GTA V på väg till pc?

Robot
GTA V på väg till pc?

Enligt en jobbannons söker Rockstar folk som ska porta deras senaste titlar till pc.

#grand-theft-auto-v, #rockstar-games


Medlem
GTA V på väg till pc?

Herre min skapare


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Testpilot

Det är väl inte frågan OM det kommer utan snarare NÄR.

Alla andra GTA spelen har ju kommit till PC med ca 6månaders fördröjning för att mjölka så mycket pengar det går.

Avstängd

Tycker Rockstar skulle vara rätt idiotiska ifall bara konsoll spelarna ska få lira detta.
Jag personligen tycker bättre om GTA på pc, har bara tyckt det varit jobbigt att spela det på en konsol.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Det är väl inte frågan OM det kommer utan snarare NÄR.

Alla andra GTA spelen har ju kommit till PC med ca 6månaders fördröjning för att mjölka så mycket pengar det går.

+1

Så klart det kommer till PC. Bara att ha lite tålamod.

Medlem

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Avstängd
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

Testpilot
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

Spelade det rätt nyligen:
I7 2700K klockad till 4.4Ghz , Geforce 680 GTX , 16Gb minne och en 256GB SSD disk som spelet ligger på.
Pendlade runt 40fps i spelet med settings optimerade enligt Geforce Experience , så det var spelbart men hade feta drops ibland.

Tänker man positivt så när Rockstar då släppte Max Payne 3 så var det betyyyydligt bättre optimerat och hade bra flyt och en FPS på 100+ på mitt gamla Geforce 570 GTX.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

what, jag klarar det galant på min laptop och min risiga stationära utan problem.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Det är väl inte frågan OM det kommer utan snarare NÄR.

Alla andra GTA spelen har ju kommit till PC med ca 6månaders fördröjning för att mjölka så mycket pengar det går.

Jag har inga planer på att ändra mitt inköpsmönster (dvs. köpa spelet till konsol i framtiden)

Medlem

Kommer fortsätta lira GTA 4 på PC tills 5:an kommer till NextGeen eller PC.


signatur

Det var detta...

Skrivet av Rakoon:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

what, jag klarar det galant på min laptop och min risiga stationära utan problem.

Gissar att det är problem knutna till ganska specifika serier av grafikkort. Gör man konsollspel så måste man trixa ganska ordentligt för att få ut snygg grafik med den nedskalade hårdvaran man har att arbeta med. När man gör pc-spel bör man istället förlita sig på enkla metoder och rå prestanda, då olika grafikkort kan bete sig ganska annorlunda när man utsätter dem för trixande ämnat att pressa ut maximal grafik...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

what, jag klarar det galant på min laptop och min risiga stationära utan problem.

Gissar att det är problem knutna till ganska specifika serier av grafikkort. Gör man konsollspel så måste man trixa ganska ordentligt för att få ut snygg grafik med den nedskalade hårdvaran man har att arbeta med. När man gör pc-spel bör man istället förlita sig på enkla metoder och rå prestanda, då olika grafikkort kan bete sig ganska annorlunda när man utsätter dem för trixande ämnat att pressa ut maximal grafik...

This /\ /\


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Onödiga nyheter.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tänkt på det också. Just till PC hade de nog tjänat på att arbeta med så mycket standarder som möjligt. Men så sponsras de av grafikkortstillverkarna och måste då föra in just den tillverkarens specialgrejor.


signatur

Det var detta...

Medlem

Kanske handlar om att Porta Red Dead Redemption? Vore grymt att få det i HD och med mods


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

what, jag klarar det galant på min laptop och min risiga stationära utan problem.

GTA IV fungerar slumpmässigt bra på olika hårdvaror. När jag hade GTX 570 kunde jag maxa alla inställningar, ha igång 3D OCH spela in det med fraps samtidigt och ändå ha 40+ fps. Utan 3D och fraps hade jag 70+ fps och aldrig några som helst drops. Nu har jag ett överklockat GTX 670 och jag vill inte alls spela det mer pga hur dåliga fps jag får nu.

Tror iaf GTA V kommer flyta på bra på PC, nu har de haft mycket tid och erfarenhet att göra sig bekanta med grafikmotorn. GTA IV var det första spelet de släppte till PC med just den grafikmotorn, sedan kom Max Payne med samma grafikmotorn som flyter på som en dröm (visst är det rätt olika typer av spel, men ändå). Så jag tror inte vi behöver oroa oss allt för mycket om en dålig port den här gången.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Bra, då slipper jag köpa det till konsol.

Vilka andra titlar kan det vara som ska portas då förutom gta?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Så... De gör spelet på PC för att sedan föra över det till konsoler, sedan skall de på någotvis "porta" över det till PC där spelet tillverkades från första början?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Så... De gör spelet på PC för att sedan föra över det till konsoler, sedan skall de på någotvis "porta" över det till PC där spelet tillverkades från första början?

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/03/mind-b...

Tyvärr är det inte så enkelt


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

vist as bra nyhet, men varför en konsol portning...

Skrivet av Remus:

Så... De gör spelet på PC för att sedan föra över det till konsoler, sedan skall de på någotvis "porta" över det till PC där spelet tillverkades från första början?

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/03/mind-b...

"gör spelet på pc" som i att utvecklarnas verktyg körs på PC
Spelmotorn behöver ju inte rulla på arbetsstationerna. Eller har Rockstar något eget retarderat arbetsflöde som skiljer sig från hur de flesta andra konsollutvecklare arbetar?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sergey:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

what, jag klarar det galant på min laptop och min risiga stationära utan problem.

GTA IV fungerar slumpmässigt bra på olika hårdvaror. När jag hade GTX 570 kunde jag maxa alla inställningar, ha igång 3D OCH spela in det med fraps samtidigt och ändå ha 40+ fps. Utan 3D och fraps hade jag 70+ fps och aldrig några som helst drops. Nu har jag ett överklockat GTX 670 och jag vill inte alls spela det mer pga hur dåliga fps jag får nu.

Märkligt, även jag har ett överklockat 670 men upplever inga drops när jag lirar.

Medlem

En icke-nyhet.

Medlem

Förstår att de behöver anställa nytt folk, de klantpellarna som portade GTA IV till PC bör bannemig inte få jobba med något dylikt någonsin igen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Förstår att de behöver anställa nytt folk, de klantpellarna som portade GTA IV till PC bör bannemig inte få jobba med något dylikt någonsin igen.

Så sant som det är sagt


signatur

Game long and prosper

Testpilot
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Harakiri:

Det är väl inte frågan OM det kommer utan snarare NÄR.

Alla andra GTA spelen har ju kommit till PC med ca 6månaders fördröjning för att mjölka så mycket pengar det går.

Jag har inga planer på att ändra mitt inköpsmönster (dvs. köpa spelet till konsol i framtiden)

Och vad ville du säga mig med ditt inlägg eftersom du citerade mig ?

Medlem
Inaktiv

RED DEAD REDEMTION!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

12
Skriv svar