Shadow of the Eternals återvänder till Kickstarter

Robot
Medlem
Shadow of the Eternals återvänder till Kickstarter

Var det snubben som åkte dit i någon barnporrhärva?

Medlem
Skrivet av pettson3816:

Var det snubben som åkte dit i någon barnporrhärva?

Jupp, företaget har distanserat sig helt från honom.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av pettson3816:

Var det snubben som åkte dit i någon barnporrhärva?

Jupp, företaget har distanserat sig helt från honom.

Jo, annat vore konstigt.

Medlem

Man vill inte stödja en pedofil.

Medlem

Grabbar, google för helvete!

Skrivet av pettson3816:

Var det snubben som åkte dit i någon barnporrhärva?

Nej, det var inte Denis Dyack som torskade på barnporr, utan en co-founder av Precursor Games vid namn Ken McCulloch som gjorde det.

Skrivet av ohem:

Jupp, företaget har distanserat sig helt från honom.

Denis Dyack och resterande anställda har distansierat sig från Ken McCulloch, ja.

Skrivet av pettson3816:

Jo, annat vore konstigt.

Skrivet av DAoG:

Man vill inte stödja en pedofil.

Håller med till 100%. But Denis Dyack is not the droid you're looking for.

Av ren godhet: En enkelt googlad källa av hundra (Joystiq).

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

Grabbar, google för helvete!

(...)

Bara det där gjorde min tågresa lite bättre, trots enerverande tandvärk. Gillar dig och dina inlägg, KatOne. Ofta konstruktiva, roliga och/eller vettiga.

Och Dyack har gjort sig kontroversiell på andra sätt, dock betydligt mindre hemska. Han uttalade sig negativt om att speljournalister fick ta del av spel innan de var färdiga och samma sak om reklam för spel, har jag för mig. Samt något om webbforum. Men det var väl i samband med att hans företag skulle släppa nåt spel som inte var så bra...? Minns inte exakt. (Kan ju iofs googla. )

Medlem
Skrivet av KatOne:

Grabbar, google för helvete!

Skrivet av pettson3816:

Var det snubben som åkte dit i någon barnporrhärva?

Nej, det var inte Denis Dyack som torskade på barnporr, utan en co-founder av Precursor Games vid namn Ken McCulloch som gjorde det.

Skrivet av ohem:

Jupp, företaget har distanserat sig helt från honom.

Denis Dyack och resterande anställda har distansierat sig från Ken McCulloch, ja.

Skrivet av pettson3816:

Jo, annat vore konstigt.

Skrivet av DAoG:

Man vill inte stödja en pedofil.

Håller med till 100%. But Denis Dyack is not the droid you're looking for.

Av ren godhet: En enkelt googlad källa av hundra (Joystiq).

Men för i helvete. Ska man googla allting hela tiden så behöver vi ju inte ha några diskussionsforum överhuvudtaget.. Jag undrade bara om det var pedofilen, vad var det som kändes jobbigt för dig med det?

Inaktiv
Skrivet av pettson3816:
Skrivet av KatOne:

Grabbar, google för helvete!

Men för i helvete. Ska man googla allting hela tiden så behöver vi ju inte ha några diskussionsforum överhuvudtaget.. Jag undrade bara om det var pedofilen, vad var det som kändes jobbigt för dig med det?

Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte det var så allvarligt menat... Däremot känns det faktiskt angeläget att vara noggrann med vem man anklagar för att vara pedofil, till och med i en kommentartråd på en svensk spelsajt.

Medlem
Skrivet av withaknife:
Skrivet av pettson3816:
Skrivet av KatOne:

Grabbar, google för helvete!

Men för i helvete. Ska man googla allting hela tiden så behöver vi ju inte ha några diskussionsforum överhuvudtaget.. Jag undrade bara om det var pedofilen, vad var det som kändes jobbigt för dig med det?

Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte det var så allvarligt menat... Däremot känns det faktiskt angeläget att vara noggrann med vem man anklagar för att vara pedofil, till och med i en kommentartråd på en svensk spelsajt.

Vilken tur då att jag inte ankalagat någon..

Medlem

Självklart syftade jag på Ken, men jag kommenterade som att det var honom det talades om och inte Dyack. Däremot så kan man tolka nyheten med hur den är skriven att det skulle vara Dyack som är pedofilen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av withaknife:

Blandat smicker och värda poänger

Jag vet inte vem jag borde tacka först...

Skämt åsido, kul att höra att man kan bidra med något (förutom de 300 kronor mitt skamlösa statusköp kostade mig här på FZ). Bara Calle har råd att stocka upp med tupélim inför nästa sommar så är jag nöjd.

Skrivet av pettson3816:

Men för i helvete. Ska man googla allting hela tiden så behöver vi ju inte ha några diskussionsforum överhuvudtaget.. Jag undrade bara om det var pedofilen, vad var det som kändes jobbigt för dig med det?

Jag misstänker att om man läser mina inlägg helt i rösten av Örjan Lax så är det nog lätt hänt att en hel del uppfostrande eller nedlåtenhet nästlar sig in i det slutgiltiga intrycket. Tonläget jag egentligen siktade på låg närmre "Fråga Bertil". Så den missuppfattningen är väl det enda som kändes lite jobbigt med det hela.

Sen är information sjukt lättillgänglig på internet, att inte googla sakfrågor man diskuterar är lite som att bli arg på någon som börjar slå på ämnet om man ändå sitter allihopa och diskuterar mitt i ett stort bibliotek. Vilket är vad internet kan liknas vid i sammanhanget. Fördelen är att faktan blir rätt, nackdelen är att de som föredrar ryktesvägen lätt blir underminerade. Känns som en glasklar cost benefit ratio.

Skrivet av withaknife:

Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte det var så allvarligt menat... Däremot känns det faktiskt angeläget att vara noggrann med vem man anklagar för att vara pedofil, till och med i en kommentartråd på en svensk spelsajt.

Ingen rättning behövs, rätt svarat med glatt klistermärke på kanten. Och ja, just petitesser som pedofilidomar är en sån där lite omständig grej som det i allmänhet är sjukt bra att faktiskt kombinera med rätt namn.

Skrivet av pettson3816:

Vilken tur då att jag inte ankalagat någon..

Helt klart! Och vilken tur att någon han slänga in en länk och lite research innan en fackelmob samlats utan för fel persons hus.

Skrivet av ohem:

Självklart syftade jag på Ken, men jag kommenterade som att det var honom det talades om och inte Dyack. Däremot så kan man tolka nyheten med hur den är skriven att det skulle vara Dyack som är pedofilen.

Väl observerat att man enkelt hade kunnat göra det syftningsfelet. Bra att det tydliggjordes vem som var en pedofil och inte. Ren semantik, jag vet

Inaktiv

Om man tittar på spelet så var Eternal Darkness: Sanity's Requiem ett underbart spel och ett av mina favoritspel till Gamecube på sin tid. Blev underbart rädd många gånger när galenskapen tog nya höjder för sina karaktärer man spelade.

Blood Omen: Legacy of Kain är också ett spel jag håller hårt i den nostalgiska delen av mitt hjärta. Jag tror Denis Dyack var involverad i båda två.

Jag hoppas det går vägen för dom för om dom lyckas lika bra med Shadow of the Eternals som med Eternal Darkness så blir det ett givet köp. Men först måste dom ro det i hamn antar jag.

1
Skriv svar