Vad spelar jag just nu? - PC -tråden.

Medlem
Vad spelar jag just nu? - PC -tråden.

Vad spelar du just nu på PC?

Vad fångar ditt intresse eller tid på PC just nu?

Spelrelaterat tack!

Själv har jag återigen fastnat i Morrowind-träsket. Såg några nya "moddar" och spelar hejvilt.
Förresten är Morrowind det mest prestandakrävande spelet jag spelar just nu och jag är en gammal ArmA2-spelare. Trodde inte något skulle bräcka ArmA2. Ha! Modifikationer är underbara helt enkelt. Nya äventyr och nya audiovisuella upplevelser!

Berätta! Vad kittlar era PC-spel-nerver just nu?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Varierar mig mellan COH: 2, Deadpool, ARMA 3 betan och så sent som igår fastnade jag lite i BF3 igen.
I helgen har jag dock tänkt att jag ske ge mig på Walking Dead. Alla säger att det är så bra, jag skäms lite för att bara ha spelat 15 min av det.

phi
Medlem

Väntar på att Shadowrun Returns ska släppas. Annars finns det ingenting som lockar just nu.

Medlem

Lite smått lol och ibland starter edition wow (köra upp alla klasser till 20), ved mer jo körde lite ffIX men det är verkligen som alla andra mmo:s så det blir nog inge mer med det. Lirade igenom Spore förra veckan fick sån satans lust men så kom jag på varför jag inte spelat det på ett tag, aja kom upp i rymdåldern och körde omkring en del.

Final Fantasy X drog jag igång igen för första gången på en jävla massa år, fortfarande grymt skön combat system. Kört igenom typ 50 timmar (varav typ 15h blitzball), (ps2 emulator på min pc).

Har sån jobbig relation med spel nu för tiden. Jag börjar spela spelen och kör dom en dag (4-12 timmar) i sträck sen startar jag dom aldrig igen...

Tomb Raider
Remember Me
Bioshock
Borderlands 2
Metro last light
Alan Wake
Hitman

Även om jag kan tycka om spelen så har jag svårt att gå tillbaks till dom.
Alan Wake, Remember Me är spel jag verkligen vill köra men jag känner mig själv tillräkligt bra för att säga att det är kanske 15% chans att jag gör det

Medlem

Själv så "comp-stompar" jag CoH regelbundet. Pinsamt, jag vet, men vad kan jag säga? Kör mest "Russian front modden".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Vym
Medlem

Just nu spelar jag Guild Wars 2, Counter-Strike Global Offensive och Rift.

Dyker även in i Awesomenauts ibland.

The Witcher 2 som tyvärr i mitten av kapitel 2 blev "spring dit hämta det kom tillbaka med det - hämta nästa grej" vilket verkligen inte känns så kul


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Just nu spelar jag CoH 2, ska precis börja på Bioshock och borde spela klart Mass Effect 3 någon gång =/


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Har riktig speltorka just nu, så det blir bara mount & blade: warband ACoK modden och lite Dota 2.

Medlem

Kör just nu Rogue Legacy, väldigt kul men svårt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

just nu testar jag Tera: rising,
sen brukar d bli lite Fifa 13,
Pes 2013, även lite
Need for speed most wanted 2012


signatur

//Peace out

Medlem

Har lite lust för nya spel har 5 st ostartade och nöter BF3 och C&C i väntan på bättre spel lust.
Fast vädret är super för spelande. (kallt och regn)


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Spelar just nu Remember me som faktiskt är helt okej hittills, annars har jag 3 episoder av Walking Dead kvar samt Bioshock och andra episoden av Kentucky Route Zero. Förhoppningsvis blir det en bra steamrea i år också, hoppas på i alla fall en liten prissänkning på Metro: Last Light.

Quake-konnässsör

Förutom att försöka köra igenom alla Metal Gear, självklart inför väntan på The Phantom Pain, så har jag skapat ett litet sido projekt på Mugen Souls och Dawn of Mana. Men när man sitter och kollar igenom biblioteket på Playstation 2 spel så blir man lite sugen på att börja upp flera.

Mugen Souls är likt Disgaea, samma utvecklare om jag inte missminner mig.

Medlem

Har dragit igång AoEIII och nött ett tag, blandat med CoH och sedan 2:an när den kom ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har precis klarat av GTA 3, Vice City och är halvvägs in i GTA SA. Sen blir det GTA IV och efter det Star Wars: Knights of the Old Republic som jag inte spelat sen jag var liten.

Medlem

Kör Diablo III på datorn, FF7 på PSP och Fable III på boxen

Medlem

Blir en del Guild Wars 2 och Killing Floor. Köpte Saint Row 3 för 70kr på steam här om veckan och lirat lite med en polare.

Medlem

Fläskar på i COH 2!

Inaktiv

Jag slutar spela mitt i spel, när jag inte klarat de till hundra procent, blir lite småförbannad på mig själv, haha.

De spel jag har på Steam jag måste klara är följande,

AC2
Bioshock (senaste, började idag faktiskt)
Dishonored
LA Noire
Tomb Raider

Sedan får man dock varva ner med Skyrim ibland!

Medlem
Skrivet av Bassepojken:

Jag slutar spela mitt i spel, när jag inte klarat de till hundra procent, blir lite småförbannad på mig själv, haha.

De spel jag har på Steam jag måste klara är följande,

AC2
Bioshock (senaste, började idag faktiskt)
Dishonored
LA Noire
Tomb Raider

Sedan får man dock varva ner med Skyrim ibland!

Haha! Själv så stannade jag mitt i Dishonored för att återuppta mitt livsprojekt i Morrowind. Moddar gör att ens favoritspel aldrig tar slut. ;D

Edit: Såklart kommer jag att spela klart Dishonored, ett bra, jättebra, spel, men först måste jag klia min Morrowind klåda.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Spelar BF3 ganska mycket atm. Ska försöka bli rank 100 innan fyran kommer
Två spel jag tänkte spela igenom nu på semestern är The Walking Dead, som legat alldeles för länge i min skämshög.
Det andra är Outcast , som jag spelade som tonåring , men aldrig tog mig igenom

Medlem

Spelar Path of Exile en hel del, och nu har jag även börjat med Cube World. Ger tummen upp för bägge!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ska nog börja med Knights of the Old Republic II imorgon. Ska bli spännande då jag hört mycket bra om det och tyckte om första spelet rejält.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vad spelar du just nu på PC?

Vad fångar ditt intresse eller tid på PC just nu?

Spelrelaterat tack!

Själv har jag återigen fastnat i Morrowind-träsket. Såg några nya "moddar" och spelar hejvilt.
Förresten är Morrowind det mest prestandakrävande spelet jag spelar just nu och jag är en gammal ArmA2-spelare. Trodde inte något skulle bräcka ArmA2. Ha! Modifikationer är underbara helt enkelt. Nya äventyr och nya audiovisuella upplevelser!

Berätta! Vad kittlar era PC-spel-nerver just nu?

Oj! Den där bilden gav mig riktigt sug efter Elder scrolls. Jag har ju faktiskt till och med införskaffat mig en ny gamerlaptop. (Eller ja, den är ganska budget, klarar de flesta storspel på minimum) Har aldrig testat att modda Morrowind förrut. Hur funkar det? Några moddar att rekommendera? Vart hittar man dem? Finns det någon risk för virus, krashar osv?

Edit: Förövrigt är det la mycket Dota 2 som gäller, testade mig på Total War Shogun 2 för ett tag sedan, men datorn blir ganska varm. Även testat The witcher. Men är inte särskilt förtjust i stridssystemet än så länge


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Just nu är det väl Deadpool, Kerbal space program och WarZ.

Väntar på DayZ stand alone. Fastnat i survival-mmo-fps träsket. Haha


signatur

They set us up the bomb.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Tybalt:

Vad spelar du just nu på PC?

Vad fångar ditt intresse eller tid på PC just nu?

Spelrelaterat tack!

Själv har jag återigen fastnat i Morrowind-träsket. Såg några nya "moddar" och spelar hejvilt.
Förresten är Morrowind det mest prestandakrävande spelet jag spelar just nu och jag är en gammal ArmA2-spelare. Trodde inte något skulle bräcka ArmA2. Ha! Modifikationer är underbara helt enkelt. Nya äventyr och nya audiovisuella upplevelser!

Berätta! Vad kittlar era PC-spel-nerver just nu?

Oj! Den där bilden gav mig riktigt sug efter Elder scrolls. Jag har ju faktiskt till och med införskaffat mig en ny gamerlaptop. (Eller ja, den är ganska budget, klarar de flesta storspel på minimum) Har aldrig testat att modda Morrowind förrut. Hur funkar det? Några moddar att rekommendera? Vart hittar man dem? Finns det någon risk för virus, krashar osv?

Edit: Förövrigt är det la mycket Dota 2 som gäller, testade mig på Total War Shogun 2 för ett tag sedan, men datorn blir ganska varm. Även testat The witcher. Men är inte särskilt förtjust i stridssystemet än så länge

Ok, blir off-topic här!

Grafik och ljud uppdaterar du med "Morrowind Overhaul 3.0". Installationen är anpassningsbar, men den kan sänka vilken dator som helst, så välj inställningar med måtta. De förklarar vilka inställningar som är tyngre än andra. Prova dig fram.

En trevlig mod som fyller världen med alla möjliga djur är "The Wilderness Mod 2.0 T&B". Du får allt från insekter, fiskar, fåglar hästar till eremitkräftor och sjöhästar. Gör världen mer levande.

Moddar kan du välja från t.ex. Morrowind Nexus.
http://morrowind.nexusmods.com/

Använd deras "nexus mod manager" så kan du aktivera och avaktivera moddar med ett musklick. Ifall något skulle strula med en viss mod. Det är samma mod-manager som fungerar för Skyrim, Oblivion, FallOut och flera andra spel.

Finns moddarna inte på Nexus så "googla".

Självklart så kan moddar krasha ditt spel, men då får du avaktivera den modden. Min upplevelse är att moddar till Elder Scrolls-spelen ökat stabiliteten. Morrowind Unoficial Patch fixar drösvis med saker. I den grafiska "overhaul" så ingår patchar av binärfilen som Bethesda aldrig brydde sig om att göra.

Personligen har jag aldrig råkat ut för virus från någon mod, till något spel, någonsin. Kan inte uttala mig för risken för virus mer än så.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

On topic igen!

Har snöat in mig på KeeperFX. En mod till Dungeon Keeper.

Modden uppdaterades för någon vecka sedan (v0.42) så jag började en ny kampanj.
Visserligen släpper de "nightly builds" mest hela tiden, otestade, för den våghalsige.

Läs mer om och ladda ned KeeperFX här:
http://keeper.lubie.org/html/dk_keeperfx.php


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Just nu spelar jag för mycket Football Manager 2013.
Om någon är intresserad så kör jag med Wolverhampton för att dra upp dom i Premier League igen! :).

Annars spelar jag även Company of Heroes, rätt kul måste jag säga.

Kör även en Wizard Slayer i Baldurs Gate: Enchanted Edition.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem
Skrivet av bloodshed:

...
Kör även en Wizard Slayer i Baldurs Gate: Enchanted Edition.

Jag äger originalet. Värt att köpa "Enhanced Edition"?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar