Angående prestanda i BFBC2

Medlem
Angående prestanda i BFBC2

hej kära FZare.
Jag har kört BFBC2 betan och undrar lite över min prestanda i spelet. Jag har en väldigt bra dator och tyckte att jag kunde köra high i 1900x1200 utan några problem. men dock stöter jag på FPS problem med High till min resolution (1900x1200). Bör inte min dator hantera detta spel på high i dx10 utan problem?

Specs:
Intel i5 quad core 3,2 ghz
nvidia GTX260 DDR3 1 GB minne
Corsair ddr3 1600 Mhz
Win7-64bit
Gigabyte UDR3 1156 socket
Corsair 650W

Det är allt från mig, Feed back vore jätte trevligt!

PS: Om det är någon annan som har kört BFBC2 här som också stötte på lagg ganska ofta? Ingen direkta spikes, men bidrog till en lite mer hackigare gameplay. Skulle tro att det var deras fel pga utvecklingen av betan, men vore intressant att veta för jag har sett ganska mycket laggfree gameplay.

Over and out

Medlem

För lite minne på gkortet?

Dom ska ha optimerat det ytterligare till retailversionen, så du bör ju inte ha några problem iaf.

Medlem

graffminnet är en gb och mer bör verkligen inte krävas för high imo. Dessutom, är det mycket skillnad mellan betan och retailen i prestanda-nivå? Betan i februarimånad alltså.

Medlem
Skrivet av ciazo:

graffminnet är en gb och mer bör verkligen inte krävas för high imo. Dessutom, är det mycket skillnad mellan betan och retailen i prestanda-nivå? Betan i februarimånad alltså.

Retail är lika dåligt optimerad som betan då spelet gick guld ungefär när betan började.

Får stuttering i retail likaså i betan. Har 60-70fps med allt på high i 1680x1050 men ändå känns det som om jag stapplar fram och sen dras tillbaka lite.

Syftet med Betan är att dom kan släppa en day 1 patch som ska fixa det mesta, får se om jag vågar köpa Retail den 4e eller om jag väntar tills man får lite respons på forumen att det blivit bättre.

Själv kör jag med följande system.

Q9550 3.5ghz
8GB ram
GTX 285 Black Edition
2st SSD i Raid 0 ( raid kontroller)

1
Skriv svar