GTA V på väg till pc?

Medlem

Tja, jag har aldrig varit sådär jätteförtjust i denna serie. Vice city är rätt kul iofs.
(Nötte GTA1 och 2 då de var nya, men det räknas väl knappt.)

Får se om det blir ett rea-köp av den dåliga PC-porten, när den nu dyker upp. Det är moddar som räddar denna serie för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Testpilot
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Harakiri:

Alla andra GTA spelen har ju kommit till PC med ca 6månaders fördröjning för att mjölka så mycket pengar det går.

Snarare tvärt om, spelet släpps till konsoler först för att mjölka pengar, [KLIPP - massor av text]

Så det jag sade var att de inte mjölkade pengar ? hur då?

Skrivet av zhrooms:

Sen så att folk säger att GTA IV PC versionen var dåligt optimerad är skitsnack rakt igenom, GTA IV är fruktansvärt avancerat än idag, det är så mycket mer som händer under huven än folk tror, än idag ser GTA IV jävligt snyggt ut, animationerna och ragdollsen är fortfarande bland dom bästa som finns i något spel idag, bil fysiken och skadefysiken är även dom mer avancerade än valfritt arkad bilspel som NFS eller t.ex. GRID2, AI'n är mångfalldigt mer avancerad än korkade soldater i Battlefield/CoD, allt detta samtidigt som det är Open World, hur bra flyter ArmA 3 och Skyrim? Inte speciellt bra heller, kan det kanske bero på att alla 3 spelen är open-world vilket är väldigt krävande?

Ej spelat arma3 men lagt många timmar i Skyrim och Sleeping dogs , som flyter betydligt bättre och också är open world.
Det är konstaterat på massor av ställen att GTA IV portningen är usel , det är fakta.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

Då har du förmodligen en helt värdelös cpu eller gpu, kunde spela gta iv på nvidia geforce 450 jöö. Kan spela det på high med ice enhancer på ett geforce 660 ti med fps runt 60-90.

Då sitter jag bara på en quad processor 2.7 ghz 4 gb ddr3, inte direkt en monsterdator med dagens standard men det funkar utmärkt.

Uppdatera drivrutiner kanske ?

Medlem

Grattis om just du inte har/hade något problem med GTAIV.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

Hmm... Jag lirar med ett 6870 kort och en klockad i7 processor och jag kan spela det på high utan några problem alls. Jag vill inte dirrekt säga att min dator är en "monster dator".

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Harakiri:

Alla andra GTA spelen har ju kommit till PC med ca 6månaders fördröjning för att mjölka så mycket pengar det går.

Snarare tvärt om, spelet släpps till konsoler först för att mjölka pengar, [KLIPP - massor av text]

Så det jag sade var att de inte mjölkade pengar ? hur då?

Skrivet av zhrooms:

Sen så att folk säger att GTA IV PC versionen var dåligt optimerad är skitsnack rakt igenom, GTA IV är fruktansvärt avancerat än idag, det är så mycket mer som händer under huven än folk tror, än idag ser GTA IV jävligt snyggt ut, animationerna och ragdollsen är fortfarande bland dom bästa som finns i något spel idag, bil fysiken och skadefysiken är även dom mer avancerade än valfritt arkad bilspel som NFS eller t.ex. GRID2, AI'n är mångfalldigt mer avancerad än korkade soldater i Battlefield/CoD, allt detta samtidigt som det är Open World, hur bra flyter ArmA 3 och Skyrim? Inte speciellt bra heller, kan det kanske bero på att alla 3 spelen är open-world vilket är väldigt krävande?

Ej spelat arma3 men lagt många timmar i Skyrim och Sleeping dogs , som flyter betydligt bättre och också är open world.
Det är konstaterat på massor av ställen att GTA IV portningen är usel , det är fakta.

Sleeping Dogs har ju framedrops både här och där tycker jag.
Dessutom ser det ut som skit i jämförelse med GTA IV och någon avancerad fysik är det heller inte tal om.

