Film jämför gamla och nya Final Fantasy X

Robot
Medlem
Film jämför gamla och nya Final Fantasy X

SD-versionen såg mer färgstark ut

Medlem

Såg iallfall ut att ha varit gjort med kärlek.

Den här typen av försiktiga men ambitiösa HD-versioner, av orginalutvecklaren, är ofta utmärkta.

Herr rygg

Musiken ger mig gåshud. Satt och lira detta dag ut och in. Tror jag kom upp i 250 h, men så lyckades jag också ta ner sista hemliga bossen med "Zanmato"


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem
Medlem

Åhh gillar starkt!
jag hoppas bara att dom inte tar ut fullpris för spelet så blir det köp direkt!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Musiken ger mig gåshud. Satt och lira detta dag ut och in. Tror jag kom upp i 250 h, men så lyckades jag också ta ner sista hemliga bossen med "Zanmato"

Hehe, ungefär samma här! Fast Wakka fick snurra ihjäl fanstyget istället för Zanmato. Faast, bättre att spara Penance till att farma Dark Matter imo.

Var inte lika lattjo att börja använda Clear Spheres måste jag dock säga. Huuuga vilket bra spel.

Medlem

Ska jag lätt ha på VITAN hoppas man spöar dina 250 timmar Alx84 klarade spelet gjorde jag.. men inte mera:-) men nu så..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Sådant bra spel, drar verkligen med en skulle dock inte skada med bättre röstskådespelare på huvudpersonen.

Medlem

Önskar att jag kunde få alternativet att ha japanska röster... :\

Medlem

Tokigt vad bra det blev.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Önskar att jag kunde få alternativet att ha japanska röster... :\

Har du en bra dator(eller modifierad PS2) så finns det några sätt att spela med Japanska röster och Engelsk text, googla helt enkelt på 'FFX japanese voice patch'

Medlem
Skrivet av eine_petule:

Sådant bra spel, drar verkligen med en skulle dock inte skada med bättre röstskådespelare på huvudpersonen.

Testa Japanska versionen(med lite google kunskaper så kan du spela det med Engelsk text)

Medlem

Ser bra ut. Dock så tycker jag det känns kallare med HD och hårdare.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tycker inte det var någon större förbättring förutom nya texturer, som för den delen inte var så mycket snyggare.

Medlem

inte FF-7 eller 8 ej värt det.

Medlem

Litet blandad kompott där, vissa karaktärer ser bättre ut i SD och andra inte.

Medlem

Meh förstår ni inte att det är till vitan detta spel(X) kommer att lysa(ok ska bli skoj att spela X+2 igen med till vitan)! Man kan spela när man inte är hemma enda anledningen för mej att spela gammla rpg spel I hd tyvär men hemma har jag fullt upp med spel som kom under dom 2 senaste åren.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Meh förstår ni inte att det är till vitan detta spel(X) kommer att lysa(ok ska bli skoj att spela X+2 igen med till vitan)! Man kan spela när man inte är hemma enda anledningen för mej att spela gammla rpg spel I hd tyvär men hemma har jag fullt upp med spel som kom under dom 2 senaste åren.

Spelet kommer till både Vita och PS3. Pris är satt till PS3 än så länge, Samt collectors edition utannonserat idag för USA.

Det sagt inget har blivit sagt igen till VIta, inte enns priset, vilket börjar få folk att tro att spelet blir bara ett tyst Digitalt släpp.

Medlem

Eftersom dom släppte FF 7 på Steam nyligen så hoppas jag att delarna efter också kommer, skulle lätt köpa det isåfall

Medlem

Spelets låga skärmupplösning skärps till så vi kan se klar och tydligt hur låg upplösning det är på texturerna.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar