20 saker du inte visste om Playstation 4

Robot
20 saker du inte visste om Playstation 4
Medlem
20 saker du inte visste om Playstation 4

Gillar att de klipper bort 80% av tiden när han skriver meddelandet med kontrollen, vilket alltid är ett stort irritationsmoment för mig.

Medlem

Sitter just nu på jobbet och då youtube är en bannad site så vet jag verkligen inte dessa 20 saker om PS4..

Kan inte någon vänlig själ skriva dom i kommentarfältet så jag vet också!! Jobbar till sent ikväll

Medlem

Snowden har avslöjat att Microsoft har gett NSA access till sina servrar, bl.a. kan NSA spionera och avläsa Skype videosamtal, telefonsamtal och allt annat:
http://www.theregister.co.uk/2013/07/11/snowden_leak_shows_mi...

Och Xbox One använder Skype. Hmmm... Antagligen kan NSA slå på mikrofonen och videon i Xbox One utan att användaren märker det, så NSA kan se allt.

Amerikanerna kunde ju aktivera mikrofonen i vanliga telefoner när de stod på klykan, så amerikanerna kunde avlyssna vanliga telefoner, trots att de stod på klykan. Och de kan slå på mikrofoner i vanliga mobiler och avlyssna allt. Det är ju därför som bl.a brottslingar tar ut batterier på mobilerna när de har möten. Så antagligen kan NSA slå på microfonen i Xbox one också.

Jag undrar om Sony samarbetar med NSA? MS och Google, Yahoo etc gör ju det. Men PS4 kanske är säkrare än Xbox One?

Medlem

"Legacy playstation titles" och ett snabbt shot från The Last of Us?

Nice, TLoU confirmed for PS4

Jag som fruktade att jag garanterat missade den titeln eftersom jag inte äger eller kommer äga en PS3... Men icke?

För övrigt: verkar kunna bli en jävligt solid konsoll. "Trots avsaknaden av Bing"

Skrivet av SaraLivblad:

Viktiga synpunkter

Sony är ett japanskt företag med japanska grundare och chefer och huvudkontor i Minato i Tokyo. De är förhoppningsvis (vågar man säga troligen?) inte med i något bredare samarbete med just amerikanska NSA, och vi vet iallfall att de inte innefattas i PRISM-programmet.

Så ha alltid Guy Fawkes-masken på när du sitter framför din Kinect, annars lär du riskera att hamna i en databas - som ofta med felaktig information du inte kan få rättad och som overwritar ditt eget testimony om du någonsin arresteras på högre nivå i USA - t.ex. där det står att du är en bombbyggande exilsamoansk pedofil eller något annat härligt.

Medlem

"Share" funktionen verkar ju kanon, inte för att jag har twitter/facebook eller liknande, men om något konstigt/roligt/bugg händer i ett spel så kan man spara ett klipp bara för skoj skull.

Men "suspend/resume" är jag mest imponerad av! Bara stänga av konsolen mitt i spelandet och nästa gång du startar konsolen så går den tillbaks till spelet där du lämnade det.

Detta blir en härlig vinter


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

17. gyky streaming with enourmous cathalogue of ps3 games.

Vad menar man med det?

Är ps4 uppåt kompatibel?
Eller kan man streama från en ps3?

Medlem
Skrivet av Holmann:

Kan inte någon vänlig själ skriva dom i kommentarfältet så jag vet också!!

1. Det nya interfacet som ersätter PS3's "XMB" heter Playstation Dynamic Menu. Den kombinerar alla PS4'ans sociala funktioner, spelfunktioner, och är det bästa som kommit sen rostat bröd.

2. Playstation 4 kommer med en 500GB hårddisk som kan uppgraderas.

3. Du kan logga in på vilken PS4'a du vill med ditt eget konto, och nå dina speldärifrån.

4. Du kan alltid markera en fysisk PS4'a som ditt "hem-system", där du alltid kan nå alla dina grejer.

5. PS4 kommer med en HDMI-kabel.

6. PS4 är inte regionslåst.

7. Playstation Camera kan filma i 3D (två förskjutna linser) och i väldigt hög kvalitet.

8. Playstation Camera har 4 mikrofoner, för bra ljudkvalitet och för att kunna identifiera källan av ljudet (riktad ljudupptagning).

9. Video Unlimited streamar filmer på PS4.

10. Du kan switcha mellan att spela, gå till menyn, etc, utan avbrott.

11. Touchpadden på DualShock 4 är också en knapp.

12. Playstation App släpps till Android kring PS4'ans släpp, och låter dig nyttja mobiler och tablets som extra skärmar och styrdon till din PS4 i framtiden, vilket t.ex. låter dig streama video eller handla på PSN via dessa.

13. PS4 har Cross Game Chat (folk som spelar olika spel kan fortfarande vara i röstchatt med varann).

14. PS4 har "always on-video compression and decompression", så dina senaste minuter av spelande finns alltid inspelade för dig att nyttja om du vill spara dem eller klippa i dem.

15. PS4 har ett "suspend mode", som låter dig pausa och unpausa in i spelet till exakt den sekund av spelet du är i.

16. PS4 kan både uppdateras och ladda ned spel i bakgrunden när du spelar, eller när den är i viloläge.

17. PS4 brukar en massa moln-tjänster, vilka inkluderar digitala spelbibliotek, månatliga spel, portade legacy titles från tidigare playstations (klippen var från PS3)... Mer info här!

19. Sony Pictures Entertainment jobbar på unika serier/filmer till PS4, bland annat.

20. I nuläget är 140 olika titlar i utveckling till PS4 (man får gissa att många av dessa är multiplattform).

Varsågod. I korthet: samma cloudfunktioner som Xbox One, samma unika TV-serier, samma stöd för film och att swappa till TV - men till PS4an presenteras detta inte som "main features" i och med att det är en strömlinjeformad gamingkonsoll och inte ett svullet Windows Media Center.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Snowden har avslöjat att Microsoft har gett NSA access till sina servrar, bl.a. kan NSA spionera och avläsa Skype videosamtal, telefonsamtal och allt annat:
http://www.theregister.co.uk/2013/07/11/snowden_leak_shows_mi...

Och Xbox One använder Skype. Hmmm... Antagligen kan NSA slå på mikrofonen och videon i Xbox One utan att användaren märker det, så NSA kan se allt.

Amerikanerna kunde ju aktivera mikrofonen i vanliga telefoner när de stod på klykan, så amerikanerna kunde avlyssna vanliga telefoner, trots att de stod på klykan. Och de kan slå på mikrofoner i vanliga mobiler och avlyssna allt. Det är ju därför som bl.a brottslingar tar ut batterier på mobilerna när de har möten. Så antagligen kan NSA slå på microfonen i Xbox one också.

Jag undrar om Sony samarbetar med NSA? MS och Google, Yahoo etc gör ju det. Men PS4 kanske är säkrare än Xbox One?

Bara att koppla ifrån kincect när du gör olagliga saker
O andra sidan, så tror jag inte någon är intresserad av vad du gör hemma.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Har inget ljud på jobbet så försökte använda textningsfunktionen, men det blev väldigt osammanhängande och konstiga meningar

Edit: Snyggt, KatOne! Tackar

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

17. gyky streaming with enourmous cathalogue of ps3 games.

Vad menar man med det?

Är ps4 uppåt kompatibel?
Eller kan man streama från en ps3?

http://www.gaikai.com/ , PS4 är inte bakåtkompatibel , men med Gaikai så kommer du kunna streama PS3 spel över nätet.

"features like instant game streaming, instant demos and allowing friends to take over gameplay."

Medlem

Mycket ointressant fokus på onlineaktivitet alltså.

Trist att de frångår spelen mer och mer. Men men...

Medlem

Vad kommer jag kunna göra för roliga saker med min telefon med ps4?

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

17. gyky streaming with enourmous cathalogue of ps3 games.

Vad menar man med det?

Är ps4 uppåt kompatibel?
Eller kan man streama från en ps3?

Gaikai - det är en metod att streama spel hem till dig från en extern server. Du får helt enkelt streamad video från servern samtidigt som dina kontroll-inputs skickas till servern. Det blir lite svårt att säga att detta är kompatibilitet då det är möjligt att streama spel från vilket system som helst.

Medlem
Skrivet av Krayze:

O andra sidan, så tror jag inte någon är intresserad av vad du gör hemma.

