Ett besök hos NRD Studios

Medlem
Ett besök hos NRD Studios

Häromdan, måndagen den 8 juli, så inträffade något av en 'first' i mitt liv. Jag, tillsammans med ett gäng andra spelintresserade individer, fick nämligen göra ett besök hos en liten spelstudio i Gävle där vi fick en rundtur på deras kontor och möjlighet att ställa lite frågor. Vilken spelstudio pratar jag om? Jo, NRD Studios, som ligger bakom det kommande Champions of Demah.

Så, vad är NRD Studios då? Kortfattat så är NRD en ganska så nystartad indiestudio som startades utav två britter med stora drömmar, som lämnade sitt hemland i förtjänst av den kunskap som Sverige har att erbjuda. Idag är dom nio anställda som ger allt dom har för att kunna få göra det dom älskar. Tidigare har studion släppt två spel till Apples mobila plattform, IOS, (Wordsearch & Destroy samt Famige) men idag fokuserar dom nästan enbart på sitt stora drömprojekt - Champions of Demah.

Men, Champions of Demah, vad ska det bli av det? Ja, CoD kommer bli lite av ett original i spelvärlden. Dom själva kallade det ett God of War med strategi, ett tredjepersons strategi-actionspel, där 32 spelare i lag av åtta kommer kämpa mot varandras hjältar medan det gäller att försvara sina baser. Det hela drivs utav den väldigt kapabla spelmotorn Unreal Engine 3 och spelet kommer att släppas till Windows och Mac via Steam, med en Linuxversion planerad för efter release med chans för Xbox.

Känslan jag fick när jag klev in i deras lilla kontor blandat med den entusiasm dom visade för sitt spel lämnade ett varmt och kvardröjande intryck och jag hoppas verkligen att det går vägen för folket på NRD och deras spel, Champions of Demah.

I denna stund, och drygt två veckor till, så bedriver dom en Kickstarter med mål att hjälpa utvecklingen av deras spel; så om du känner dig givmild och vill stödja ett gäng sköna människor som bara vill göra det dom brinner för, då är det bara att ta dig till deras Kickstarter via denna länk och göra ett gäng nördar väldigt glada - jag har redan gjort min del.

#blogg


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Ett besök hos NRD Studios

Synd, rätt uppenbart att deras kickstarter kommer att fallera.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Synd, rätt uppenbart att deras kickstarter kommer att fallera.

Verkligen, det där ser inte bra ut med bara 15 dagar kvar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Synd att dem ska använda sig av UT3. Tycker Tera är ett rätt bra exempel på hur pass dålig den motorn är när det kommer till att hantera flera spelare över nätverk.

1
Skriv svar