Ibland blir man så trött på sig själv

Flakmonkey
Ibland blir man så trött på sig själv

Är ledig idag. Berdeskapsledig i förväg närmare bestämt eftersom jag med start imorgon eftermiddag kommer gå jour en vecka framåt vilket helt enkelt innebär att jag kommer ringas in när det sliter sig rejält utanför arbetstid. Inte något jag normalt gör numera men i semestertider måste vi alla hjälpa till.

I varje fall så tänkte jag utnyttja dagen till att fixa nytt pass och leg. Jag kommer dock inte så långt förrän jag tittar på passet och ser att det gick ut i juni och eftersom det är (var uppenbarligen) min enda giltiga legitimation i nuläget så sket sig min plats rejält. Kan inte skriva ut personbevis själv och kan inte ta med någon som kan bekräfta att jag är jag.

Så där sket sig ju den planen och jag blir så less på mig själv som dragit ut på det hela. Har länge tänkt fixa nya grejer men hela tiden skjutit upp det av helt meningslösa anledningar. Varför skjuter jag alltid upp såna här grejer? Så jävla jobbigt är det inte. Betydligt jobbigare när det sliter sig såhär iaf.

Men men nu får jag göra det någon annan dag, så länge det är klart innan resan i början av augusti. Får planera det hela medan jag tröstäter min sallad och läser senaste numret av Retro Gamer på ett café i stan. Så helt hemskt är ju inte dagen igår, trots att regnet öser ner.

#blogg

Ibland blir man så trött på sig själv

SHIT! Du fick mig att fundera, så jag kollade mitt leg, gick ut i April.
Ses på banken.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey
Skrivet av Traveller in time:

SHIT! Du fick mig att fundera, så jag kollade mitt leg, gick ut i April.
Ses på banken.

Hehe, mjo man tycker ju att man skulle kunna få någon form av SMS-påminnelse som man får om allt annat numera Var faktiskt och hämtade ut ett paket ikväll på ICA. Chansade på att de inte skulle kolla närmare på utgångsdatumet och den chansningen gick hem. Sen så är ju det visserligen lite skrämmande på samma gång...

1
Skriv svar