Nu rycker det rejält i samlarnerven

Flakmonkey
Nu rycker det rejält i samlarnerven

Köpte mig ju det senaste numret av Retro Gamer häromdagen och även om det som alltid har bjudit på härlig läsning så har det också fått en lite mer oönskad effekt, iaf om man skulle fråga sambon. Jag fick nämligen ett oerhört sug efter att fortsätta bygga på spelsamlingen, och då framförallt Master System-samlingen, eftersom det i numret var ett flertal sidor med hyllningar till Segas 8-bitarskonsol. Har ju redan själva konsolen med 3d-glasögon och hela kitet samt ett antal spel men det saknas ju många dyrgripar ändå. Totalt finns det ju inte heller mer än 300 spel så det borde ju vara möjligt att få tag på alla rent ekonomiskt. Åtminstone om man bortser från de allra ovanligaste spelen som man får ta fram stora pengapungen till.

Tänk att ha en komplett samling... det vore ju något!

Så nu har man ju spenderat en rast här sittandes framför Tradera och spanat i auktioner. Farligt är det men samtidigt förbannat kul, speciellt om man skulle göra något riktigt fynd. Fast då är nog inte Tradera rätt ställe skulle jag tro?

#blogg

Medlem
Nu rycker det rejält i samlarnerven

När jag var yngre, och hade ett Megadrive hemma, tog jag mitt Master System och alla spel till vårt sommarställe. Sen hade vi inbrott där och alla spel stals, runt 45-50 av de mest eftertraktade titlarna till konsollen än idag. (Phantasy Star + japansk import etc)

Själva konsollen missade de dock, då den låg halvgömd i ett utrymme inne i ett bord. Denna förlust grämer mig än idag, speciellt med tanke på att försäkringsbolaget i princip satte värdet till noll på dessa, och jag mindes väl hur mycket allt successivt hade kostat att samla ihop.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skribent

Någon dag ska jag börja samla på alla NES, SNES och Megadrive-spel som släppts i Sverige. Någon dag...


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent

Jag jobbar på NES-samlingen. Det börjar närma sig 100 stycken, men blir dyrt när man föredrar att köpa kompletta spel.


signatur

I am the black wizards.

Flakmonkey
Skrivet av Johan Olander:

Jag jobbar på NES-samlingen. Det börjar närma sig 100 stycken, men blir dyrt när man föredrar att köpa kompletta spel.

De måste ju vara kompletta annars får det vara. Dock så har kag tidigare bara satsat på att få de spel som faktiskt är bra snarare än att ha alla somnågonsin släppts. Då riskerar det inte att spåra ur på samma sätt när man måste hitta någon raritet som bara gjordes i 100 ex eller så

Skribent
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Johan Olander:

Jag jobbar på NES-samlingen. Det börjar närma sig 100 stycken, men blir dyrt när man föredrar att köpa kompletta spel.

De måste ju vara kompletta annars får det vara. Dock så har kag tidigare bara satsat på att få de spel som faktiskt är bra snarare än att ha alla somnågonsin släppts. Då riskerar det inte att spåra ur på samma sätt när man måste hitta någon raritet som bara gjordes i 100 ex eller så

Med NES känns det som om man får samla på sig lite sköna kassetter också. Annars blir det alldeles för dyrt och jag föredrar kvantitet

Mitt samlande beror nog mest på att jag lovade en liten parvel att han skulle få alla spel som såg coola ut. Det har gått bra hittils, men satan vad pengar jag plöjt ner i min samling.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar