League of Legends-spelare är professionella idrottsmän

Robot
League of Legends-spelare är professionella idrottsmän
Medlem
League of Legends-spelare är professionella idrottsmän

Awesome

Medlem

Sport kan jag sträcka mig till men idrott?

ZF
Medlem

korvätartävlare får automatiskt medlemsskap i gastronomisällskapet.

Medlem

Snart är det väl bara en tidsfråga innan finniga tonåringar tävlar i OS. Jag älskar spel, men för mig så är allt det här med e-sport en lika löjlig "idrott" som dressyr. Men det är väl kul för dom som är intresserade att få bli tagen mer på allvar.

Medlem

lol, pun intended.

Geeks Gaming
Skrivet av Margy:

Sport kan jag sträcka mig till men idrott?

"Idrott kan definieras som kroppsövningar med fysisk aktivitet för att få motion och rekreation. "

https://sv.wikipedia.org/wiki/Idrott

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Snart är det väl bara en tidsfråga innan finniga tonåringar tävlar i OS. Jag älskar spel, men för mig så är allt det här med e-sport en lika löjlig "idrott" som dressyr. Men det är väl kul för dom som är intresserade att få bli tagen mer på allvar.

Hahaha!

Medlem

SÅ om man på gymnasiet t.ex är SUPER bra i LOL så kan man få MVG i idrott bara genom att veta att man är bra på Lol heh. Ja det vore ju sjukt =).

FÖRLÅT jag kan inte det nya betygs systemet så de fick bli MVG (som de var på min tid) =).

Medlem

Fel.. Sport ja, idrott nej.

Att ens likna det vid idrott är närmast skrattretande. :/


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ja vad näst...sport kanske..idrott..nepp.
Kan ju bara tänka mig en konversation mellan t ex Usain Bolt och en "professionell LoL-spelare"
- Usain Bolt 'Jag slog flera rekord i kortdistans, tävlat i OS osv, du då?
- LoL-spelare 'Jag sitter på arslet och är en jävel på datorspel.

Nja...

Medlem

ni bör nog inte ägna särskilt mycket energi och kraft på vad esport klassas som, i USA av alla ställen. där klassas det ytterst gymnastiska cheerleading inte som en sport (pga extremt mycket lobbying) för att då hade organisationerna behövt betala försäkringar och haft mer ansvar iom skador. eftersom det inte räknas som en sport så slipper dom det, och tjänar en massa pengar.

att lol klassas som ett acceptabelt ting för ett temporärt arbetsvisum är ganska stort, då det bör leda vägen för andra esporter. det är svårt att acceptera en sak men inte en annan ifall det är snarliknande eller identiska saker.

Inaktiv

Det tror jag säkert att de själva tycker

Medlem

Enda sporten där nördarna väljs först till laget.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Margy:

Sport kan jag sträcka mig till men idrott?

"Idrott kan definieras som kroppsövningar med fysisk aktivitet för att få motion och rekreation. "

https://sv.wikipedia.org/wiki/Idrott

Räknas rörelserna med musen som motion?

Medlem
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Margy:

Sport kan jag sträcka mig till men idrott?

"Idrott kan definieras som kroppsövningar med fysisk aktivitet för att få motion och rekreation. "

https://sv.wikipedia.org/wiki/Idrott

Räknas rörelserna med musen som motion?

Aber natürlich. Precis som att lyfta sejdeln inom ölhävning gör det.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

League of Legends
Professionellt

HAHAHAHAH

Medlem

Fan vad mycket onödigt hat? Det är väl kul att det blir något seriöst av det många av oss gillar? Ingen tvingar dig att kolla på Fotbolls EM, ingen kommer tvinga dig att kolla på League of Legends finaler.

Fattar inte grejen, kan vi inte alla bara glädjas av att något vi alla gillar (dator/tv-spel) kommer kunnas ta mycket mer seriöst?

Det är trots allt så att inte vem som helst kan bli proffs på LoL, precis som att inte vem som helst kan blir världens bästa löpare.

Medlem

Har de glömt CS och StarCraft eller?
varit E-sport sedan många LoLspelare sket i byxan.

Medlem

Hmm, klassas schack- eller pokerspelare också som idrottsmän då?

Medlem

Tjaa.. om dom tycker att pizzasås är en grönsak....

Medlem

lol spelare, bara jag som finner det roliga i det ? men allvarligt, jag ser upp till elitidrottsmän för att dom orkat träna sina kroppar till perfektion, dom utövar sporter som ofta medför stora risker till skador, vad e dom riskerna för lolspelare ? aj jag stukade pekfingret. tycker detta är nästan ett hån mot riktiga elitidrotssmän och kvinnor


signatur

always use the nubs for cover

phi
Medlem

Alltså nej, lägg av nu.

Att datorspel bör ses som en riktig sport är det inga tvivel om för min del men absolut inte som en idrott.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Hmm, klassas schack- eller pokerspelare också som idrottsmän då?

Schack klassas som sport, men inte en idrott, så varför skulle ett hasardspel klassas som en idrott?

Skrivet av Bojkott:

Snart är det väl bara en tidsfråga innan finniga tonåringar tävlar i OS. Jag älskar spel, men för mig så är allt det här med e-sport en lika löjlig "idrott" som dressyr. Men det är väl kul för dom som är intresserade att få bli tagen mer på allvar.

Vilken fjantig inställning... Varför skulle det vara löjligare med e-sport än någon av alla de andra sporterna som redan finns med i OS?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det var på tiden!

Älskar både NA och EU LCS

Medlem

LOL-spelarna alltså. Vilka atleter

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Snart är det väl bara en tidsfråga innan finniga tonåringar tävlar i OS. Jag älskar spel, men för mig så är allt det här med e-sport en lika löjlig "idrott" som dressyr. Men det är väl kul för dom som är intresserade att få bli tagen mer på allvar.

Tja i det här samhället som vi lever i skulle jag väl snarare tycka att hjärnans kapacitet samt sinnena tränas i rätt så hög grad i esport,

Medlem

Sport, glasklart ja. About effing time.

Idrott, glasklart nej. What is this I don't even

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Snart är det väl bara en tidsfråga innan finniga tonåringar tävlar i OS. Jag älskar spel, men för mig så är allt det här med e-sport en lika löjlig "idrott" som dressyr. Men det är väl kul för dom som är intresserade att få bli tagen mer på allvar.

du vet vad sport är va?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av starboy83:

Hmm, klassas schack- eller pokerspelare också som idrottsmän då?

Schack klassas som sport, men inte en idrott, så varför skulle ett hasardspel klassas som en idrott?

Skrivet av Bojkott:

Snart är det väl bara en tidsfråga innan finniga tonåringar tävlar i OS. Jag älskar spel, men för mig så är allt det här med e-sport en lika löjlig "idrott" som dressyr. Men det är väl kul för dom som är intresserade att få bli tagen mer på allvar.

Vilken fjantig inställning... Varför skulle det vara löjligare med e-sport än någon av alla de andra sporterna som redan finns med i OS?

Man har olika smak. Vissa gillar friidrott, andra gillar konstsim. E-sport faller mig helt enkelt inte i smaken, och jag tycker det är en tramsig hobby att kalla idrott.

Att komma med argument som att det krävs tid och enormt mycket träning håller inte. Allt kräver tid för att bli bra på något, men det betyder inte att allt bör klassas som idrott. Eller du kanske tycker att Sveriges mästerkock är idrott också bara för att deltagarna lagt ner mycket tid på att laga mat och det faktum att dom tävlar i matlagning? Man kan tävla i allt, men snälla, håll detta utanför seriös idrott.

Skriv svar