Ring Aftonbladet och tipsa: "Kriget för medborgarrätt vunnet: inte intressanta nog att förslavas".

Alla medborgarrättsråd, Amnesty, ACLU etc kan läggas ned. Aldrig igen behöver vi "safeguard democracy" och allt sånt där trams. En stor dislike till Thomas Jeffersons fejja. Våra rättigheter kommer av sig själva ju, är självbevarande ju och dessutom håller socialstyrelsen faktiskt pli på att allt går rätt till där ute i världen. Det är vahettre det som vi betalar skatt för.

Historiens knepigaste försvarsstrategi - Räkna med att "fienden", av alla skäl i världen, tycker att man är för tråkig för att manipulera?

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Holmann:

Kan inte någon vänlig själ skriva dom i kommentarfältet så jag vet också!!

en massa text

Du är kung.. tackar o bockar

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Krayze:

O andra sidan, så tror jag inte någon är intresserad av vad du gör hemma.

Ring Aftonbladet och tipsa: "Kriget för medborgarrätt vunnet: inte intressanta nog att förslavas".

Alla medborgarrättsråd, Amnesty, ACLU etc kan läggas ned. Aldrig igen behöver vi "safeguard democracy" och allt sånt där trams. En stor dislike till Thomas Jeffersons fejja. Våra rättigheter kommer av sig själva ju, är självbevarande ju och dessutom håller socialstyrelsen faktiskt pli på att allt går rätt till där ute i världen. Det är vahettre det som vi betalar skatt för.

Historiens knepigaste försvarsstrategi - Räkna med att "fienden", av alla skäl i världen, tycker att man är för tråkig för att manipulera?

Jag försvarar inte det, men jag tror verkligen inte att det är såpass välbevakat. Vi är väl många på jorden som har kameror på datorer, konsoler, mobiler etc. Att du blir bevakad utan något som stärker anledningen (bakrund, misstänksamhet osv.) är väldigt liten. Hade jag fått välja så är det självklart min integritet som går före.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Holmann:

Kan inte någon vänlig själ skriva dom i kommentarfältet så jag vet också!!

1. Det nya interfacet som ersätter PS3's "XMB" heter Playstation Dynamic Menu. Den kombinerar alla PS4'ans sociala funktioner, spelfunktioner, och är det bästa som kommit sen rostat bröd.

2. Playstation 4 kommer med en 500GB hårddisk som kan uppgraderas.

3. Du kan logga in på vilken PS4'a du vill med ditt eget konto, och nå dina speldärifrån.

4. Du kan alltid markera en fysisk PS4'a som ditt "hem-system", där du alltid kan nå alla dina grejer.

5. PS4 kommer med en HDMI-kabel.

6. PS4 är inte regionslåst.

7. Playstation Camera kan filma i 3D (två förskjutna linser) och i väldigt hög kvalitet.

8. Playstation Camera har 4 mikrofoner, för bra ljudkvalitet och för att kunna identifiera källan av ljudet (riktad ljudupptagning).

9. Video Unlimited streamar filmer på PS4.

10. Du kan switcha mellan att spela, gå till menyn, etc, utan avbrott.

11. Touchpadden på DualShock 4 är också en knapp.

12. Playstation App släpps till Android kring PS4'ans släpp, och låter dig nyttja mobiler och tablets som extra skärmar och styrdon till din PS4 i framtiden, vilket t.ex. låter dig streama video eller handla på PSN via dessa.

13. PS4 har Cross Game Chat (folk som spelar olika spel kan fortfarande vara i röstchatt med varann).

14. PS4 har "always on-video compression and decompression", så dina senaste minuter av spelande finns alltid inspelade för dig att nyttja om du vill spara dem eller klippa i dem.

15. PS4 har ett "suspend mode", som låter dig pausa och unpausa in i spelet till exakt den sekund av spelet du är i.

16. PS4 kan både uppdateras och ladda ned spel i bakgrunden när du spelar, eller när den är i viloläge.

17. PS4 brukar en massa moln-tjänster, vilka inkluderar digitala spelbibliotek, månatliga spel, portade legacy titles från tidigare playstations (klippen var från PS3)... Mer info här!

