Robot
Saints Row IV

Volition skräder inte med orden och lovar oss årets galnaste spel. Den första timmen av Saints Row IV övertygar – med god marginal.

#saints-row-iv, #volition, #medal-of-honor-warfighter, #crackdown, #prototype


Medlem
Saints Row IV

Fan vad man vill ha detta spel, bara en månad (lite drygt) kvar nu

Medlem

Detta, och sen GTA:V så har man båda aspekterna täckta. Over-the-top vansinne i Saints, och realistisk samhällssatir i GTA. Kommer bli en bra höst.

Medlem

Förra SR spelet var nog en av de bästa överaskningarna någonsin för mig. Hade av någon anledning alltid undvikit den, men så fick jag och min sambo spelet med THQ bundle. En kväll satt vi och var småfulla och fick för oss att spela och sen var jag fast! Jag tror faktiskt inte det finns något annat spel som jag skrattat så mycket medan jag spelat som just detta!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Saints Row: The Third erbjuds ju gratis för PS+ medlemmar denna månad. Hade ingen koll på spelserien innan men det blev ju en sjukt kul överraskning.

Testpilot

Köpt III'an på steam rea såklart med så många DLC att jag inte trodde mina ögon .. så nu är semestern räddad!

Medlem

Jag hade riktigt kul med 3an, så jag köpte 1an och 2an till xbox, ska ta mig igenom dom först innan jag ger mig på 4an


signatur

Game long and prosper

Medlem

Är det character creation eller precreated character i detta?


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Är det character creation eller precreated character i detta?

Den får du skapa helt själv om du vill eller ta en premade. Du kan vara man med kvinnlig röst eller vice versa. Du kan även vara det mesta där imellan

Medlem

jag har ganska kul en då men köper allt annat med lila kukar och rövar skriv något roligt Arnroths!!!!!!!

Inaktiv

De har ju tidigare pratat om att supporta mods, får hoppas det kommer till 4:an. Kanske till och med via Steam Workshop?
http://www.rockpapershotgun.com/2013/06/17/volition-looking-t...

Idag finns det många mods till 2:an och en hel del till 3:an men de är inofficiella, fans som moddat själva utan dokumentation och verktyg.

Medlem

Deep Silver är utgivare den här gången. Skulle förvåna mig om det inte kom med modsupport.

Medlem

Var otroligt besviken på trean mitt absoluta favorit spel är Saints Row 2, så jag förvänta mig att få något i samma stil istället möttes man av något helt annat.

Med facit i hand så var inte Saints Row: The Third ett dåligt spel, dock tycker jag fortfarande inte om att de förstörde karaktärerna. Aja det är väl Pierce fel det med...

Inaktiv

Hur är styrningen i detta spel?

Det enda jag inte gillar med Saints Row, och som förstör spelkänslan total är att det inte finns någon tyngd i styrningen, lite samma sak som Just Cause och Sleeping Dogs lider av.

I gta har alla bilar, vapen o gubbar sin egna tyngd och egenskaper, lite som att jämföra mousesense -10 och +50.
Lite som att jämföra styrningen i Big Rigs vs senaste Gran Turismo.

Dvs en sopbil har samma känsla som en ferrari och handbromsen reagerer likadant, kurvtagningen är snarlik, det enda man orkat byta ut är själva skinnet.

Samma sak med vapnen för övrigt.

0 realism, 100% arkad, någon som förstår vad jag menar?

Inaktiv
Skrivet av janssonn:

Var otroligt besviken på trean mitt absoluta favorit spel är Saints Row 2, så jag förvänta mig att få något i samma stil istället möttes man av något helt annat.

Saints Row The Third är överlägset Saints Row 2 på alla punkter. Bättre och mer välregisserad story, bättre spelkänsla, bättre skjutande, bättre grafik, bättre bilkörning, roligare. Sen har de inte med alla karaktärer från 2:an men det är bra med lite utveckling och nya karaktärer också.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Hur är styrningen i detta spel?
bla bla bla

Är du säker på att det var SR3 du spelade?
Håller inte med överhuvudtaget om styrning osv. En lastbil är flertalet gånger segare att styra.

Sen så är inte poängen med SR3 att uppnå realism, det är för "shits and giggles".

Sen ett stort plus att det inte är ett gigantiskt sepia filter över hela spelet, a'la GTA IV.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av janssonn:

Var otroligt besviken på trean mitt absoluta favorit spel är Saints Row 2, så jag förvänta mig att få något i samma stil istället möttes man av något helt annat.

Saints Row The Third är överlägset Saints Row 2 på alla punkter. Bättre och mer välregisserad story, bättre spelkänsla, bättre skjutande, bättre grafik, bättre bilkörning, roligare. Sen har de inte med alla karaktärer från 2:an men det är bra med lite utveckling och nya karaktärer också.

Nej det är definitivt inte bättre på alla punkter, ta customization exempel, det fanns mycket mer kläder i tvåan och framför allt fanns det val på hur man bar dom. (basebollkeps t. ex kunde man ha skärm framåt, bakåt och allt däremellan, skjorta knäppt oknäppt, i eller utanför byxorna osv.)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Avstängd

Gnälliga saker i Australien, tror dom anal propandet ska uppmuntra folk att göra något liknande i verkligheten eller?
I såna fall har dom misslyckats, folk probar varandra rätt bra med sina åderpålar och fakepålar.

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Nej det är definitivt inte bättre på alla punkter, ta customization exempel, det fanns mycket mer kläder i tvåan och framför allt fanns det val på hur man bar dom. (basebollkeps t. ex kunde man ha skärm framåt, bakåt och allt däremellan, skjorta knäppt oknäppt, i eller utanför byxorna osv.)

Sånt påverkar inte hur bra ett spel är eller inte enligt mig. Det är smådetaljer, som jag kan vara utan så länge spelet är bra. Men det stämmer, en del saker som var mångsidiga i 2:an finns inte i 3:an.

Jag tillbringade massor av tid i 2:an som är ett riktigt bra spel, men det är inte alls lika bra som 3:an när det gäller de saker som är viktiga i spelet. Jag körde 2:an med Gentlemen-supermodden på PC eftersom den fixade ett antal buggar (och la till en massa annat bra också). Möjligt att den dåliga PC-versionen påverkar mina åsikter en del också.

Inaktiv
Skrivet av kuzul:
Skrivet av Aresz:

Hur är styrningen i detta spel?
bla bla bla

Är du säker på att det var SR3 du spelade?
Håller inte med överhuvudtaget om styrning osv. En lastbil är flertalet gånger segare att styra.

Sen så är inte poängen med SR3 att uppnå realism, det är för "shits and giggles".

Sen ett stort plus att det inte är ett gigantiskt sepia filter över hela spelet, a&#039;la GTA IV.

Har ärligt talat inte en aning. Min jämförelse i realism var inte för att påstå att varken GTA eller Saints Row ska uppnå realism i form av Arma, utan att jag vill ha någon skillnad i vapen och fordon, inte bara påmålade skins på samma grund.

Men kanske får ge trean en test iaf, o se om jag blir nöjd.

Testpilot

Tycker det är skillnad mellan saker , dock inte så mycket som i GTA eller Sleeping dogs , bilar beter sig i stort nästan likadant jep.

Men nåt jag stör mig på är hur kameran klipper fast bakom bilar i en viss vinkel , precis som GTA IV och den vinkeln är helt enkelt för jäkla låg.
Man ser fan inget då man kör bil fort !!! argh!

Inaktiv

Älskade Saints Row 2. Underbar story, härlig humor med glimten i ögat och så lång bort från GTA serien man kan komma. Ett fantastiskt spel som jag verkligen gillade. Sedan kom del tre och mycket av det jag uppskattade i del två var borta i tredje delen. För få sido uppdrag, seg handling, till och med mycket av humorn var borta. Det hjälpte inte med ett ton dlc för att höja stämningen heller.

Men vi tycker alla olika och jag hoppas att del fyra i Saints serien blir riktigt bra då man behöver en stad som är så långt borta från GTA som möjligt ibland.

Medlem

Jag gillade SR 1-2, 3 var för överdrivet och 4 kommer jag inte ens att titta på.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Jag gillade SR 1-2, 3 var för överdrivet och 4 kommer jag inte ens att titta på.

Tanken med saints row är ju att det ska vara överdrivet, förväntar du dig det ska vara i gta stuk eller? Till och med ettan och tvåan vad jag hört har haft sina oseriösa stunder som den serien ska ha. Jag gillar trean, spelar det just nu då jag inte haft chansen att göra det förr.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Mirage:

Jag gillade SR 1-2, 3 var för överdrivet och 4 kommer jag inte ens att titta på.

Tanken med saints row är ju att det ska vara överdrivet, förväntar du dig det ska vara i gta stuk eller? Till och med ettan och tvåan vad jag hört har haft sina oseriösa stunder som den serien ska ha. Jag gillar trean, spelar det just nu då jag inte haft chansen att göra det förr.

Ettan var inte så värst oseriös (jämförelsevis) och var en halvdan GTA kopia.
Tvåan var däremot precis lagom over the top oseriöst sandlådelir.

Trean var over the top i kubik, det blev helt enkelt alldeles för infantilt och larvigt om man har vuxit ur kiss o bajsåldern eller inte är en stoner.

Därmed inte sagt att trean är dåligt på nått sätt, det var underhållande, men jag tror det skulle vunnit på att tona ner litegran på "Omgomgomgvadedgyviärdukanpruttaienburkochkastapåfolksådomspyrochsenslåihjäldommedenlilajättedildovisstevihäftigakomigenkomigenkomigen" som genomsyrade spelet hela tiden.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Spelet ser ut att komma från 2004?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av janssonn:

Var otroligt besviken på trean mitt absoluta favorit spel är Saints Row 2, så jag förvänta mig att få något i samma stil istället möttes man av något helt annat.

Saints Row The Third är överlägset Saints Row 2 på alla punkter. Bättre och mer välregisserad story, bättre spelkänsla, bättre skjutande, bättre grafik, bättre bilkörning, roligare. Sen har de inte med alla karaktärer från 2:an men det är bra med lite utveckling och nya karaktärer också.

Kom inte här och trolla! Grafikdelen kan jag hålla med om, och vem skulle inte det? Men storyn? Och ja det är väl bra att de inte tar med alla gamla karaktärer, men det som är synd hur de rent av förstörde befintliga karaktärer. Shaundi ska vara största pundaren som rent sagt drivs av marijana, sen Pierce ska vara den smarta men hatande killen.

I Saints Row 3 så kände jag ingen koppling mellan karaktärerna man sprang runt och gjorde sitt och struntade i allt annat. Men man märker ju att utvecklarna enbart fokuserar på gameplay delen och ska leverera så flippade saker som möjligt, men önskar bara att utvecklingen av serien hade skett på ett annat sätt.

1
Skriv svar