Amerikanska Gamestop slutar sälja Playstation 4

Robot
Amerikanska Gamestop slutar sälja Playstation 4
Herr rygg
Amerikanska Gamestop slutar sälja Playstation 4

Har själv förbokat PS4. Hoppas nu verkligen man får den vid releasen och att det inte blir leveransstrul.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Rubriken fick mig att tro att de slutat sälja fullständigt, inte att de slutat ta emot fler reservationer. Tja, okej. Kan nog vara förståeligt antar jag? Ingen aning hur många det egentligen handlar om...

Medlem

Xbox1 - PS4 heja SONY

Medlem

Har förbokat min via Webhallen men tror inte att jag kommer få min på releasedatumet

Varför va Sony tvunga att göra en så bra E3 för

Medlem

Aldrig förstått varför folk köper konsollerna vid release. Tycker personligen det är bättre att vänta tills priserna gått ner lite eller tills någon rea, och framför allt tills det kommit ett någorlunda okej utbud av bra spel.

Medlem

Nu kom första anledningen att köpa en xbone, på ett lite oväntat sätt.


signatur

Styret upp och däcken ner

Skribent
Skrivet av Ellakk:

Nu kom första anledningen att köpa en xbone, på ett lite oväntat sätt.

Finns, väl fler än att första vågen kanske blir slutsåld?

Kommer garanterat köpa en Xbone, men får börja med en PS4.

Skrivet av Xepheros:

Aldrig förstått varför folk köper konsollerna vid release. Tycker personligen det är bättre att vänta tills priserna gått ner lite eller tills någon rea, och framför allt tills det kommit ett någorlunda okej utbud av bra spel.

Du har rätt och jag tänker också så. Sedan tar ha-begäret över och allt logiskt tänkande försvinner, eftersom ny hårdvara är roligt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

PLAYSTATION 4 SÄLJS INTE I SVERIGE!!!!

(ännu)


signatur
Skribent
Skrivet av Gortie:

PLAYSTATION 4 SÄLJS INTE I SVERIGE!!!!

(ännu)

Det gör den på de flesta webbutiker, bara det att man inte får den fysiskt än.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Aldrig förstått varför folk köper konsollerna vid release. Tycker personligen det är bättre att vänta tills priserna gått ner lite eller tills någon rea, och framför allt tills det kommit ett någorlunda okej utbud av bra spel.

Tid är pengar, det är värt varenda krona för att få en maskin på dag 1.
Speciellt om man redan har massa spel man är intresserad av bland release-spelen.
Varför nöja sig med att läsa om andra som skaffat en och har roligt när man kan skaffa en själv.

Tycker Ps4:an redan har extremt bra pris för en ny maskin...

Ni är modiga som vågar köpa dag 1, jag väntar ett tag tills barnsjukdomarna är borta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Luciphear:

Rubriken fick mig att tro att de slutat sälja fullständigt, inte att de slutat ta emot fler reservationer. Tja, okej. Kan nog vara förståeligt antar jag? Ingen aning hur många det egentligen handlar om...

Jo exakt.. jag tänkte va fan nu då ?

Jag kommer att satsa på Ps4 den här gången men väntar tills ett tag efter premiären innan köp.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv
Skrivet av Xepheros:

Aldrig förstått varför folk köper konsollerna vid release. Tycker personligen det är bättre att vänta tills priserna gått ner lite eller tills någon rea, och framför allt tills det kommit ett någorlunda okej utbud av bra spel.

3800 är inte speciellt dyrt för en ny konsol,
priset är säkerligen rejält nedpressat av Sony och det blir knappast ett prisras på lång tid framöver,
dessutom kommer ju från dag 1 innehålla en mängd av spel,

och ytterligare dessutom så lär ju gratisspel delas ut till psn + även på ps4 så det är ju inte fel att vara med från dag 1 annars missar man en del goa gratisspel som delas ut varje månad.

Själv så kommer man köpa next gen direkt, för drygt 6 år får vara nog med ps3 och xbox 360.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Skrivet av Pålis:
Skrivet av Xepheros:

Aldrig förstått varför folk köper konsollerna vid release. Tycker personligen det är bättre att vänta tills priserna gått ner lite eller tills någon rea, och framför allt tills det kommit ett någorlunda okej utbud av bra spel.

3800 är inte speciellt dyrt för en ny konsol,
priset är säkerligen rejält nedpressat av Sony och det blir knappast ett prisras på lång tid framöver,
dessutom kommer ju från dag 1 innehålla en mängd av spel,

och ytterligare dessutom så lär ju gratisspel delas ut till psn + även på ps4 så det är ju inte fel att vara med från dag 1 annars missar man en del goa gratisspel som delas ut varje månad.

Själv så kommer man köpa next gen direkt, för drygt 6 år får vara nog med ps3 och xbox 360.

De tog ju bort någon funktion som skulle likna Kinect, så det finns tydligen någon sensor nu som är med helt i onödan. Förmodligen måste man köpa den senare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

BRA då kan jag köpa Xbox One istället

Medlem
Skrivet av Ronzem:

BRA då kan jag köpa Xbox One istället

Du tänkte alltså köpa en PS4 fram tills att efterfrågan blev så stor att amerikanska Gamestop inte kunde ta emot fler förbokningar? Konstigt resonemang...

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Xepheros:

Aldrig förstått varför folk köper konsollerna vid release. Tycker personligen det är bättre att vänta tills priserna gått ner lite eller tills någon rea, och framför allt tills det kommit ett någorlunda okej utbud av bra spel.

3800 är inte speciellt dyrt för en ny konsol,
priset är säkerligen rejält nedpressat av Sony och det blir knappast ett prisras på lång tid framöver,
dessutom kommer ju från dag 1 innehålla en mängd av spel,

och ytterligare dessutom så lär ju gratisspel delas ut till psn + även på ps4 så det är ju inte fel att vara med från dag 1 annars missar man en del goa gratisspel som delas ut varje månad.

Själv så kommer man köpa next gen direkt, för drygt 6 år får vara nog med ps3 och xbox 360.

Nej där har du en bra poäng. Men i och med det lanseras i november (tror jag?) så kommer jag nog själv vänta till mellandagsrean, av ett par skäl: Kan hoppas på att mellandagsreorna gäller spelkonsollen på något ställe, alternativt att det gäller spelen. En del är också att slippa eventuella "barnsjukdomar", det vill säga buggar vid lansering. Väntar en någon månad så brukar patchar dykt upp också. Och visst, där finns en del release-titlar som är lockande, men inte tillräckligt många i min mening; jag tror att köp vid release för min del hade blivit antiklimaktiskt eftersom spelutbudet ÄR begränsat just på grund av lanseringen. Visst, lär inte hjälpa så mycket att vänta nån månad bara egentligen, men jag tror suget efter mer vid release är mycket värre än om man köper det senare.

Jag menar, tänk er själva att ni har köpt vid release och sen spelat klart alla intressanta lanseringsspel. Börjar det inte klia i fingrarna efter mer lagom till just då?

Edit: kommer ihåg hur fruktansvärt tråkig jag tyckte min 360 var de första månaderna, just för att jag köpt någon vecka efter release. Fanns inte så gott om bra spel just då vill jag minnas...

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Ronzem:

BRA då kan jag köpa Xbox One istället

Du tänkte alltså köpa en PS4 fram tills att efterfrågan blev så stor att amerikanska Gamestop inte kunde ta emot fler förbokningar? Konstigt resonemang...

Precis.

1
Skriv svar