället för sånt här trams, please!

Om en spelsida skrev om "riktiga" nyheter så skulle den snabbt vara död.

Du vet att jag menade riktigt spelnyheter.


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av xScaryKidx:

Ser inga problem i att inte stänga av ljuset.

Ljuset reflekteras tydligt i TV'n.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=...

Övre mitten av skärmen. Och det är i ett väldigt ljust rum, tänk att du spelar ett mörkt spel i ett mörkt rum.

Silvertejp ahoy!

Det är därför man ska hålla sig borta från TV-apparater med glansig yta

Skulle tippa på att det är samma ljus som i Move-kontrollen, och då stör ljuset ytterst lite.

Dåligt dock att inte få valmöjligheten att stänga av ljuset. Att se hälsan på kontrollen i Killzone är helt oväsentligt för mig då jag kollar på TV:n när jag spelar och inte på kontrollen, såvida det inte är Wii U dvs Har man dessutom ingen kamera till PS4 så försvinner ju 95% av syftet med ljuset.

Medlem
Skrivet av Propy:

kul att de flesta är så förlåtande. Men det är klart, det är ju inte Xbox. Hade det varit det så hade nog hatet flödat på nytt...

men angående ljuset så tror jag att om det verkligen visar sig störa så kommer de förmodligen patcha in en avstängningsmöjlighet

Jag tror inte det har något med Playstation att göra i det här fallet. Det råkar bara handla om Playstations kontroll. Om det hade varit Xbox kontroll vore det precis samma svar; Folk som gnäller och folk som tycker det är okej.

Skillnaden är att i Xbox fall så är det mycket som gått snett PR-mässigt. Det vore något som byggde på Xbones dåliga "start". I detta fallet, det är väl för fan ingenting man kastar bort en konsol över?

Om det reflekteras i TV:n eller ej, tja...beror väl lite på vad för slags tv man har? Ingenting reflekteras i min TV så har svårt att se varför den lilla lampan skulle. Min datorskärm där emot är en annan femma.

Medlem

Gamers har på sista tiden blivit SÅÅÅ känsliga =D Tänk om den nya greppvänliga ytan på Dual Shock 4 är så ruggig att den sliter på din pedikyr, vad gör du då?!?

Inaktiv

Är inget som berör mitt val, men lite konstigt känns det ju. Besvärligt ifall de lyser upp hela rummet när man ska sova.

Medlem
Skrivet av The Puffybear:

Om det här varit en nyhet om xbox one's handkontroller:
"BUUUh Och BLÄÄääeääh!! Assåh nu har microsoft gjort bort sig nu igen! Att de inte tänker på att lampan kommer suga ur batteriet som en fet myrslok länsar en myrstack och man kommer inte kunna spela eftersom man kommer bli lika bländad av ljuset på kontrollern som av en flashbang på COD! SUCK! Nu tänker jag ABSOLUT inte skaffa ett xbox one!"

Känns lite värre med Xbox One; att man måste ha på en kamera och mikrofon hela tiden? Även om den är avstängd.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kanske går att reglera ljuset eller så reglerar ljuset men inte stänga av helt?

Medlem

Antar att det är så sjukt att man inte heller kan stänga av TVn för att spela ps4.


signatur
Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av xScaryKidx:

Ser inga problem i att inte stänga av ljuset.

Ljuset reflekteras tydligt i TV'n.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=...

Övre mitten av skärmen. Och det är i ett väldigt ljust rum, tänk att du spelar ett mörkt spel i ett mörkt rum.

Silvertejp ahoy!

Tror mera det är kameran och konsollen som då gör en "highlight" på kontrollen, eftersom det är den den letar efter. Den gör alltså att den ser ut att lysa mer än vad den verkligen gör, i den där mjukvaran.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av The Puffybear:

Om det här varit en nyhet om xbox one's handkontroller:
"BUUUh Och BLÄÄääeääh!! Assåh nu har microsoft gjort bort sig nu igen! Att de inte tänker på att lampan kommer suga ur batteriet som en fet myrslok länsar en myrstack och man kommer inte kunna spela eftersom man kommer bli lika bländad av ljuset på kontrollern som av en flashbang på COD! SUCK! Nu tänker jag ABSOLUT inte skaffa ett xbox one!"

Känns lite värre med Xbox One; att man måste ha på en kamera och mikrofon hela tiden? Även om den är avstängd.

Går ju att stänga av strömmen till konsolen när man inte spelar.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Deli:

men alltså what what in the butt? vad spelar det för roll om ljuset går att slå av? och speciellt batterikrävande är det ju knappast!

Håller helt med! Sen att journalisten inte har hört talas om fördelarna med LED lampor är inte mycket vi kan göra åt.

Tror ni att LED-lampor fungerar utan ström? O.o

Lysdioder drar extremt lite ström, du skulle antagligen inte märka någon skillnad med ljuset av.

Medlem

NEEEJJ! hur ska jag sova nu på nätterna!! det går inte att köpa PS4 nu alltså vad är världen kommit till!!!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Om man får med en sån kamera med konsolen och inte måste köpa separat så är det inget jag har problem med. Annars tycker jag att du borde allt kunna stänga av ljuset i alla fall om det är spel som inte använder det så är det ju onödigt att ha det igång. Typ den är avstängd tills nåt spel säger att den ska användas och då startar den igång med ljuset.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Om man får med en sån kamera med konsolen och inte måste köpa separat så är det inget jag har problem med. Annars tycker jag att du borde allt kunna stänga av ljuset i alla fall om det är spel som inte använder det så är det ju onödigt att ha det igång. Typ den är avstängd tills nåt spel säger att den ska användas och då startar den igång med ljuset.

De bestämde typ i sista minuten att inte inkludera kameran i PS4-paketet för att slå Microsoft på pris-fronten. Så med ljuset på kontrollen var nog inte meningen att bli som blindtarmen.

Medlem

Bara sätta dit en tejpbit om man nu blir så störd av det, inte svårt alls.

Medlem
Skrivet av Danne27:

Gamers har på sista tiden blivit SÅÅÅ känsliga =D Tänk om den nya greppvänliga ytan på Dual Shock 4 är så ruggig att den sliter på din pedikyr, vad gör du då?!?

Antagligen så slutar man spela med fötterna i det läget.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Man får tejpe!


signatur

Meep!

Medlem

Tvivlar på att det klagats nämnvärt kontrollen på xboxone haft samma "funktion", antar iaf att gamers är mogna nog för att klaga när det behövs (DRM) och inte över småsaker. Finns ju alltid 3e parts kontroller i värsta fall

Skrivet av joonsson:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av joonsson:

Det kanske bara är jag, men jag sitter inte och kollar ner på handkontrollen när jag spelar. Så är det inte väldigt mörkt lär man väl inte se ljuset och då är det ganska poänglöst med att den visar ens hälsa.

Man får göra den lilla ansträngningen likt en wii u att vill man veta vad man har för hälsa, titta ner och tilta kontrollen några grader uppåt

Jo, det kan man såklart. Men förhoppningsvis har de hälsan på skärmen med, ganska skönt att ha den tillgänglig i ögonvrån under eldstrider. Börjar man titta ner på kontrollen då och då lär man riskera att bli överraskad. Hoppas att den inte blänker i TV:n som någon sa ovan, men det lär de väl ha tänkt på när de gjorde den? Tvivlar på att de aldrig testat den till ett spel som är mörkt på vissa ställen, som till exempel Killzone.

Fast tänker man sig typ amnesia eller nått annat spel med minimal hud där man annars inte har en aning om sin hälsa så verkar det coolt

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Danne27:

Gamers har på sista tiden blivit SÅÅÅ känsliga =D Tänk om den nya greppvänliga ytan på Dual Shock 4 är så ruggig att den sliter på din pedikyr, vad gör du då?!?

Antagligen så slutar man spela med fötterna i det läget.

BAZINGA!

Hoppas den likt XBone kameran lägger märke till platsbyten mm så man får rätt sida splitscreen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hoppas den likt XBone kameran lägger märke till platsbyten mm så man får rätt sida splitscreen

det gör den, men då måste du ju köpa till kameran


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Danne27:

Gamers har på sista tiden blivit SÅÅÅ känsliga =D Tänk om den nya greppvänliga ytan på Dual Shock 4 är så ruggig att den sliter på din pedikyr, vad gör du då?!?

Antagligen så slutar man spela med fötterna i det läget.

BAM!!!

Ägd:)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag har så mycket skit på mitt soffbord framför tv'n så det är ingen risk att det kommer reflekteras i min tv, sedan så sitter jag inte heller för den delen som en robot med kontrollen så den pekar rakt mot tv'n, jag håller kontrollen lite snett ner mot golvet.
Men att den kommer lysa är inget jag stör mig på.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Skönt att slippa sån här dynga.
Xbox One redan förbeställd.

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Danne27:

Gamers har på sista tiden blivit SÅÅÅ känsliga =D Tänk om den nya greppvänliga ytan på Dual Shock 4 är så ruggig att den sliter på din pedikyr, vad gör du då?!?

Antagligen så slutar man spela med fötterna i det läget.

BAM!!!

Ägd:)

Ja för handpedikyr existerar ju inte

Läs på först

- Önskar gamers kunde börja fokusera på spel igen men det lär ju inte hända när man kan disskutera blinkande ljus och annat mer fascinerande =D

Medlem
Skrivet av Danne27:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Danne27:

Gamers har på sista tiden blivit SÅÅÅ känsliga =D Tänk om den nya greppvänliga ytan på Dual Shock 4 är så ruggig att den sliter på din pedikyr, vad gör du då?!?

Antagligen så slutar man spela med fötterna i det läget.

BAM!!!

Ägd:)

Ja för handpedikyr existerar ju inte

Läs på först

- Önskar gamers kunde börja fokusera på spel igen men det lär ju inte hända när man kan disskutera blinkande ljus och annat mer fascinerande =D

Antar du menar Manikyr

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pedikyr

123
Skriv svar