Medlem

GTA IV kom samma år till PC efter IV hade release till konsolerna tog ca 6-8 månder så man kan väl hoppas på samma här också. Eller så får man väl ta o leta upp en PS3a till hösten.

Avstängd
Skrivet av Loltron:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

Då har du förmodligen en helt värdelös cpu eller gpu, kunde spela gta iv på nvidia geforce 450 jöö. Kan spela det på high med ice enhancer på ett geforce 660 ti med fps runt 60-90.

Då sitter jag bara på en quad processor 2.7 ghz 4 gb ddr3, inte direkt en monsterdator med dagens standard men det funkar utmärkt.

Uppdatera drivrutiner kanske ?

Om du lär dig läsa inlägg så ser du en fin förklaring av en snubbe längre upp just under min kommentar, fast kanske är för jobbigt för dig?

Medlem

Räknas Red Dead Redemption till "senaste"?
Jag hoppas forstfarande att det ska komma till PC.

GTA V kommer definitivt så småningom.

Inaktiv

Jag är mer intresserad av ett eventuellt släpp av Red Dead Redemption till PC än GTA V. Enligt mig så är Red Dead Redemption det bästa dom skapat och ironiskt nog en av dom få av titlar dom inte släppte till PC vilket än idag är inget annat än skandal. Men den som lever får se eller vad är det man säger.

Medlem

Efter GTA4 så är jag ändå inte vidare sugen på GTA5.. däremot skulle Red Dead Redemption inte sitta helt fel.

Medlem

köpte gta 4 till pc för något år sedan, det har aldrig krånglat.. körde det nästan maxat med med gtx550ti på typ 50fps+... Så sjukt mycket bättre än på min ps3 där det är fps lagg hela tiden...

Medlem

Köpte precis ett GTX Titan... därför måste det komma till PC. Enkel logik, inte sant? Nåja, som många redan konstaterat så är det ju troligtvis en fråga om när, inte om det släpps till PC. Har inte varit vidare taggad innan jag såg videon, men nu är jag däremot väldigt peppad.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Det var för att så många som spelade spelet satt på en dual core cpu. Ett vanligt fel var också dåligt installerade drivrutiner då spelet läser från disken hela tiden vilket kräver att disken är i bra skick.

Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

Spelet fungerade nästan perfekt på en Q6600 @3.2 med en 4870x2 när CF drivrutinerna kom. Körde man med nvidia skulle man helst ha GTX 280 för minnet var för lågt på GTX 260 och SLI skulle man helst stänga av.

Skrivet av Harakiri:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av SWEBarb:

bara det inte blir en värdelös port som gta4 som laggade bajs när det väl kom, tog ju ett bra tag innan det blev spelbart

Gta IV är inte spelbart ännu, känner folk som har monsterdatorer men dom kan endast spela det på low för att det ska funka något sånär bättre, men även där får dom fpsdrop. Min dator ska åtminstone klara det på high men icket, jag får lira på low med och vara med om världens drops m.m.

Spelade det rätt nyligen:
I7 2700K klockad till 4.4Ghz , Geforce 680 GTX , 16Gb minne och en 256GB SSD disk som spelet ligger på.
Pendlade runt 40fps i spelet med settings optimerade enligt Geforce Experience , så det var spelbart men hade feta drops ibland.

Tänker man positivt så när Rockstar då släppte Max Payne 3 så var det betyyyydligt bättre optimerat och hade bra flyt och en FPS på 100+ på mitt gamla Geforce 570 GTX.

Spelet funkade nästan perfekt när det släpptes och kan idag spela det utan större problem med nvidia surround.
Har en lite fetare dator än du har men problemen du beskriver ligger inte i din hårdvara utan mest troligt i mjukvaran eller handhavandefel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Harakiri:

Det är konstaterat på massor av ställen att GTA IV portningen är usel , det är fakta.