19. Sony Pictures Entertainment jobbar på unika serier/filmer till PS4, bland annat.

20. I nuläget är 140 olika titlar i utveckling till PS4 (man får giss satt många av dessa är multiplattform).

Varsågod. I korthet: samma cloudfunktioner som Xbox One, samma unika TV-serier, samma stöd för film och att swappa till TV - men till PS4an presenteras detta inte som "main features" i och med att det är en strömlinjeformad gamingkonsoll och inte ett svullet Windows Media Center.

Bra skrivet. Synd dock att du inte kunde låta bli att vara partisk på slutet.

Medlem

Xbox One är fortfarande mera intressant...

(nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten)

Medlem

Aftonbladet rubrik... Borde varit 20 saker du redan visste om PS4, var inget nytt i den som jag inte redan visste. Allt är ju gamla klipp

Medlem

Är inte alls imponerad på den kommande generationens konsoler. De har lagt all fokus på en massa onödigt lull lull i stället för det som verkligen spelar någon roll, hur bra den är att spela på.

Ingen speciellt bra prestanda, inga nya banbrytande funktioner så som 3d, VR, bättre kontroller eller dyligt.

Nä jag hoppar nog över och hoppas på nästa generation igen.

"13. PS4 har Cross Game Chat (folk som spelar olika spel kan fortfarande vara i röstchatt med varann)."

Kan man inte det på ps3? Damn


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Xbox One är fortfarande mera intressant...

(nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten)

Att du ens orkar lägga till "PS Fanboys" efter en sådan kommentar får dig bara att framstå som en lika dum fanboy själv. Det är okej att du tycker det, by all means, men för i helvete...

ZF
Medlem

tycker den här uppvisningen om DS4 ger mer för själva spelandet. allt fokus har legat på MS avtryckarmotorer ittills, men även här verkar känslan kunna bli liknande.

Skrivet av Krayze:
Skrivet av SaraLivblad:

Snowden har avslöjat att Microsoft har gett NSA access till sina servrar, bl.a. kan NSA spionera och avläsa Skype videosamtal, telefonsamtal och allt annat:
http://www.theregister.co.uk/2013/07/11/snowden_leak_shows_mi...

Och Xbox One använder Skype. Hmmm... Antagligen kan NSA slå på mikrofonen och videon i Xbox One utan att användaren märker det, så NSA kan se allt.

Amerikanerna kunde ju aktivera mikrofonen i vanliga telefoner när de stod på klykan, så amerikanerna kunde avlyssna vanliga telefoner, trots att de stod på klykan. Och de kan slå på mikrofoner i vanliga mobiler och avlyssna allt. Det är ju därför som bl.a brottslingar tar ut batterier på mobilerna när de har möten. Så antagligen kan NSA slå på microfonen i Xbox one också.

Jag undrar om Sony samarbetar med NSA? MS och Google, Yahoo etc gör ju det. Men PS4 kanske är säkrare än Xbox One?

Bara att koppla ifrån kincect när du gör olagliga saker
O andra sidan, så tror jag inte någon är intresserad av vad du gör hemma.

fast om de nu kan få igång telefoner från standby så lär ju inte kameran på en Xbox vara så värst jobbig vid jämförelsen..

Skrivet av TexN:

Vad kommer jag kunna göra för roliga saker med min telefon med ps4?

backspegel i GT, statistik i FIFA14. osv.

Skrivet av KatOne:
Skrivet av Krayze:

O andra sidan, så tror jag inte någon är intresserad av vad du gör hemma.

Ring Aftonbladet och tipsa: "Kriget för medborgarrätt vunnet: inte intressanta nog att förslavas".

Alla medborgarrättsråd, Amnesty, ACLU etc kan läggas ned. Aldrig igen behöver vi "safeguard democracy" och allt sånt där trams. En stor dislike till Thomas Jeffersons fejja. Våra rättigheter kommer av sig själva ju, är självbevarande ju och dessutom håller socialstyrelsen faktiskt pli på att allt går rätt till där ute i världen. Det är vahettre det som vi betalar skatt för.

Historiens knepigaste försvarsstrategi - Räkna med att "fienden", av alla skäl i världen, tycker att man är för tråkig för att manipulera?

måste vara anledningen att ingen invaderat på 200 år.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

"13. PS4 har Cross Game Chat (folk som spelar olika spel kan fortfarande vara i röstchatt med varann)."

Kan man inte det på ps3? Damn

inte under spel, lyckligtvis säger jag. tillräckligt jobbigt med folk som sitter och babblar om annat i spelen de faktiskt spelar. PS4 kommer bara bli sämre där pga detta.

Skrivet av SaraLivblad:

Snowden har avslöjat att Microsoft har gett NSA access till sina servrar, bl.a. kan NSA spionera och avläsa Skype videosamtal, telefonsamtal och allt annat:
http://www.theregister.co.uk/2013/07/11/snowden_leak_shows_mi...

Och Xbox One använder Skype. Hmmm... Antagligen kan NSA slå på mikrofonen och videon i Xbox One utan att användaren märker det, så NSA kan se allt.

Amerikanerna kunde ju aktivera mikrofonen i vanliga telefoner när de stod på klykan, så amerikanerna kunde avlyssna vanliga telefoner, trots att de stod på klykan. Och de kan slå på mikrofoner i vanliga mobiler och avlyssna allt. Det är ju därför som bl.a brottslingar tar ut batterier på mobilerna när de har möten. Så antagligen kan NSA slå på microfonen i Xbox one också.

Jag undrar om Sony samarbetar med NSA? MS och Google, Yahoo etc gör ju det. Men PS4 kanske är säkrare än Xbox One?

Patetiskt att höra hur paranoida ni P12or är. Det är bara att täcka för kameran på både xbox och ps om man nu är så rädd och tror att man är så högintressant bland miljontals spelare.
Det lär inte dröja länge förän det kommer skal eller mössor man kan sätta över sin kamera. Finns hur många som helst som vill tjäna pengar på tillbehör och det kommer dom göra på er småglin också.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Mycket ointressant fokus på onlineaktivitet alltså.

Trist att de frångår spelen mer och mer. Men men...

Men för i helvete,
de spenderade E3 på att visa upp spelen och sätta gamers i fokus. Nu tar de och bara sopar över kattsanden ännu mer på skithögen aka known as 360 och säger "Jo, vi kan göra allt det där också."


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ronzem:

Xbox One är fortfarande mera intressant...

(nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten)

Att du ens orkar lägga till "PS Fanboys" efter en sådan kommentar får dig bara att framstå som en lika dum fanboy själv. Det är okej att du tycker det, by all means, men för i helvete...

Och att du orkar kommentera mitt får dig att framstå som en redig fanboy

Xbox One är bättre än PS4, deal with it

Medlem

Ifall deras OS är lika trögt som på ps3an, samt utnyttjar samma idioti när det kommer till demos/spel där de först ska tankas och sen installeras separat istället för att bara tankas och sen kunna liras så har Sony inte lärt sig någonting.

Laddningstiderna när man väl ska göra någonting är rätt jäkla långa.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ronzem:

Xbox One är fortfarande mera intressant...

(nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten)

Att du ens orkar lägga till "PS Fanboys" efter en sådan kommentar får dig bara att framstå som en lika dum fanboy själv. Det är okej att du tycker det, by all means, men för i helvete...

Och att du orkar kommentera mitt får dig att framstå som en redig fanboy

Xbox One är bättre än PS4, deal with it

Haha! Denna kommentaren du precis skrev är ju stereotypiskt för en fanboy. Jag hatar uttrycket och kunde inte bry mig mindre.

MEN

Du skriver att du tycker Xbox One är intressantare än Playstation 4. Okej, det låter ju bra och det är ju nice att du tycker det. Men du får ju för i helvete skriva en anledning om varför du tycker det. Det värsta du kan skriva var det du precis gjorde: "nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten"

Medlem

Trollar hårt här av vissa fanboys, men det är väl knappast förvånande givet vilka ms fokuserar på denna generation...
Bra video och vettig info, om än mycket bara bekräftar att ps4 klarar allt bra som xboxone gör, fast med bra prestanda och mindre dumheter. Blir min första Sony konsol någonsin, nu när man är less på PC (steam), Xbox (MS skit) och Nintendo (same old)

12
Skriv svar