CoD Modern Warfare 2 NAT: Strict? Hur löser jag detta?

Medlem
CoD Modern Warfare 2 NAT: Strict? Hur löser jag detta?

Hejsan, allihopa på forumet!

Det är första gången jag skriver här, och hittade ingen liknande tråd för mitt problem.

Helt enkelt, så köpte jag Modern Warfare 2 till PC. Men! Efter att jag har installerat det på steam och startat igång spelet, så ser jag i både Special Ops, och Multiplayer-menyn att NAT är tydligen "strict".

Ska jag öppna några speciella portar, eller vad är handlar det om?

Jag hoppas verkligen att någon här kan hjälpa mig.

Tack på förhand!

Medlem

Har också detta problem, har testat öppna
* TCP 80
* UDP 88
* UDP 3074
* TCP 3074
* UDP 53
* TCP 53

men utan resultat.

Medlem
Skrivet av Nofsan:

Hejsan, allihopa på forumet!

Det är första gången jag skriver här, och hittade ingen liknande tråd för mitt problem.

Helt enkelt, så köpte jag Modern Warfare 2 till PC. Men! Efter att jag har installerat det på steam och startat igång spelet, så ser jag i både Special Ops, och Multiplayer-menyn att NAT är tydligen "strict".

Ska jag öppna några speciella portar, eller vad är handlar det om?

Jag hoppas verkligen att någon här kan hjälpa mig.

Tack på förhand!

Jag har också så,men jag förstår inte vad dom menar?

Jag spelar på som vanligt (jag sitter inte hemma nu så,där hemma står det att allt funkar)

Vad är det som händer när det är strict?

Medlem

Vad jag har fattat det som, är att med "Strict" så kan jag varken ansluta till eller bjuda in mina vänner i Special Ops, samma sak gäller "Parties" i Multiplayer. Är den Open, så ska man kunna göra så.

Medlem

Det är väl inställningarna i din router du ska ändra.

Medlem

Jo, visst är det inställningar i routern jag ska fixa. Frågan är bara vilka, och hur?

Medlem

Det beror på vilken router du har ju. Kolla på undersidan vilken IP den har, gå till den via en webbläsare och ändra NAT-inställningarna.

Medlem

Jo, det vet jag. Men vad är det jag ska ändra på NAT-inställningarna? UPnP är igång, portar är öppna, osv.

Medlem

Svårt för mig att svara på när jag inte sitter med din router, men det är helt klart att du har för högt säkerhetsprotokoll på din router för att spela MW2 utan att sänka säkerheten...

Men läs manualen, så klarnar det kanske.

Medlem
Skrivet av Nofsan:

Hejsan, allihopa på forumet!

Det är första gången jag skriver här, och hittade ingen liknande tråd för mitt problem.

Helt enkelt, så köpte jag Modern Warfare 2 till PC. Men! Efter att jag har installerat det på steam och startat igång spelet, så ser jag i både Special Ops, och Multiplayer-menyn att NAT är tydligen "strict".

Ska jag öppna några speciella portar, eller vad är handlar det om?

Jag hoppas verkligen att någon här kan hjälpa mig.

Tack på förhand!

NAT är något du kan ställa in i routern din NAT kan vara antingen closed, strict eller open. Open är det bästa om du lirar spel online så kolla om du hittar inställningen i routern och ställ om till NAT du kanske behöver uppdatera firmware på routern först innan du kan ändra det. Fick jag göra i alla fall.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

http://www.infinityward.com/nat.php

Kör igång UPnP så funkar de klockrent!

Medlem

Jag har kollat och testat allt det där. Men jag löste det, genom att köpa en ny router för 1300:-....det var ändå dags!

Medlem

Tjena!

Jag har det motsatta problemet, min NAT är nämligen open och jag vill ha den till strict. Orsaken är att IW's dåliga serversystem konstant väljer mig till host, vilket resulterar i att alla andra laggar och bara vill att jag lämnar servern.

Min router är en Inteno modell x5668, om ni kunde hjälpa mig blir jag väldigt tacksam!

Inaktiv

Hej ja har problem mitt nat stog på open men sen ändrades de till strict utan att ja gjorde nånting vet inte va ja ska göra

Medlem

När jag skrev till Valve/Steam och frågade om problemet svarade dom att NAT står som 'Open' när du är inloggad på den IP'n som du spelar mest på/ ev. Installerat spelet på. medans om du loggar in på en kompis dator så står det NAT 'strict' eftersom det är en ny IP du spelar på, ytterligare en säkerhetsåtgärd kanske. Vet inte vad jag ska tro nu efter allt jag läst här...:\


signatur

*BOOOM!!!* HeadShot Mitt i Huvet!

Medlem

[jag fattar inget kan nån prata svenska jag vill ha min till open för jag har strict kan nån svara på SVENSKA hur man gör

tack!

Medlem
Skrivet av mrcodmaster13:

jag fattar inget kan nån prata svenska jag vill ha min till open för jag har strict kan nån svara på SVENSKA hur man gör

tack!

Frågan är lite svår att svara på med exakta instruktioner om man inte vet vilken router du har. Det ser olika ut i olika routrar. Men några grundläggande tips:

- Leta upp något (i routerinställningarna eller i instruktionsboken) där du kan aktivera UPnP. UPnP är en funktion som gör att routern automatiskt öppnar de portar som behövs baserat på vad programmet/spelet begär.

- Om du inte får UPnP att fungera så måste du öppna portar manuellt i routern. Det brukar heta "port forwarding" eller "port mapping" i de flesta routrar. Instruktionsboken kan kanske hjälpa dig där.
När du väl hittat var du ställer in manuell portöppning så ska du se till så du öppnar följande portar i UDP-protokollet:

UDP 1500
UDP 3005
UDP 3101
UDP 28960

Eventuellt (kan någon bekräfta?) så måste du skapa en till regel för Steam. Steam behöver följande portar öppna:

UDP 27000 -> 27015
UDP 27015 -> 27030
TCP 27014 -> 27050

Som du ser så är UPnP-tjänsten att föredra...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1
Skriv svar