Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Robot
Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

"Vi hoppas göra alla nöjda", säger Ubisoft om uppföljaren till kritiserade Conviction. Men är det ett omöjligt uppdrag? Vi spelar Blacklist och talar med de kreativa krafterna bakom Splinter Cell: Blacklist.

#ubisoft, #tom-clancys-splinter-cell-conviction, #splinter-cell-blacklist-3


Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Får väll se hur det blir, oftast brukar det luta åt den gamla dängan "Om alla ska bli nöjda, så blir ingen det".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Alla nöjda....

Så syrran som spelade The Sims i stället för Rainbow Six måste bli nöjd.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Får väll se hur det blir, oftast brukar det luta åt den gamla dängan "Om alla ska bli nöjda, så blir ingen det".

Absolut..

Om de ska lyckas _enligt mig_ så ska de göra det super-stealth action där vapen ska vara så riskabelt att du bara vill använda det i absolut sista hand.

Inge cutscenes och sånt skräp, skystora banor.

Det bästa Splinter Cell är fortfarande ettan enligt mig, även om AI'n är kass så var den bra för sin tid.

Medlem

Den här intervjun var inte direkt övertygande för mig över att de har gått tillbaka till de bra spelens sätt. Han verkade vela på varenda fråga när det kom till de väsentliga delarna...

Hoppa inte hej förens ni är över bron mummel mummel, etc


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Traveller in time:

Får väll se hur det blir, oftast brukar det luta åt den gamla dängan "Om alla ska bli nöjda, så blir ingen det".

Absolut..

Om de ska lyckas _enligt mig_ så ska de göra det super-stealth action där vapen ska vara så riskabelt att du bara vill använda det i absolut sista hand.

Inge cutscenes och sånt skräp, skystora banor.

Det bästa Splinter Cell är fortfarande ettan enligt mig, även om AI'n är kass så var den bra för sin tid.

Personligen var Chaos Theory min favorit, men jag håller med, smyga järnet är vad som gäller.

Medlem

...Och när dom säger "vi hoppas göra alla nöjda" så blir det väl bara den stora massan som blir nöjda som vanligt.

Man kan inte blanda in casual med hardcore. Antingen så gör man ett hardcore-spel eller ett casual-spel.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Får väll se hur det blir, oftast brukar det luta åt den gamla dängan "Om alla ska bli nöjda, så blir ingen det".

Hehe, jepp. De sa samma sak om RE6 minns jag

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hoppa inte hej förens ni är över bron mummel mummel, etc

en given häst är alltid grönare på andra sidan glashuset?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

"– Så vi gick igenom alla recensioner av Conviction. Bokstavligen alla vi kunde hitta, säkert över 80 stycken, och därtill kommentarer i diskussionsforum, för att förstå vart vi skulle ta uppföljaren"

Det var fan i mej det dummaste jag läst, varför i helvete tittade man inte på recensionerna på 1,2 och 3:an ??? Det är ju dom spelen som är Splinter Cell. Det kan jag säga att detta är ett nytt kalkonspel. Alla vi som hoppades på ett nytt Splinter Cell: Chaos Theory kan nog glömma det....vi får nog hoppas på Thief 4 kanske???.

Medlem

En sak till. vad är det för jävla mörker man har i spelet ? Inte fan är det natt inte.

Medlem

Försöker vara optimist vill ju att det ska bli bra.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av sargon3:

En sak till. vad är det för jävla mörker man har i spelet ? Inte fan är det natt inte.

samma som i Far Cry 2?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Béland var väl mannen som körde hela serien ner i dyngen om jag inte missminner mig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Finns inte en chans i världen att kunna göra alla nöjda, så är det bara, majoriteten kanske men inte alla.

sen en annan sak, måste bara ta upp det!

"Hej kära läsare. Vi ser att du blockerar annonserna här på FZ och vi skulle vilja veta varför och förklara hur det skadar oss. Klicka för att läsa mer."

1. Varför tror ni jag blockar all reklam?
2. Om ni inte haft skiten från början hade man inte behövt massa spam, mal och adblockers
3. hitta andra alternativ till er marknadsföring, så tröttar ni inte ut folk med all reklamdynga, sorry men jag skriver som jag ser det, spam eller artillerireklam = SKIT! och det skall inte accepteras på något sätt, allt är snart reklamfinansierat och då har det gått åt helvete!

Skrivet av Propy:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hoppa inte hej förens ni är över bron mummel mummel, etc

en given häst är alltid grönare på andra sidan glashuset?

Ap-ap-ap-ap Nu fick jag vatten på mitt kuvert


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kul där står man inte märker så stor skillnad på skådisbyte, jo för rösten är helt annorlunda!

Medlem

mercs vs spies, kul det kommer tillbaka ,haft mycket kul med det, och de hade kunnat bli bra om dom inte hade bytat rösten, jag är spektisk, men jag hoppas på det bästa.

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Traveller in time:

Får väll se hur det blir, oftast brukar det luta åt den gamla dängan "Om alla ska bli nöjda, så blir ingen det".

Absolut..

Om de ska lyckas _enligt mig_ så ska de göra det super-stealth action där vapen ska vara så riskabelt att du bara vill använda det i absolut sista hand.

Inge cutscenes och sånt skräp, skystora banor.

Det bästa Splinter Cell är fortfarande ettan enligt mig, även om AI'n är kass så var den bra för sin tid.

Personligen var Chaos Theory min favorit, men jag håller med, smyga järnet är vad som gäller.

Hade lite svårt för CT först. Det hade mest att göra med styrningen och kameran, var lite annorlunda mot PT och ettan. Sen när det sitter så var upplevelsen grym.

Skrivet av Propy:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hoppa inte hej förens ni är över bron mummel mummel, etc

en given häst är alltid grönare på andra sidan glashuset?

Haha, guld!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Béland var väl mannen som körde hela serien ner i dyngen om jag inte missminner mig.

Jo det stämmer, den killen har något fel mellan öronen. ADHD tror jag det heter. Läser man lite om vad han sagt under åren så greppar man att detta spelet kommer att bli ett riktigt skitspel...kanske något för actionkidsen men stealth...no way!!!!
Jag får nog ta å ringa tom, stollen maxime drar ner hans namn i skiten.

Medlem

ju mer jag läser/ser gällande Blacklist, ju mindre "peppad" blir jag.

Det känns som att det inte är ett bra Splinter Cell spel helt enkelt. (passar säkert till GoW/CoD publiken)

Vi får väl se sen efter release om någon rea dyker upp.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=HLIlrohKN-w

Fy fan vilket skit.
Recept:
*Ta en stor portion Assassins Creed 3
*Lägg till en rejäl näve "waypoints med filmer i oändlighet" ala Max Payne 3
* Rör ner 2dl "duck and cover" från Gears of war
* Strö ner allt som gjorde Conviction till det sämsta spelet i SC:serien dittills
* Värm till hela härligheten tills dess att rätten liknar vilket actionspel som helst.
* Häll nu allt genom en sil så att stealth fastnar och inte hamnar i den färdiga maten
* Servera i djup tallrik tillsammans med enextreme-hype-macka med ost vid sidan av

Recept på lyckad Fuckupsoppa ala Ubisoft.

Medlem

Förstår inte varför conviction får skit, tyckte det var riktigt bra. Innehöll ju allt från smygande med taktiskt tänk, action och en bra story. Vad förväntar sig folk egentligen? Även om jag själv inte håller med om att just conviction skulle vara gjort "för att tilltala den breda massan" så ser jag inte problemet med det. Det är väl den breda massan man vill nå som spelutvecklare? När man dessutom lyckas med detta på ett snyggt och stilfullt sätt så har man enligt mig lyckats. Orka krångla till det för att tilltala några få hardcore fans med otroligt specifika förväntningar..

Medlem

Kan man alltså låsa på fiender så att Sam Fisher skjuter dem, utan att man behöver sikta rätt? Låter billigt.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Finns inte en chans i världen att kunna göra alla nöjda, så är det bara, majoriteten kanske men inte alla.

sen en annan sak, måste bara ta upp det!

"Hej kära läsare. Vi ser att du blockerar annonserna här på FZ och vi skulle vilja veta varför och förklara hur det skadar oss. Klicka för att läsa mer."

