inXile tar hjälp av Deep Silver för att ge ut Wasteland 2

Robot
Skribent
Skrivet av anon_178365:

en utgivare som bara hoppar in och hjälper till utan någon som helst baktanke, yeah right!

hade hellre sett att dom sket i att ge ut spelet i butik överhuvudtaget än att blanda in utgivare, konstigt val att skaffa utgivare för att ge ut ett nisch spel i butik.

De får väl ett arvode för de fysiska exemplaren. Allt är inte en del i någon ondskefull plan


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

en utgivare som bara hoppar in och hjälper till utan någon som helst baktanke, yeah right!

hade hellre sett att dom sket i att ge ut spelet i butik överhuvudtaget än att blanda in utgivare, konstigt val att skaffa utgivare för att ge ut ett nisch spel i butik.

Med tanke på att deras risk i det hela är väldigt liten, så tror jag inte dom har någon baktanke, dom vill helt enkelt bara tjäna lite lättförtjänta pengar

Medlem
Skrivet av anon_178365:

en utgivare som bara hoppar in och hjälper till utan någon som helst baktanke, yeah right!

De tjänar pengar på det? Eller tror du att deep silver är ledare för elaka reptil aliens som bara är ute efter att förslava mänskligheten

Medlem

Deep Silver är fan ett av de bästa datorspelsutgivarna, gett ut en mängd av kvalitetspel.

Jag har stöt detta projekt eftersom jag ville att spelet i fråga skulle bli till .

Om sedan inexile/deepsilver får in extra pengar genom att sälja det färdiga spelet i butik också ger jag blanka fan i.. eller .....

Hoppas rent av att det säljer fantastiskt bra så att de kan göra fler spel i samma anda utan min hjälp. Kickstartade så att säga ?!

Det är ju inte som att jag trodde att de hade för avsikt att skapa spelet ENBART för mig när jag valde att stödja detta.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Deep Silver är fan ett av de bästa datorspelsutgivarna, gett ut en mängd av kvalitetspel.

Håller med, man kan ju bara se serien X som fortfarande patchar och lägger till nya saker helt gratis. Ingen utvecklare som säger "stopp, för mycket bra på en gång".

Medlem

Ser inget problem med att fler får möjlighet att köpa spelet och stödja utvecklarna. Speciellt då utgivarna tycks görs sitt jobb (aks få ut spelet i butik) istället för att ta merparten av vinsten, ändra gameplay, tvinga på dlc osv i gammal god EA m.fl. ordning

Medlem
Skrivet av anon_178365:

det var 0 utgivare som var intresserade av Wasteland 2 före kickstartern enligt Brian Fargo, så att någon vill hoppa på tåget nu bevisar ju snarare att den utgivaren är just exakt girig, när dom först tar steget efter funding.

Jo för i vanliga fall arbetar alla företag inte för att få pengar... eller vänta nu!! Det gör dom ju!

Medlem

Ojoj ännu en till crowdfunding "studio" som behöver mer pengar. Inte speciellt förvånad. Förläggare finns för att hålla koll på ekonomin och sköta verksamheten. Kreativa själar är oftast inte bra eller särskillt intresserade av business, vilket är även varför dessa situationer uppstår. Alla verkar särskillt undvika "scalability" av sin business... Lägger inte mina pengar på crowdfunding så länge jag inte får ta del utav delar ur en affärsplan. Detta är A och O när man söker investering...

phi
Medlem
Skrivet av BeeJac:

Ojoj ännu en till crowdfunding "studio" som behöver mer pengar. Inte speciellt förvånad. Förläggare finns för att hålla koll på ekonomin och sköta verksamheten. Kreativa själar är oftast inte bra eller särskillt intresserade av business, vilket är även varför dessa situationer uppstår. Alla verkar särskillt undvika "scalability" av sin business... Lägger inte mina pengar på crowdfunding så länge jag inte får ta del utav delar ur en affärsplan. Detta är A och O när man söker investering...

Du läste aldrig nyheten va?

Det är inte så att inXile behöver mer pengar utan dom behöver hjälp med distributionen för den boxade versionen (som från första början inte var tänkt att finnas men många backers ville ha en boxad version av spelet) samt en del fysiska saker som hör till rewardsen man får beroende på hur mycket man backat.

Det är snarare inXile som betalar Deep Silver i det här fallet genom att Deep Silver får en viss procent för varje fysiskt ex som säljs.

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av anon_178365:

en utgivare som bara hoppar in och hjälper till utan någon som helst baktanke, yeah right!

