Robot
Project X Zone

Vad får man om man blandar Namco, Sega, Capcom och deras brokiga karaktärsgalleri? Det är precis vad Rikard Olsson ska berätta för dig.

#capcom, #namco, #namco-x-capcom, #sega, #project-x-zone, #team-ninja


Medlem
Project X Zone

gubbigt fluktande i ett spel från japan ? nej ve och fasa vad har hänt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

gubbigt fluktande i ett spel från japan ? nej ve och fasa vad har hänt

Var är världen på väg egentligen?!

Medlem

"ju fler kockar, desto sämre soppa"

Medlem

Ledsen att sticka hål på din bubbla, men gillar man inte perversiteter och annat skoj skall man inte spela japanska produkter. Det är ju lite som att utbriska "NEJ, DE ÄR JU NAKNA!!" efter att ha laddat ner en porris.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Ledsen att sticka hål på din bubbla, men gillar man inte perversiteter och annat skoj skall man inte spela japanska produkter. Det är ju lite som att utbriska "NEJ, DE ÄR JU NAKNA!!" efter att ha laddat ner en porris.

"Jag förväntade mig tantrasex."


signatur

They set us up the bomb.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av azynkron:

Ledsen att sticka hål på din bubbla, men gillar man inte perversiteter och annat skoj skall man inte spela japanska produkter. Det är ju lite som att utbriska "NEJ, DE ÄR JU NAKNA!!" efter att ha laddat ner en porris.

Oväntat att någon skulle haka upp sig på detta - det har man ju aldrig varit med om förr.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Ledsen att sticka hål på din bubbla, men gillar man inte perversiteter och annat skoj skall man inte spela japanska produkter. Det är ju lite som att utbriska "NEJ, DE ÄR JU NAKNA!!" efter att ha laddat ner en porris.

Det där är en underligt xenofobisk åsikt, att alla japaner per definition inte kan förväntas vara något annat än snuskbesatta grisar? Jag har spelat många japanska spel, sett japanska filmer och läst japanska böcker som inte är en lång orgie i kvinnlig objektifiering, så jag köper inte din inställning för fem öre.

Medlem

Hmm...

Mitt drömspel från Japan skulle inte vara dom där tjejerna hade byst större än skallen. Oh well. Har köpt en gullig
[http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_3ds/174685-nintendo_3ds_xl-animal_crossing_new_leaf_bundle/
Nintendo 3DS XL- Animal Crossing: New Leaf bundle] från webhallen för någon vecka sedan. Jättemysigt spel.

Appropå japansk film så är Spirited Away, Princess Mononoke och Howl's Moving Castle några av mina personliga favoriter. Det känns som att dom skulle kunna göras till spel, eller det är min personliga dröm ivarje fall. Nintendo och Studio Ghibli, om dom skulle göra något gulligare som Kiki's Delivery Service eller något mörkare som Nausicaa är helt valfritt. Skulle slänga hela min plånbok på dom hur som helst. Så underbart bra filmer, och tjejerna som är huvudpersoner känns verkliga och starka. Tror hela min vänskapskrets, killar och tjejer, älskar dom filmerna.

Lite snabbt googlande säger att Ghibli har varit inblandade i lite dataspel men ingenting som jag har koll på.
Nausicaa Videogame
Ni No Kuni: Wrath of The White Witch

Medlem

SilentKitty: Om du har missat No No Kuni så har du missat det största RPG släppet i år... Till Shin Megami Tensei 4 dvs.

----

Aja Project X Zone släpps väldigt olägligt tycker jag, precis intill Shin Megami Tensei 4... bara 5 dagar tills det anländer på posten här, kan inte vänta alls.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

SilentKitty: Om du har missat No No Kuni så har du missat det största RPG släppet i år... Till Shin Megami Tensei 4 dvs.

----

Aja Project X Zone släpps väldigt olägligt tycker jag, precis intill Shin Megami Tensei 4... bara 5 dagar tills det anländer på posten här, kan inte vänta alls.

Vad spännande jag såg det först nu ikväll när jag googlade lite. Har dålig koll på nintendo. Skaffade min lilla leksak för typ 2 veckor sedan så har inte hunnit titta runt på deras spel. Min första trial med nintendo för övrigt, om man inte räknar att spela Super Mario hos polare nä rman var liten. Ha ha, hade inte ens planerat att skaffa den men fick höra så mkt bra saker om ACNL på min twitter-feed att jag inte kunde stå emot den.

Men min lilla nintendo-leksak var mina lekpengar för ett tag framöver så...

Hurra, något nytt bra att spela
Tusan! Jag har inte pengar för leksaker just nu =(

Sökningen på FZ säger att det är ett prima spel så det står på min todo-lista nu. Tack för att du sa till att jag skulle kolla upp det o/''\o

Inaktiv
Skrivet av SilentKitty:
Skrivet av MugiMugi:

SilentKitty: Om du har missat No No Kuni så har du missat det största RPG släppet i år...

Tusan! Jag har inte pengar för leksaker just nu =(

Sökningen på FZ säger att det är ett prima spel så det står på min todo-lista nu. Tack för att du sa till att jag skulle kolla upp det o/''\o

Kan bara instämma i hyllningssången för Ni no Kuni. Vackert och välgjort och mestadels väldigt roligt.

1
Skriv svar