Deus Ex: The Fall till Ios på torsdag

Robot
Medlem
Deus Ex: The Fall till Ios på torsdag

Så jäkla extremt onödigt att göra ett mobilspel när hur många fans som helst vill ha en "riktig" uppföljare till Human Revolution


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Så jäkla extremt onödigt att göra ett mobilspel när hur många fans som helst vill ha en "riktig" uppföljare till Human Revolution

PENGAR!!!!

Medlem
Medlem
Skrivet av Javas:

Så jäkla extremt onödigt att göra ett mobilspel när hur många fans som helst vill ha en "riktig" uppföljare till Human Revolution

jag skulle nog hellre vilja ha en "riktig" uppföljare till Deus Ex


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Javas:

Så jäkla extremt onödigt att göra ett mobilspel när hur många fans som helst vill ha en "riktig" uppföljare till Human Revolution

jag skulle nog hellre vilja ha en "riktig" uppföljare till Deus Ex

Ohohohooo, I see what you did there


signatur

Game long and prosper

Medlem

Min plånbok lider av alla pengarna som vägrar lämna den. Dags för ett riktigt Deus Ex! :\

Medlem

Årets besvikelse


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

eld
Medlem
Skrivet av Javas:

Så jäkla extremt onödigt att göra ett mobilspel när hur många fans som helst vill ha en "riktig" uppföljare till Human Revolution

ett enkelt litet sidoprojekt medans utvecklingen pågår på det stora deus ex spelet.

Tills dess får vi "njuta" av Human Revolution Director's Cut på PC inom kort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Färga mig tveksam.


signatur
Medlem

Alltså, jag kan verkligen inte begripa varför detta inte släpps till PC också. Hade gärna betalat fyra gånger priset för att få det till PC. Alla vet att pengarna är motivationen bakom spel överlag; hade inte ett PC-släpp varit värt det ur rent finansiellt perspektiv då utvecklingskostnaden är rätt "låg" i korrelation till hur många som antagligen skulle köpa det ifall det fanns till platformar som inte fullständigt suger.

Medlem

frågan är hur många i fan basen av deus ex, nu snackar jag inte bara human revolution utan det riktiga deus ex, ens har en tablet. Eller ens vill ha spelet på en tablet.

phi
Medlem
Skrivet av Javas:

Så jäkla extremt onödigt att göra ett mobilspel när hur många fans som helst vill ha en "riktig" uppföljare till Human Revolution

Ja, jäklar så onödigt det är att ha folk i arbete mellan de olika produktionsfaserna för de större projekten/spelen och samtidigt tjäna några extra hundra mille samtidigt. Hur fan tänker spelutvecklare som väljer att utveckla till iOS och Android?! Helt sinnes.

phi
Medlem
Skrivet av Xepheros:

Alltså, jag kan verkligen inte begripa varför detta inte släpps till PC också. Hade gärna betalat fyra gånger priset för att få det till PC. Alla vet att pengarna är motivationen bakom spel överlag; hade inte ett PC-släpp varit värt det ur rent finansiellt perspektiv då utvecklingskostnaden är rätt "låg" i korrelation till hur många som antagligen skulle köpa det ifall det fanns till platformar som inte fullständigt suger.

Alla bör väl också känna till att utvecklingskostnaden för ett spel till iOS/Android är skrattretande låg i förhållande till de potentiella intäkterna.

Ta Infinity Blade som ett exempel. Det är Epic Games mest lönsamma spel någonsin där intäkterna i förhållande till arbetstimmar är högre än t.ex Gears of War, vilket ändå såldes i över 5 miljoner ex.

Det säger en hel del om varför utvecklare väljer att utveckla till smartphones och tablets. Det är mer lönsam än PC/konsol förutsatt att spelet är bra och säljer.

Medlem
Skrivet av Javas:

Så jäkla extremt onödigt att göra ett mobilspel när hur många fans som helst vill ha en "riktig" uppföljare till Human Revolution

Eller hur?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Xepheros:

Alltså, jag kan verkligen inte begripa varför detta inte släpps till PC också. Hade gärna betalat fyra gånger priset för att få det till PC. Alla vet att pengarna är motivationen bakom spel överlag; hade inte ett PC-släpp varit värt det ur rent finansiellt perspektiv då utvecklingskostnaden är rätt "låg" i korrelation till hur många som antagligen skulle köpa det ifall det fanns till platformar som inte fullständigt suger.

Alla bör väl också känna till att utvecklingskostnaden för ett spel till iOS/Android är skrattretande låg i förhållande till de potentiella intäkterna.

Ta Infinity Blade som ett exempel. Det är Epic Games mest lönsamma spel någonsin där intäkterna i förhållande till arbetstimmar är högre än t.ex Gears of War, vilket ändå såldes i över 5 miljoner ex.

Det säger en hel del om varför utvecklare väljer att utveckla till smartphones och tablets. Det är mer lönsam än PC/konsol förutsatt att spelet är bra och säljer.

Jo det förstår jag överlag. Men det som de lovat med det här Deus Ex spelet är ett maffigare spel än så, ett spel som ska hålla PC-standard i både story och gameplay. Det jag vill komma till är att jag har svårt att se hur det mest optimala för flest sålda ex med minst budget är uteslutet iOS/Android i det här fallet, då jag naivt tänker mig att det inte borde vara jättesvårt att porta spelet till PC också, och är det ett spel som är i närheten av lika hög kvalitet som de gått ut med tidigare, så borde det vara VÄRT att porta det till PC, eftersom det är många som hade velat köpa det.

Men men, det är ju så klart bara spekulationer i slutet av dagen. Synd att en aldrig kommer få spelat det (om det nu ens blir värt att spela), men finns väl inte så mycket att göra åt saken förutom att vänta på nästa "stora" Deus Ex.

1
Skriv svar