De tjänar pengar på det? Eller tror du att deep silver är ledare för elaka reptil aliens som bara är ute efter att förslava mänskligheten

Skrevs inget om butiksexemplar/publisher under kickstartern, tror en del hade struntat i att kickstarta detta om den infon hade funnits. därför dom ordnar detta nu när pengarna ej går att ta tillbaka.

sedan är det ju väldigt tveksamt till hur lönsamt detta ska vara, de flesta som vill ha detta spel har redan kickstartat spelet, dvs köpt det, resten som har något slags hint om hur världen fungerar kommer att köpa det digitalt så 100% av pengarna går till utgivarna.

så vilken grupp är kvar då som butiksexemplaren riktar sig mot? jo den stora oinformerade massan, vilken är den som alla publishers alltid försöka "fånga in".

därför jag fortfarande undrar vad dom ska med detta nisch spel i butik när "massan" antagligen inte är intresserade.

Om du läser nyheten lite noggrannare så ser du att de skriver "både de själva och Deep Silver bedyrar att utgivaren kommer hålla sig borta från den kreativa processen". Det innebär att fingrarna inte ska tafsa på syltburken. Alltså Deep Silver ska inte lägga sig i utvecklingen eller ens den digitala försäljningen utan koncentrera sig på de fysiska exemplaren och göra ett lockande fodral så att "den oinformerade massan" köper spelet. Varför är det dåligt att spelet når ut till folk som annars inte hade köpt det?

Du förstår att de flesta som är intresserade av spelet redan har betalat för det via kickstarter. Men när du skriver "väldigt tveksamt till hur lönsamt detta ska vara" och "vilken grupp är kvar då som butiksexemplaren riktar sig mot? jo den stora oinformerade massan" så blir jag lite fundersam. Du besvarar din egen fråga här. Alla som inte har hört talas om detta spelet men som ser det i butiken är ju potentiella köpare.

Att det inte var någon som var intresserad av att finansiera spelet stämmer säkert, men intresse av att ge ut det finns ju uppenbarligen.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av BeeJac:

Ojoj ännu en till crowdfunding "studio" som behöver mer pengar. Inte speciellt förvånad. Förläggare finns för att hålla koll på ekonomin och sköta verksamheten. Kreativa själar är oftast inte bra eller särskillt intresserade av business, vilket är även varför dessa situationer uppstår. Alla verkar särskillt undvika "scalability" av sin business... Lägger inte mina pengar på crowdfunding så länge jag inte får ta del utav delar ur en affärsplan. Detta är A och O när man söker investering...

Du läste aldrig nyheten va?

Det är inte så att inXile behöver mer pengar utan dom behöver hjälp med distributionen för den boxade versionen (som från första början inte var tänkt att finnas men många backers ville ha en boxad version av spelet) samt en del fysiska saker som hör till rewardsen man får beroende på hur mycket man backat.

Det är snarare inXile som betalar Deep Silver i det här fallet genom att Deep Silver får en viss procent för varje fysiskt ex som säljs.

Att dömma av texten så verkade de ju redan ha budgeterat för distribution, nämner dock inget om att fans ville ha fysisk kopia men antar väl då att du anser det som en sak "man vet sen innan". Det handlar fortfarande om kapital de behöver till verksamheten vare sig du vill eller inte. Om kapitalet ter sig i mänsklig eller monetär form har egentligen ingen betydelse för i grund och botten handlar det om pengar. Sen är det nog inte så att de betalat deep silver heller, utan mer troligt att de lagt fram ett förslag på att de får köpa x mängd aktier i bolaget med ansvar för fysisk distribution. Så något "köp" från inexiles sida handlar det inte om, de vill ha mer kapital för att kunna ge ut det i butik.

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:

Jag har stöt detta projekt eftersom jag ville att spelet i fråga skulle bli till .

Om sedan inexile/deepsilver får in extra pengar genom att sälja det färdiga spelet i butik också ger jag blanka fan i.. eller .....

Hoppas rent av att det säljer fantastiskt bra så att de kan göra fler spel i samma anda utan min hjälp. Kickstartade så att säga ?!

Det är ju inte som att jag trodde att de hade för avsikt att skapa spelet ENBART för mig när jag valde att stödja detta.

Detta. Gav med mitt stöd för jag vill att dem skall tjäna pengar, hade jag bara velat ha spelet men inte brytt mig hade jag väntat tills det var klart och köpt det.. Genom att stödja kickstarter projektet får jag båda delar..

Medlem

Deep Silver skulle jag vara lite orolig över att vara inblandad med, de stängde ner South End i Malmö nyligen.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-06-12-massive-hire...

Medlem
Skrivet av Milleeagle:

Deep Silver skulle jag vara lite orolig över att vara inblandad med, de stängde ner South End i Malmö nyligen.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-06-12-massive-hire...

Tror inte dem äger tillräckligt mycket kapital i inxile för att ha någon större beslutsfattande position. Detta kan ju endast spekulera i men att dömma av artikeln så är detta det mest troliga.

1
Skriv svar