1. Varför tror ni jag blockar all reklam?
2. Om ni inte haft skiten från början hade man inte behövt massa spam, mal och adblockers
3. hitta andra alternativ till er marknadsföring, så tröttar ni inte ut folk med all reklamdynga, sorry men jag skriver som jag ser det, spam eller artillerireklam = SKIT! och det skall inte accepteras på något sätt, allt är snart reklamfinansierat och då har det gått åt helvete!

Om du vill slippa reklamen kan du (som du kanske redan vet om? )bli supporter för FZ. Det kostar 300 kronor per år. Och man får en del grejer som bonus.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

http://www.youtube.com/watch?v=HLIlrohKN-w

Fy fan vilket skit.
Recept:
*Ta en stor portion Assassins Creed 3
*Lägg till en rejäl näve "waypoints med filmer i oändlighet" ala Max Payne 3
* Rör ner 2dl "duck and cover" från Gears of war
* Strö ner allt som gjorde Conviction till det sämsta spelet i SC:serien dittills
* Värm till hela härligheten tills dess att rätten liknar vilket actionspel som helst.
* Häll nu allt genom en sil så att stealth fastnar och inte hamnar i den färdiga maten
* Servera i djup tallrik tillsammans med enextreme-hype-macka med ost vid sidan av

Recept på lyckad Fuckupsoppa ala Ubisoft.

De körde allt i en mixer så att det blev en grå sörja också

Medlem

2/5, möjligen en väldigt krystad 3:a.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Jag är helt övertygad om att vill man stealtha igenom hela spelet går det säkert alldeles utmärkt och vill man köra det som en cover-shooter fungerar det nog precis lika bra. Se Dishonored, Arkane lyckades väldigt bra med det där, svårt att tro att Ubisoft skulle misslyckas kapitalt på den fronten. We'll see.

Ibland får man känslan av att det är väldigt mycket vifta med e-genitalier och skrika "OMG DET ÄR INTE ULTRA HARDCORE SÅ DÅ MÅSTE DET SUGA!" på varenda artikel. Fasiken, tagga ner - Det finns andra spel, alla behöver inte följa er bild av vad som är det perfekta <genre>-spelet, för den sakens skull behöver ni inte ropa fan åt precis allt.

Det är också dags att inse att för alla dom där åren sen många av oss hoppade på gaming tåget så var det en jäkligt exklusiv klubb med en otroligt hög tröskel för att ta sig in. Idag är spel ungefär lika mycket vardagsmat som att njuta av en rulle. Världen då varenda spel var en hardcore variant av <genre> är förbi.

Pansarknekt
Skrivet av iNemeq:

Jag är helt övertygad om att vill man stealtha igenom hela spelet går det säkert alldeles utmärkt och vill man köra det som en cover-shooter fungerar det nog precis lika bra. Se Dishonored, Arkane lyckades väldigt bra med det där, svårt att tro att Ubisoft skulle misslyckas kapitalt på den fronten. We&#039;ll see.

Ibland får man känslan av att det är väldigt mycket vifta med e-genitalier och skrika "OMG DET ÄR INTE ULTRA HARDCORE SÅ DÅ MÅSTE DET SUGA!" på varenda artikel. Fasiken, tagga ner - Det finns andra spel, alla behöver inte följa er bild av vad som är det perfekta &lt;genre&gt;-spelet, för den sakens skull behöver ni inte ropa fan åt precis allt.

Det är också dags att inse att för alla dom där åren sen många av oss hoppade på gaming tåget så var det en jäkligt exklusiv klubb med en otroligt hög tröskel för att ta sig in. Idag är spel ungefär lika mycket vardagsmat som att njuta av en rulle. Världen då varenda spel var en hardcore variant av &lt;genre&gt; är förbi.

När man tar en s.k hardcore-serie och gör den casual så förstår jag varför de som stöttat serien genom alla år blir upprörda.

Men jag förstår också din poäng att spelbranschen utvecklas och därmed spelen.

Själv är jag lagom nyfiken på detta spelet, det verkar rätt roligt att uppgradera sitt kit och liknande. Däremot så får vi se om man känner behov av detta med tanke på hur svårt spelet kommer vara. Det brukar ju vara en breeze i dagen läge och dra igenom vissa casualifierade lir. Får vänta på recensionerna


signatur

Ooooh the drama!

12
Skriv svar