Unlocks för BC2 limited edition funkar inte.

Medlem
Unlocks för BC2 limited edition funkar inte.

Först av allt, blev lätt, men positivt överraskad när mitt förbokade BF:BC2 damp ner i brevlådan idag. Helt awesome lir!

Men eftersom releasen verkar smälla imorgon känns det lite weird. Installerade och förutom den otroligt sega server-listan och svårigheter med att komma in så ser det mycket potent ut.

Nu till problemet... Är det någon som vet när unlocks man fick med till limited edition ska börja funka? Jag skrev in min kod nämligen och det reggades utan det hände något. Och skriver jag in igen står det att koden redan är förbrukad.

Har inte hittat något om detta när jag googlat runt :S


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Testa imorgon

Medlem

Du har en särskild kod till upplåsningarna det vet du väl så det inte är fel kod, annars ska dom väl komma rundan efter tror jag

Medlem

Mina unlocks som man får i limited syns inte när jag kollar på vilka unlocks jag har i huvudmenyn, men i spelet så kan jag välja dem. Det är väl någon bugg antar jag

Medlem

releasen e ju idag eller? dom har ju ändrat överallt från 5:e till 4:e

Medlem

Min kod fungerade utmärkt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Min med men man måste välja innan spelet börjar verkar det som

Medlem

kan inte hitta var man skriver in koden ?


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Under Multiplayer finns det Redeem Code som du får klicka.

Medlem

Har redeemat båda mina koder (limited + förbok), men inte fått någonting alls. Och koderna är förbrukade.

Medlem

tack:)


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Jaow.. fortfarande inte kunnat se röken av mina unlocks. Tyvärr så beror detta på att jag inte kommer in på någon server och de få gånger jag lyckats så har punkbuster slängt ut mig istället! Yay!

Om det inte vore för tjälen i marken så skulle jag ha grävt ned spelet och låtit det växa till sig en vecka eller två innan jag ens testar det igen.

Skämt åsido.. trist när sånt här händer. BF2 hade ju också en jäkla massa anslutningsproblem och krångel med PB tidvis.

Varför inte testa ordentligt innan release?
Fanns det ingen hjärna någonstans som funderade ut ett "worst case-scenario"?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Samma problem här. Har också låst upp men ser inga nya vapen någonstans. Tips någon?

EDIT: Hade missat att man kan välja andra vapen inom klassen i spelet. Där låg bössorna

Medlem

Det fascinerande är att betan fungerade utan problem Unlocksen syns inte för mig, men när jag lyckades komma in på lite servrar under kvällen sedan (kanske de fixat något?) så fanns unlocksen att välja. Syns dock fortfarande inte i unlock-menyn.

Medlem
Skrivet av LupX:

Jaow.. fortfarande inte kunnat se röken av mina unlocks. Tyvärr så beror detta på att jag inte kommer in på någon server och de få gånger jag lyckats så har punkbuster slängt ut mig istället! Yay!

Om det inte vore för tjälen i marken så skulle jag ha grävt ned spelet och låtit det växa till sig en vecka eller två innan jag ens testar det igen.

Skämt åsido.. trist när sånt här händer. BF2 hade ju också en jäkla massa anslutningsproblem och krångel med PB tidvis.

Varför inte testa ordentligt innan release?
Fanns det ingen hjärna någonstans som funderade ut ett "worst case-scenario"?

Angående punkbuster så har dom en strömmande text som går längst ner. Läst de o försökt göra som dom skriver där ?
Konstigt att dina unlocks inte funkade, mina och alla mina vänners unlocks fungerade direkt efter vi skrivit in våra koder.

Medlem

Köpte det via steam, skrev in Promo-key då kunde jag använda 2 nya vapen. Tracer och M1A1, var det inte 6 unlocks man skulle få?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Uppdatering: Hade missat att man kunde välja vapen inom klassen när spelet väl startat. Där låg bössorna!

Medlem
Skrivet av Flomer:

Köpte det via steam, skrev in Promo-key då kunde jag använda 2 nya vapen. Tracer och M1A1, var det inte 6 unlocks man skulle få?

Limited Edition ska ge dig M1A1 "Tommy gun" + Tracer + M1911 Pistol +3 fordons uppgraderingar och tex på webhallen får du om du förhandsbokar en "engineer vapen" kommer inte ihåg namnet.

Medlem

Jag har också skrivit in min cod till unlocks limited edition....Men vart i spelet hittar jag upplåsningarna då ?

Är dom i menyn där dom andra vapnen finns ? förstår ej riktigt heller! :/

Moderator | Testpilot
Skrivet av mackebacke:

Jag har också skrivit in min cod till unlocks limited edition....Men vart i spelet hittar jag upplåsningarna då ?

Är dom i menyn där dom andra vapnen finns ? förstår ej riktigt heller! :/

Förstår ärligt talat inte hur folk kan ha sådana problem...

Vet ni vad unlocksen är? Dom flesta är perks, vilket väljs medans ni spawnar. Kommer inte i håg exakt nu (då jag låst upp allting) men ngn vehicle perk och en vanlig perks ska man ju få.

plus ww 2 pistolen (som är fett awsome) och m1a1.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Min limited edition unlock kod funkade fint. Tråkigt bara att man "låser" upp unlocks man redan har sen. Alltså att poäng går åt till att låsa upp en sak som man redan fått genom koden. Var lite tråkigt innan man uppgraderat Armor fullt ut

Däremot funkade koden jag fick från webhallen inte alls. Fick inte min AKS74u som jag skulle utan den fick jag snällt samla ihop poängen för. Helkasst.

M1 Garand har jag ännu inte fått tillgång till trots att jag reggat mig på Battlefield Veterans och registrerat BF2 och alla tilläggsdelar. De äldre spelen kunde jag inte regga, stod att min cd-key redan var "claimed" men det berodde enligt EAs support på något tekniskt problem. Nu håller de på o uppgraderar veterans sidan och har gjort så i drygt en vecka. De jobbar snabbt de pojkarna..


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

Gå in i morgon så ska det funka har dom sagt, skulle ha funkat idag...


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Fungerade för mig från första dagen. 3de mars dvs ;P

1
Skriv svar