Haha, länka en källa där det är bevisat, nej juste det finns inte, bara massa kids som tror dom vet nått om spelmotorer, bara för det inte flyter måste det vara värdelöst optimerat, jag överklockade min Core i7 920 December 2008, från 2.66GHz till 3.8GHz med Intel orginalkylaren, körde GTA IV på högsta inställningar i långt över 60 FPS konstant, på den tiden satt många kvar på t.ex. AMD 64 X2 och Core 2 Duo processorer på 1.86-2.2GHz

Och samtidigt var GTA IV revolutionerande på flera fronter, inte konstigt att folk med 3 år gamla datorer inte kunde lira det på högsta i 60 FPS, då måste spelet vara värdelöst optimerat.

Denna gång kommer folk tro att det är skitbra optimerat, när verkligen är att spelet inte direkt har blivit snyggare alls, men folks hårdvara är nyare, grafiken i GTA 5 är som ett spel från 2008, men hårdvaran från 2012, när GTA 4 släpptes så var grafiken som 2010 och hårdvaran som 2006.

Intressant så en burk från då "maxar" spelet med 60+ fps.

Jag körde alltså GTA IV i slutet av maj i år på min befintliga burk som är en i7 2700K , klockad till 4.4Ghz , Geforce 680 , 16GB minne och installerat på en SSD disk under win7.
Jag "maxade" INTE spelet och fick konstant under 60FPS , medel låg nånstans på 40 vilket är precis på gränsen vad jag anser vara spelbart.

Det på ett spel som inte alls är speciellt grafiskt advancerat (finns inte ens kantutjämning inbyggt) , Om nu spelmotorn är så grymt advancerad så ska den ju rulla på fint på en sånpass bra maskin då de bevisligen fått det flyta på ca 8 år gammal konsolhårdvara.
Oh wait , optimering ?

Jag har dock hopp om 5an då de lyckades få Max Payne 3 att rulla på fint på de flestas hårdvara , dessutom lär de ligga i groparna att släppa 5an till Xbone och PS4 och då lär ju optimeringarna komma som ett brev på posten.

EDIT- Sorry för feltänk , jag dubbelkollade imorse och det visade sig att mina inställningar faktiskt var MAX (oops) .

Avstängd
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Harakiri:

Det är konstaterat på massor av ställen att GTA IV portningen är usel , det är fakta.

Haha, länka en källa där det är bevisat, nej juste det finns inte, bara massa kids som tror dom vet nått om spelmotorer, bara för det inte flyter måste det vara värdelöst optimerat, jag överklockade min Core i7 920 December 2008, från 2.66GHz till 3.8GHz med Intel orginalkylaren, körde GTA IV på högsta inställningar i långt över 60 FPS konstant, på den tiden satt många kvar på t.ex. AMD 64 X2 och Core 2 Duo processorer på 1.86-2.2GHz

Och samtidigt var GTA IV revolutionerande på flera fronter, inte konstigt att folk med 3 år gamla datorer inte kunde lira det på högsta i 60 FPS, då måste spelet vara värdelöst optimerat.

Denna gång kommer folk tro att det är skitbra optimerat, när verkligen är att spelet inte direkt har blivit snyggare alls, men folks hårdvara är nyare, grafiken i GTA 5 är som ett spel från 2008, men hårdvaran från 2012, när GTA 4 släpptes så var grafiken som 2010 och hårdvaran som 2006.

Intressant så en burk från då "maxar" spelet med 60+ fps.

Jag körde alltså GTA IV i slutet av maj i år på min befintliga burk som är en i7 2700K , klockad till 4.4Ghz , Geforce 680 , 16GB minne och installerat på en SSD disk under win7.
Jag "maxade" INTE spelet och fick konstant under 60FPS , medel låg nånstans på 40 vilket är precis på gränsen vad jag anser vara spelbart.

Det på ett spel som inte alls är speciellt grafiskt advancerat (finns inte ens kantutjämning inbyggt) , Om nu spelmotorn är så grymt advancerad så ska den ju rulla på fint på en sånpass bra maskin då de bevisligen fått det flyta på ca 8 år gammal konsolhårdvara.
Oh wait , optimering ?

Jag har dock hopp om 5an då de lyckades få Max Payne 3 att rulla på fint på de flestas hårdvara , dessutom lär de ligga i groparna att släppa 5an till Xbone och PS4 och då lär ju optimeringarna komma som ett brev på posten.

Tycker zhrooms snackar rätt mycket skit tyvärr, fast jag har hört att han är rätt känd här på fz att snacka okunnigt om mycket

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Harakiri:

Det är konstaterat på massor av ställen att GTA IV portningen är usel , det är fakta.

Haha, länka en källa där det är bevisat, nej juste det finns inte, bara massa kids som tror dom vet nått om spelmotorer, bara för det inte flyter måste det vara värdelöst optimerat, jag överklockade min Core i7 920 December 2008, från 2.66GHz till 3.8GHz med Intel orginalkylaren, körde GTA IV på högsta inställningar i långt över 60 FPS konstant, på den tiden satt många kvar på t.ex. AMD 64 X2 och Core 2 Duo processorer på 1.86-2.2GHz

Och samtidigt var GTA IV revolutionerande på flera fronter, inte konstigt att folk med 3 år gamla datorer inte kunde lira det på högsta i 60 FPS, då måste spelet vara värdelöst optimerat.

Denna gång kommer folk tro att det är skitbra optimerat, när verkligen är att spelet inte direkt har blivit snyggare alls, men folks hårdvara är nyare, grafiken i GTA 5 är som ett spel från 2008, men hårdvaran från 2012, när GTA 4 släpptes så var grafiken som 2010 och hårdvaran som 2006.

Intressant så en burk från då "maxar" spelet med 60+ fps.

Jag körde alltså GTA IV i slutet av maj i år på min befintliga burk som är en i7 2700K , klockad till 4.4Ghz , Geforce 680 , 16GB minne och installerat på en SSD disk under win7.
Jag "maxade" INTE spelet och fick konstant under 60FPS , medel låg nånstans på 40 vilket är precis på gränsen vad jag anser vara spelbart.

Det på ett spel som inte alls är speciellt grafiskt advancerat (finns inte ens kantutjämning inbyggt) , Om nu spelmotorn är så grymt advancerad så ska den ju rulla på fint på en sånpass bra maskin då de bevisligen fått det flyta på ca 8 år gammal konsolhårdvara.
Oh wait , optimering ?

Jag har dock hopp om 5an då de lyckades få Max Payne 3 att rulla på fint på de flestas hårdvara , dessutom lär de ligga i groparna att släppa 5an till Xbone och PS4 och då lär ju optimeringarna komma som ett brev på posten.

Spelet flyter dåligt på konsol och är inte speciellt snyggt.
När spelet släpptes var det riktigt snyggt men det han beskriver med avancerad spelmotor ligger inte i renderingen utan det ligger i fysikmotorn och att alla karaktärer i spelet reagerar på varandra.
Därför kräver spelet en 4 kärnig cpu och du ska helst köra utan ht. Något de flesta inte hade när spelet släpptes utan körde spelet på sina klockade dual cores med kombinerat med dåliga drivrutiner och diskar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"Rockstar, Because fuck fans and the platform that made us successful"

Avstängd
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Harakiri:

Fick konstant under 60FPS, medel låg nånstans på 40 vilket är precis på gränsen vad jag anser vara spelbart.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Harakiri:

Spelade det rätt nyligen:
I7 2700K klockad till 4.4Ghz , Geforce 680 GTX , 16Gb minne och en 256GB SSD disk som spelet ligger på.
Pendlade runt 40fps i spelet med settings optimerade enligt Geforce Experience , så det var spelbart men hade feta drops ibland.

