Bad Company 2 - WTF Graphic?

Medlem
Bad Company 2 - WTF Graphic?

Är det någon annan som har någon / några konstiga grafik buggar / fel?

När jag kollar på vattnet i BC2 så blinkar det svart.. Har dom absolut senaste drivers till både kortet och catalyst.

Jag kör för övrigt Powercolor Radeon 5970X2.

Om ni haft samma fel som jag eller något annat & ni fixat bort det så dela gärna med er. För övrigt är spelet så uber epic att jag inte kan sluta spela det, Men i och med att vattnet blinkar svart så är det inte så speciellt kul när man flyger heli ^^


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Är väl sånt man för räkna med i betor?


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Är väl sånt man för räkna med i betor?

Jasså? Så alla mina 20 polare spelar utan grafik problem men just jag har dom?

Beta my ass..


signatur

dizzid1a. Say What?

Läste att folk har haft problem med ATIs nya drivrutiner i BF:BC2. Testa och installera äldre drivrutiner.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Har exakt samma problem med mitt Radeon 4870x2.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

samma här med mitt 4870x2

Medlem

blinkar svart? inte vart med om alls.. 4870 och dom nyaste drivrutinerna, kollat om ni ens har uppdaterad dom?

Medlem

McKain och Efraim. Det verkar nästan som vi med ATI's X2 kort har problem med detta? Kan det ha något med det att göra att vi sitter på två GPU kärnor?


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Betan har inte alla våra fixar för Crossfire & SLI vilket kan skapa sådana fel som du ser. Final spelet har dom fixarna.

Medlem

Inget problem för mig, men det kommer nog fixas inom en månad, tror jag

Medlem

Jag kör med senaste catalyst drivers.Att vattnet blinkar gör mig inte egentligen så mkt iom beta, och det kommer nog fixas snart endå. iaf tills eller strax efter release/ati update.

Något jag hoppas blir bättre är prestanda/fps. Känns lite skumt då jag tex testa olika upplösningar. Jag fick högre fps i 1929x1200 (som jag vanligtvis kör i) än i lägre som tex 1440x900.
Ett tips för alla om ni inte redan märkt det är att köra shadows på low. Gör stor skillnad för mig. Sedan om man kör högre upplösning kan man nästan skippa AA, tjänar man lite fps där med.

Medlem

Problem med vatten samt glastexturer på mitt 4850x2.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

kör med 5870 och Catalyst™ Control Center Version 2009.1104.959.17837
funkar kanon

Medlem

Jag har ett 4870 X2 o ja kan inte köra spelet i fullscreen för då blir skärmen vit, löste sig när ja byta till windowed dock.

Massa folk som postar om det på officiella BF2 forumen så jag antar att det fixas innan release, lite smått irriterande att jag råkar högerklicka på startmenyn till o från o låsa spelet... gärna mitt i en fight

Medlem

Det luktar ATI från OP. Ska du spela spel använd dig av Nvidia.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Det luktar ATI från OP. Ska du spela spel använd dig av Nvidia.

Du får +1 av mig för ditt fullständigt värdelösa inlägg. Grattis!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Det luktar ATI från OP. Ska du spela spel använd dig av Nvidia.

On-T:
Har problem med glas och vatten - Kör dubbla 4870.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Kör bara 1600*1050 eftersom det är optimalt med min skärm
allt annat på max förutom shadow som är medium.
Burk:i7 920 2,80 6gb ram samt ati 4870 med standar sata,win7 64bit och senaste drivers.

nu är de inga probs alls inte en susning vilken fps jag får men jag har inga hack eller så.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar