Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy HD

Robot
Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy HD

Trots en rättegångsstämning så tät att den går att ta på faller inte Kerstin helt och fullt för Phoenix Wright-trilogin. Tacka de utdragna utredningarna för det.


Medlem
Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy HD

Ett direkt köp om det kommer till Android, fast jag redan äger alla spel + spinfoffsen till DS

Sen kan jag väl tycka att manusets barnslighet är lite av en smaksak. Själv tyckte jag att det var väldigt roligt skrivet, med ovanligt smarta referenser. En enorm eloge skall också delas ut till översättningsteamet, som inte bara rakt översatt japanskan utan verkligen jobbat hårt med att även omvandla alla popkulturella och historiska referenser till sådana vi västerlänningar förstår.

Om man inte spelat dessa spel innan så kan jag inte rekommendera dom högt nog, även om det bara är text och bilder, vilket kanske inte verkar vara nog för den moderne gamern

EDIT:

Det upkommande Ace Attorney 5 till 3DS är också enbart det nog skäl för mig att köpa en 3DS. Can't come soon enough!

Medlem

Heh "Gwaaaaaaaaaa"

Bra skrivet, men hur samlar man in bevis inför rättegången? Eller utspelar det sig bara i rättegången så att man har en del bevis att kolla upp?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Heh "Gwaaaaaaaaaa"

Bra skrivet, men hur samlar man in bevis inför rättegången? Eller utspelar det sig bara i rättegången så att man har en del bevis att kolla upp?

"Investigation"-delarna i spelet är klassiskt peka och klicka, där du undersöker olika miljöer och hittar föremål som du sedan använder i rättegångsdelen. Att försvarsadvokaten kan klumpa runt på brottsplatsen och bara plocka på sig grejer är tydligen helt korrekt procedur i framtiden

Medlem
Skrivet av Erenthal:

"Investigation"-delarna i spelet är klassiskt peka och klicka, där du undersöker olika miljöer och hittar föremål som du sedan använder i rättegångsdelen. Att försvarsadvokaten kan klumpa runt på brottsplatsen och bara plocka på sig grejer är tydligen helt korrekt procedur i framtiden

Ah, ok, tack.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot

Mångt och mycket kallar jag det här för Visuella-Noveller. Spelen är inte så roliga att spela om (om det då inte gått 4-10 år sedan man spelade sist) så ibland brukar jag kolla på playthroughs som en tv-serie istället. Det finns inga val osv så varje spelomgång är likadan för allihopa.

Men for what it's worth, good games!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Btw, varför har ni börjat skriva ingressen om er själva i tredjeperson? Eller är det någon annan som skriver den åt er? (Detta är inte den första recensionen/artikeln som jag ser det i.) Hur som helst så ser det konstigt ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Btw, varför har ni börjat skriva ingressen om er själva i tredjeperson? Eller är det någon annan som skriver den åt er? (Detta är inte den första recensionen/artikeln som jag ser det i.) Hur som helst så ser det konstigt ut.

Det skapas jobb om fler är med och skriver artiklarna!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av conthox:

Btw, varför har ni börjat skriva ingressen om er själva i tredjeperson? Eller är det någon annan som skriver den åt er? (Detta är inte den första recensionen/artikeln som jag ser det i.) Hur som helst så ser det konstigt ut.

Ingen berättar för Traveller vad Traveller ska göra, bara Traveller berättar för Traveller vad Traveller ska göra!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av conthox:

Btw, varför har ni börjat skriva ingressen om er själva i tredjeperson? Eller är det någon annan som skriver den åt er? (Detta är inte den första recensionen/artikeln som jag ser det i.) Hur som helst så ser det konstigt ut.

Ingen berättar för Traveller vad Traveller ska göra, bara Traveller berättar för Traveller vad Traveller ska göra!

In time.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Något som ännu inte nämnts:

Det här spelet är som gjort för Machinima!

Medlem

Jag tycker också att ingressen i tredjeperson känns weird... Jag tror att flera med mig läser ingressen utan att (till en början) förstå vem Kerstin är . Det står förvisso "Av: Kerstin Alex" med liten text precis under rubriken men det är nog inte alla som läser det eller ens bryr sig om att lägga namnet på minnet.

Om jag vore den som var "in charge" på FZ skulle jag skriva "Sammanfattning:" eller "Omdöme:" precis framför ingressen. Då förstår läsaren direkt att ingressen är ett sammanfattande omdöme!


signatur

gör något vettigt med ditt liv, spela dataspel hela dagarna.

Medlem
Medlem
Skrivet av Grotznik:

Jag tycker också att ingressen i tredjeperson känns weird... Jag tror att flera med mig läser ingressen utan att (till en början) förstå vem Kerstin är .

Jag får känslan av att den texten skall vara på nyhets-/artikelsidan, men av någon anledning är både där och överst i artikeln. Om den är på nyhets-/artikelsidan så blir det mer som "vi tipsar om en recension som Kerstin har skrivit" men om den är i ingressen så blir det bara konstigt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag får känslan av att den texten skall vara på nyhets-/artikelsidan, [...] men om den är i ingressen så blir det bara konstigt.

Exakt! Det känns som att den texten skulle kunna flyttas ut ur recensionen och istället användas på något annat sätt... Kanske på nyhetssidan eller som en kort beskrivning av recensionen i samband med en länk till den.

Hade texten varit skriven i förstaperson hade det hade varit en annan sak, men i dess nuvarande form kan jag tycka att "ingressen" hade gjort sig bättre på annan plats


signatur

gör något vettigt med ditt liv, spela dataspel hela dagarna.

Medlem

Håller med, ser väldigt märkligt ut.

Inaktiv
Skrivet av reaver:

Pris?

Gratis att ladda ner från App Store. Då ingår de två första fallen i första spelet, Ace Attorney. Om man gillar det kan man köpa loss resten av första spelet för 45 kr, samt Justice For All respektive Trials and Tribulations för 49 kr styck, alternativt alla tre för 129 kr (och spara hela fjorton spänn, omg).

Medlem

.

Skrivet av conthox:

Btw, varför har ni börjat skriva ingressen om er själva i tredjeperson? Eller är det någon annan som skriver den åt er? (Detta är inte den första recensionen/artikeln som jag ser det i.) Hur som helst så ser det konstigt ut.

Skrivet av Grotznik:

Jag tycker också att ingressen i tredjeperson känns weird... Jag tror att flera med mig läser ingressen utan att (till en början) förstå vem Kerstin är . Det står förvisso "Av: Kerstin Alex" med liten text precis under rubriken men det är nog inte alla som läser det eller ens bryr sig om att lägga namnet på minnet.

Om jag vore den som var "in charge" på FZ skulle jag skriva "Sammanfattning:" eller "Omdöme:" precis framför ingressen. Då förstår läsaren direkt att ingressen är ett sammanfattande omdöme!

Skrivet av Daven:

Håller med, ser väldigt märkligt ut.

Haha, det är INTE jag som skrivit ingressen! Fast jag borde. Är bara så glömsk


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

1
Skriv svar