Spelet funkade nästan perfekt när det släpptes och kan idag spela det utan större problem med nvidia surround.
Har en lite fetare dator än du har men problemen du beskriver ligger inte i din hårdvara utan mest troligt i mjukvaran eller handhavandefel.

Nej vadå, vi snackar ju bara skit, okunniga som fan, spelet är ju värdelöst optimerat och en dator för 15.000kr idag kan absolut inte spela spelet i mer än 40 FPS.. kan omöjligt vara drivrutin eller handhavandefel.

Ironi, syns lång väg att Harakiri inte har den blekaste aning om vad han pratar om, för det första har han en 2700k, bara okunniga köpte den, 100mhz snabbare fabriksklock, sen endast överklockat till 4.4? Den klarar 4.8 med valfri 400kronors kylare, sen skriver han "Geforce 680 GTX", helt bakvänt, samtidigt som han följer Geforce Experience för han inte vet vad han håller på med, sen whinar han om att han har 40 FPS, vilket är skitsnack, jag har t.o.m film när jag överklockade min i7 920 till 3.8GHz och lirade GTA IV i December 2008 i 60 FPS+, den filmen fick 100.000+ views och har för mig den t.o.m blev nyhet här på FZ

Skrivet av olafpawbelt:

Tycker zhrooms snackar rätt mycket skit tyvärr, fast jag har hört att han är rätt känd här på fz att snacka okunnigt om mycket

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, du har aldrig tänkt på att det är tvärt om va? Senaste exemplet på hur jag vet vad jag pratar om, http://i.imgur.com/5bGlIjW.png, tog bra många timmar men det krävdes för att jag ska få en uppfattning på hur hårdvaran och hastigheterna påverkar spelet, har varit datorentusiast i över 10 år och samtidigt varit lika intresserad av spel, så varje gång jag har spelat ett spel med min hårdvara så har jag inte bara hjärndött lirat spelet utan jag har märkt hur spelet flyter, vilken spelmotor det är, hur inställningarna påverkar prestandan osv, tweakar alltid spel innan jag spelar dom för att få mest ur dom. Så säger jag att GTA IV inte är dåligt optimerat så ska du fan tro på det, om du ändå vägrar det så har jag bevis i en film som jag gjorde Dec 2008 när GTA IV och Core i7 920 släpptes, så hur mycket du än vill att jag ska ha fel så går det inte tyvärr. När jag skriver något som folk inte verkar tro på får dom mer än gärna motbevisa mig, då tackar jag er för att ni har lärt mig något så jag vet till nästa gång, men folk gör det aldrig, för dom har i de flesta fall helt fel, inte svårare än så.

Av FZ's aktiva medlemmar är majoriteten så kallade "kids" som har svårt att lyssna och ta till sig information, dom har rätt oavsett fakta. 10 Kids på ett forum som inte håller med överröstar 1 Vuxen. Så fungerar det på internet, man blir helt enkelt överkörd, just därför det finns ytterst få kunniga på FZ, ingen idé att vara här när det är som ett dagis, massor med konsol kids som öppnar käften så fort någon skriver något dom inte håller med om, även om dom blir motbevisade. Samma sak på SweClockers på senare åren, många entusiaster som en gång gjorde forumet till vad det är idag är nu borta, mestadels kids som skriver i alla nyheter, kommer en kunnig och förklarar något för dom lungt och sansat så får den personen 10st replies om att den personen snackar skit, det är bara klicka in dig på SweC och läsa valfri nyhet så kommer det garanterat vara tjaffs i kommentarerna, det är riktigt sorgligt när en hårdvarurecension kommer upp på SweClockers, bevisen finns rakt framför dom i staplarna, men i kommentarerna till nyheten frågar folk ändå saker som står övertydligt i recensionen, alltså vägrar dom acceptera det som står eller så läser dom det inte alls, då kan man fundera på vad dom ens gör framför datorn.

Vadå tvärtom? Med tanke på att fler har haft samma åsikt som jag så kan det ju inte stämma sen hade en snubbe en fin förklaring på varför det blev strul för vissa som körde gta iv en bit under min kommentar om varför jag är emot det.

Sedan klart spelet är dåligt optimerat ifall det inte funkar för vissa, har man en vettig dator som SKA klara spelet så sitter det inte i datorn.
Så där visar du ju egentligen okunnighet, var hur stor dator entusiast bäst du vill, men du ljuger bara för dig själv ifall du tror du har rätt i allt du säger.

För många gånger har du haft fler fel än rätt och när folk motbvisar dig har du tänt till, det har inte jag gjort.
Har jag fått bevisat att jag haft fel med en sak så har jag tänkt efter och insett och bett om ursäkt.

Lägg ner

Testpilot
Skrivet av zhrooms:

Ironi, syns lång väg att Harakiri inte har den blekaste aning om vad han pratar om, för det första har han en 2700k, bara okunniga köpte den, 100mhz snabbare fabriksklock, sen endast överklockat till 4.4? Den klarar 4.8 med valfri 400kronors kylare, sen skriver han "Geforce 680 GTX", helt bakvänt, samtidigt som han följer Geforce Experience för han inte vet vad han håller på med, sen whinar han om att han har 40 FPS, vilket är skitsnack, jag har t.o.m film när jag överklockade min i7 920 till 3.8GHz och lirade GTA IV i December 2008 i 60 FPS+, den filmen fick 100.000+ views och har för mig den t.o.m blev nyhet här på FZ

BAM! där kom personpåhoppen! - tråkigt!
Synd att den överlägsna attityden bara sträcker sig till den biten att dissekera min hårdvara och meningsbyggnad , inte till biten att vara vänlig och hjälpsam & påpeka hur man löser problemen som du ju verkar ha 100% koll på eftersom spelet är ju ofelbart och det är fel på oss.

Skrivet av zhrooms:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, [Klipp massor av text]

Ett spel är dåligt optimerat då det inte fungerar bra på mångas hårdvara . Dvs så bra som det skall tänkas göra per speltillverkarens egna menyer och inställningar.
Att du sedan får spelet att fungera bra på DIN hårdvara med hjälp av diverse tweaks rättfärdigar inte speltillverkarens tillkortakommanden.
GTA IV har det skrivits spaltmeter om just detta och att du ignorerar detta är varför jag ens började denna diskussion.

Skrivet av zhrooms:

Sen så har alla spel strul, då är i princip varje spel som släpps idag dåligt optimerat, finns alltid hårdvara som strular.

End of discussion mao .. vi är ju överens!

Testpilot
Skrivet av zhrooms:

Personpåhopp skulle jag inte säga

Skrivet av zhrooms:

ironi, syns lång väg att Harakiri inte har den blekaste aning om vad han pratar om, för det första har han en 2700k, bara okunniga köpte den,

Skrivet av zhrooms:

sen skriver han "Geforce 680 GTX", helt bakvänt, samtidigt som han följer Geforce Experience för han inte vet vad han håller på med,

Detta ^^ är personpåhopp eftersom du verkar ovetande om var gränsen går.
Att förminska mig som person för jag köpt en 2700k , att nitpicka på meningsbyggnad och att förlöjliga för man använder geforce experience som är ett smidigt verktyg för att få optimala inställningar.

Skrivet av zhrooms:

Sedan säger jag att du snackar skit för du påstår att du har 40 FPS på en 4.4GHz 2700k och ett GTX 680, jag tror inte på det förens jag ser det eftersom folk med din hårdvara spelar spelet på högsta inställningar utan problem, men det kanske beror på att du har gamla drivrutiner eller fyllt windows med skräp applikationer osv som i sin tur drar ner prestandan, då är det inte hårdvarans fel utan ditt. [klipp]

Vad innebär högsta inställningar utan problem ? att man har höga settings men ej max , att spelet då flyter över 30FPS som du nu retirerar bak till ?
Och nej , jag är inte inkompetent , jag håller min dator uppdaterad , har alltid senaste drivrutiner , har inte skräpprogram i bakgrunden , jag är inte 12 år , jag har inte hoppat på dig utan argumenterat emot och sagt att GTA IV är ett dåligt optimerat spel som fungerar dåligt på dagens hårdvara .
Medan du säger att jag helt enkelt optimerat spelet dåligt utan minsta hjälp förutom att påstå att man är inkomptetent.

Tack för det & sen tycker många på detta forum att stämningen är tråkig ?

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av zhrooms:

Personpåhopp skulle jag inte säga

Skrivet av zhrooms:

ironi, syns lång väg att Harakiri inte har den blekaste aning om vad han pratar om, för det första har han en 2700k, bara okunniga köpte den,

Skrivet av zhrooms:

sen skriver han "Geforce 680 GTX", helt bakvänt, samtidigt som han följer Geforce Experience för han inte vet vad han håller på med,

Detta ^^ är personpåhopp eftersom du verkar ovetande om var gränsen går.
Att förminska mig som person för jag köpt en 2700k , att nitpicka på meningsbyggnad och att förlöjliga för man använder geforce experience som är ett smidigt verktyg för att få optimala inställningar.

Skrivet av zhrooms:

Sedan säger jag att du snackar skit för du påstår att du har 40 FPS på en 4.4GHz 2700k och ett GTX 680, jag tror inte på det förens jag ser det eftersom folk med din hårdvara spelar spelet på högsta inställningar utan problem, men det kanske beror på att du har gamla drivrutiner eller fyllt windows med skräp applikationer osv som i sin tur drar ner prestandan, då är det inte hårdvarans fel utan ditt. [klipp]

Vad innebär högsta inställningar utan problem ? att man har höga settings men ej max , att spelet då flyter över 30FPS som du nu retirerar bak till ?
Och nej , jag är inte inkompetent , jag håller min dator uppdaterad , har alltid senaste drivrutiner , har inte skräpprogram i bakgrunden , jag är inte 12 år , jag har inte hoppat på dig utan argumenterat emot och sagt att GTA IV är ett dåligt optimerat spel som fungerar dåligt på dagens hårdvara .
Medan du säger att jag helt enkelt optimerat spelet dåligt utan minsta hjälp förutom att påstå att man är inkomptetent.

Tack för det & sen tycker många på detta forum att stämningen är tråkig ?

Geforce experience ska man inte använda riktigt än. Fortfarande väldigt tokiga inställningar i spel.
Eftersom du har problem med prestanda borde du testa dig fram till rätt inställningar innan du förlitar dig till ett program som betatestas för fullt just nu.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot
Skrivet av marcus8958:

Geforce experience ska man inte använda riktigt än. Fortfarande väldigt tokiga inställningar i spel.
Eftersom du har problem med prestanda borde du testa dig fram till rätt inställningar innan du förlitar dig till ett program som betatestas för fullt just nu.

GTA IV , jag spelade det och hade skapligt kul med storyn även om jag ogillade andra saker , med 40+ FPS anser jag spel vara spelbara och njutbara.
Jag påpekade att GTA IV inte är ett optimerat spel , med såpass föråldrad grafikmotor är min åsikt att spelet skall gå bättre på en modern dator , vilket nu stämmer eftersom man är tvungen att ställa om inställningar för att det skall gå bättre.

Jag tycker Geforce experience är bra , det ger en bra grund att utgå från och det är sällan man behöver ställa om nåt och i såfall ställa om kanske 1-2 värden för att få en optimal spelupplevelse.

12
Skriv svar