Bohemia Interactives forum utsatt för hackerangrepp

Robot
Bohemia Interactives forum utsatt för hackerangrepp
Medlem
Bohemia Interactives forum utsatt för hackerangrepp

Påminnelse att implementera cyberkrigsföring i ArmA 3...

Medlem

Heh, jag läste fört "Vem vare som hacka?!" typ som om det var en ny version av skogsturken på gång.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tror det är mer en status symbol inom hacker communityn att ha hackat något samt så tror jag de är mer intresserade av att sälja mejl adresserna till något företag för marketing. Sen finns ju det även välkända hacking konvent där det faktiskt används till ett gott syfte - även fast det i grund o botten handlar om hacking.

Skribent
Skrivet av conthox:

Heh, jag läste fört "Vem vare som hacka?!" typ som om det var en ny version av skogsturken på gång.

En koppling jag inte kan förneka, men som jag kommer förneka ändå. Move along.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Istället för att hacka på ärliga spelutvecklare, kan dom inte göra något vettigare? Till exempel se till att man får vara 'säker' på internet?

Medlem

Jag använder numera KeePass för att generera och spara mina olika lösenord till diverse sidor.

ELF
Medlem
Skrivet av Rivers:

Jag använder numera KeePass för att generera och spara olika lösenord till diverse sidor.

Så du jobbar alltså för utvecklarna av KeePass, hackar andra sidor och berättar om hur bra KeePass är...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

I keep asking myself: Why? Vad fan är poängen?

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Rivers:

Jag använder numera KeePass för att generera och spara olika lösenord till diverse sidor.

Så du jobbar alltså för utvecklarna av KeePass, hackar andra sidor och berättar om hur bra KeePass är...

Vad jag vet är KeePass ett program som man kan använda för att ha alla sina lösenord samlade på ett och samma ställe, fast fortfarande säkert.
Det har ingenting med hacking att göra.

Medlem
Medlem

Detta är bara så otroligt dumt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

ELF
Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Rivers:

Jag använder numera KeePass för att generera och spara olika lösenord till diverse sidor.

Så du jobbar alltså för utvecklarna av KeePass, hackar andra sidor och berättar om hur bra KeePass är...

Det har ingenting med hacking att göra.

Det skrev jag inte heller.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Rivers:

Jag använder numera KeePass för att generera och spara olika lösenord till diverse sidor.

Så du jobbar alltså för utvecklarna av KeePass, hackar andra sidor och berättar om hur bra KeePass är...

Såg att jag hade missat ordet "mina" så ja det blev lite fel där x)

ELF
Medlem
Skrivet av Rivers:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Rivers:

Jag använder numera KeePass för att generera och spara olika lösenord till diverse sidor.

Så du jobbar alltså för utvecklarna av KeePass, hackar andra sidor och berättar om hur bra KeePass är...

Såg att jag hade missat ordet "mina" så ja det blev lite fel där x)

???


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Rivers:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Rivers:

Jag använder numera KeePass för att generera och spara olika lösenord till diverse sidor.

Så du jobbar alltså för utvecklarna av KeePass, hackar andra sidor och berättar om hur bra KeePass är...

Såg att jag hade missat ordet "mina" så ja det blev lite fel där x)

???

Om du inte förstod vad han menade så undrar jag hur du fick hans kommentar till att han arbetar för KeePass och hackar andra sidor?

Tråkigt i vilket fall som helst, sånt drägg förstör bara för alla.

ELF
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Rivers:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Rivers:

Jag använder numera KeePass för att generera och spara olika lösenord till diverse sidor.

Så du jobbar alltså för utvecklarna av KeePass, hackar andra sidor och berättar om hur bra KeePass är...

Såg att jag hade missat ordet "mina" så ja det blev lite fel där x)

???

Om du inte förstod vad han menade så undrar jag hur du fick hans kommentar till att han arbetar för KeePass och hackar andra sidor?

Tråkigt i vilket fall som helst, sånt drägg förstör bara för alla.

Glömde lägga till <sarkasm></sarkasm> taggarna när jag skrev mitt inlägg.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Tror det är mer en status symbol inom hacker communityn att ha hackat något samt så tror jag de är mer intresserade av att sälja mejl adresserna till något företag för marketing. Sen finns ju det även välkända hacking konvent där det faktiskt används till ett gott syfte - även fast det i grund o botten handlar om hacking.

Om det nu är en statusgrej så kan de ge fan i att hela tiden ge sig på spel, spelforum, spelwhatever och istället göra nytta någonstans. Hackers är fanskap som ska utrotas.

Medlem

Tycker det är bra att de hackar sidor. Visar ju enbart hur löjligt lågt säkerheten är och att vi verkligen måste bli bättre på å skydda oss på.nätet.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar